Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt denne mobilen noen dager og er kjempefornøyd! Utfra tilbakemeldingene her på forumet virker det som den har veldig få feil, bortsett fra at det virker som det er vanskelig å sette opp e-posten på den. Håper noen kommer med en god oppskrift for hvordan dette skal gjøres...

 

Jeg har sansen for at alt slår seg av på den. Det må jo være bra for batterilevetiden at mobilen virker helt død når den ikke er i bruk. Jeg har satt tastelåsen til å slå seg på etter 10 minutter. Det går raskere å slå av tastelåsen på denne mobilen enn det var på tidligere modeller; den reagerer umiddelbart på berøring av tastene.

 

Jeg aner ikke hva rekkevidden på bluetooth er, men det er deilig at mobilen ikke må ligge tett inntil laptopen for å kommunisere med den - slik den måtte med infrarødt. Med Nokia Suite gikk det som en drøm å føre over noen hundre kontakter, bilder og melding fra den gamle telefonen med dra-og-slipp - akkurat som i Utforsker.

 

Jeg har flere kamerater som har 6280, men etter å ha sammenlignet litt er jeg ikke i tvil; hvis du ikke MÅ ha toveis videokommunikasjon så er 6233 den beste mobilen. De har nesten identisk spesifikasjon men 6233 ser ut til å ha bedre batterilevetid - og så er den definitivt mye stiligere med sitt slanke utseende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ull for ever, Amen.

 

Nå ser det ut til at postkontoret i Bergen har forelsket seg i også min telefon. :love: Det gjør meg suur. :mad: For jeg vil ha telefonen min nåååå! :dribble:

 

Telefonen kom omsider tirsdag. Da hadde jeg først ventet tre dager på behandling av bestilling, deretter fra torsdag ettermiddag da telefonen ble sendt. Det tok altså ca. 4 døgn i postgang eksklusive søndag. Det er vel ikke mer enn man strengt tatt må regne med.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

har et problem med kameraet, når jeg trykker på knappen for å ta bilde kommer det opp "operasjon mislykket" som oftest, meget frustrerende! har prøvd å resette telefonen, ta ut batteriet og inn igjen, og forandre på instillinger for kamera. men til ingen nytte. er vel defekt da? har jeg krav på ny telefon, kjøpte den på fredag på siba? ellers kongetelefon:)

Endret av uberdogleg
Lenke til kommentar
Hvordan er batteriet i forhold til 6280? Jeg kunne ha batteriet i en halv dag.

6426224[/snapback]

 

Noen sider tidligere i denne tråden skriver jeg litt konkret om hvor lenge batteriet varer.

 

For å være helt sikker på å ikke gå tom for strøm i løpet av dagen så lager jeg omtrent hver tredje dag, men det kan godt hende den hadde holdt i fire dager også.

Lenke til kommentar

......

 

Etter å ha brukt den en dag, er det ikke store overraskelser mht innhold, med unntak av mp3-spilleren, som er oppgradert i forhold til andre telefoner med samme operativsystem, som bl.a 6270, 6280 og 7370.

6370188[/snapback]

 

Hva mener du med at MP3-spilleren er oppgradert? Går det an å organisere som på MP3-spillere etter artist, album, sjanger osv?

6389746[/snapback]

 

Ingen som kan svare på dette?

Lenke til kommentar

......

 

Etter å ha brukt den en dag, er det ikke store overraskelser mht innhold, med unntak av mp3-spilleren, som er oppgradert i forhold til andre telefoner med samme operativsystem, som bl.a 6270, 6280 og 7370.

6370188[/snapback]

 

Hva mener du med at MP3-spilleren er oppgradert? Går det an å organisere som på MP3-spillere etter artist, album, sjanger osv?

6389746[/snapback]

 

Ingen som kan svare på dette?

6426397[/snapback]

 

Så vidt jeg ser havner alt nedover i ei lang liste, uten andre muligheter enn å spille sammenhengende etter hverandre, i tilfeldig rekkefølge, eller basert på ei spilleliste.

Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig to problemer og en ting jeg lurer på med denne mobilen. Sistnevnte fordi jeg er litt grønn på den siste utviklinga på mobilfronten.

 

Problemene først:

1. Skjønner ikke hva dette strømsparing, slumremodus og skjermsparer er for noe. Med både strømsparing og slumremodus avslått (og restartet tlf som foreslått tidligere i tråden), synes jeg at telefonen opptrer som før. Det jeg vil få til er å få skjermen til å lyse lengre enn de par-tre sekundene den lyser nå.

 

2. Med det medfølgende headsettet får jeg bare lyd på ett øre. Feil ved levering??

 

Og det jeg er litt grønn på:

Hvordan kan man sette opp telefonen sin for MSN, og hvordan funker det? Hvordan laster man ned programmer generelt? Går man da inn på nettet via telefonens nettleser?

 

Setter pris på de som kan hjelpe meg å få mer ut av telefonen min. :thumbup:

Lenke til kommentar

Strømsparing sier seg selv. Det e for å spare strøm. Vet ikke va som skjer, for jeg har altid hatt funksjonen PÅ.

Slumremodus er en funksjon som slår av skjermen etter ca 3 min. Skjermen blir helt blank. Dette for å spare strøm.

Skjermsparer er ett bilde eller en animasjon du kan ha i bakgrunnen. Kan stilles inn hvor lang tid det skal ta før den starter.

Lenke til kommentar

2. Med det medfølgende headsettet får jeg bare lyd på ett øre. Feil ved levering??

 

 

Setter pris på de som kan hjelpe meg å få mer ut av telefonen min.  :thumbup:

6440162[/snapback]

 

Haya, sleit med den der jeg også. Kasta hodesettet i bakken en gang, dyttet det inn litt hardere enn første gangen, så var lyden krystallklar.

 

Må vel få med at jeg er tilhenger av taktikken om noe ikke funker, hiv det i veggen en gang, og se om det virker etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...