Gå til innhold

3DMark06 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de haddet skutt av seg beina om du måtte ha high end kort for å spille oblivion, ikke stort marked å selge til da gitt.

 

Er nokk heller spørsmål om hvor bra det ruller med aa - af hdr osv .

 

De har helt sikkert en setting som gjør at du fint kan spille med 6600gt - x800pro etc også.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Litt spesiell maskin jeg har kjørt den på.... Bruker den primært til 2d-grafikk i after effects.... Burde kanskje dog få et litt fetere skjermkort nå som after effects 7.0 er kommet....

 

 

3DMarks: 1095

SM2.0: 415

HDR/SM3.0: 348

CPU: 2714 (!)

 

 

Kjører Dual Opteron 270 X2 med 3 GB RAM, og et lugubert GeForce 6600 kort med 256 MB, PCI-E.

 

Ser ut som at Opteronene gjør det OK på CPU-testen.

CPU1 - Red Valley: 0,897 fps

CPU2 - Red Valley: 1,313 fps

 

Noen som har noen peiling på hvordan et Quadro kort ville gjort det i 3dmark? Er visst det som er anbefalt til mitt bruk....

 

EDIT: Sjekket CPU-resultatet online, og jeg har det beste resultatet av alle(!)med "Futuremark WHQL Drivers". Velger man "All drivers" er det to Dual Opteron-maskiner foran.

Endret av Wundel
Lenke til kommentar

Er det noe med at 3DMark06 ikke funker på 64-bit? Har lasta ned fra to forskjellige steder nå, men får feilmelding når jeg prøver å kjøre .exe-fila. På den første stod det noe om at ett eller annet ikke var riktig ved utpakking, på den andre kom det en annen feilmelding, husker ikke hva det stod på den..

 

Noen som har peil?

Lenke til kommentar

Der ja. Hadde for gammel driver jeg. Phew. Installerte 82.12 nå med ferdig 3dmark06-profil. Da ble det litt andre boller..

 

SLI

--------------------

3dmarks 5291

SM2.0 2862

HDR 2875

CPU Score: 851

 

Uten SLI

--------------------

3dmarks 3699

SM2.0 1714

HDR 1690

CPU Score: 850

 

Virker greit nok det. Blir nok dualcore (X2) når Oblivion kommer, så blir spennende å se.

Lenke til kommentar
Fikk 3954, specz står i sig...        --------------------    En datamaskin er bare så smart som treskallen som sitter foran den. Hardware: AMD 64 X2 4200+| 2GB RaM| 250gb+160gb HD| 7800GTX| Acer 19" 1951(glare) | Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Music |

 

...rare greier. Eneste forskjell fra min rigg er at jeg har en Raptor 150 og kjører integrert lyd. Jeg fikk over 4200 i 06

5462434[/snapback]

 

 

Jeg har jo nesten lik maskin som dere utenom at dere kjører dualcore , hvor mye mer får dere en meg sånn ca beregnet som det skal være ?

 

Jeg kjører Creative drivere med samme lydkort , kan det være saken ?

 

 

Uansett skal klokke kortet senere :) sikker på at det blir litt bedre ^^

 

 

BTW: Har merket at 81.95 driver ---- den nyeste driveren har ganske mye forskjell . Rundt 100-300 poeng i 3dmark05

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
3dmark06 er så ekstrem cpu begrenset. Hadde du hatt en dual core med sli oppsett hadde du fått mye mer poeng.

5465518[/snapback]

Selve 3Dmark er ikke cpu begrenset. Det er bare den ene (2) testene som drar opp resultatet på dualcore noe *****. Dette betyer ikke at selve grafikk testene er cpu begrenset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...