Gå til innhold

3DMark06 lansert


Anbefalte innlegg

3dmark06 er så ekstrem cpu begrenset. Hadde du hatt en dual core med sli oppsett hadde du fått mye mer poeng.

5465518[/snapback]

Selve 3Dmark er ikke cpu begrenset. Det er bare den ene (2) testene som drar opp resultatet på dualcore noe *****. Dette betyer ikke at selve grafikk testene er cpu begrenset.

5466289[/snapback]

Jeg visste at han hadde sli oppsett, derfor sa jeg at han ville ha fått mer poeng med en dual core cpu, hehe. Vet at jeg formulerte meg dårlig :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ER egentlig ikke en provokasjon da, bare en link og så qoutet jeg en som skrev det spørsmålet.

 

svaret står i linken

5468299[/snapback]

 

 

Dæsken, der var en link der :p minner på at jeg ikke har hatt så mye søvn

i det siste.... Men provokasjon nei? det er jo bare fakta :) neida.....ATi har også

side sterke sider, eks med store å fine tall i 3dmark men hva FPS i spill? det

som egentli betyr noe.....

Lenke til kommentar
Gikk opp fra 4260 til 4308 med 10% OC på CPU (med andre ord INGENTING :) )

 

SM 2.0 1725

HDR 1699

CPU 1788

 

X2 4200@2450, 2 GB OCZ Plat, GTX 7800 256 (default), Raptor 150

5462768[/snapback]

 

 

johuu! CPU: 1798. :w00t:

X2 4200+ @ 2508mhz.

 

totalen ble bare 4057..

7800GT

5466364[/snapback]

 

 

Jeg gikk opp 50 poeng me ca 20% (4400@2650) økning....så, eg er litt skuffa over

hvor lite vekt d blir lakt i CPU'en.....

Lenke til kommentar

Jeg må si at 3dmark gir meg mer og mer avsmak for hvert år som går. Jeg håper bare noen fra demoscenen kommer frem fra mørket og tar over for denne overkommersialiserte dinosauren som ikke lenger duger til reell benchmarking.

De har bare slengt noen nye effekter på fjordårets demoer, men krever allikevel full pris.

 

 

timedemo har alltid funket best, og det gjør det enda. Ta opp en demo og spill den av med timedemo i f. eks quake4, da vil du få relevante resultater som betyr noe i spillsammenheng. Men 3dmark er nok vel og bra det, om du vil ha et unyttig tall å skryte av.

Lenke til kommentar
Jeg må si at 3dmark gir meg mer og mer avsmak for hvert år som går. Jeg håper bare noen fra demoscenen kommer frem fra mørket og tar over for denne overkommersialiserte dinosauren som ikke lenger duger til reell benchmarking.

De har bare slengt noen nye effekter på fjordårets demoer, men krever allikevel full pris.

 

 

timedemo har alltid funket best, og det gjør det enda. Ta opp en demo og spill den av med timedemo i f. eks quake4, da vil du få relevante resultater som betyr noe i spillsammenheng. Men 3dmark er nok vel og bra det, om du vil ha et unyttig tall å skryte av.

5468846[/snapback]

 

 

Så sant, så sant....... :no:

Lenke til kommentar
3DMarks:      1095

SM2.0:          415

HDR/SM3.0:  348

CPU:            2714  (!)

 

 

Kjører Dual Opteron 270 X2 med 3 GB RAM, og et lugubert GeForce 6600 kort med 256 MB, PCI-E.

Fikk 1930 på CPU score selv med dual Opteron 252 med 4GB RAM.

Hadde ikke Opteron 275 vært så dyr skulle jeg ha satset på 2stk.

 

Edit : på tide å overklokke CPU-ene :thumbup:

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...