Gå til innhold

3DMark06 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Off Topic. Men jeg ble ikke blåst av stolen akkurat, selv om det var pent. Husker første gang jeg lasta en benchmark. Husker ikke hva den het, men det var reklame for "Max Payne" i den. Hadde K6 og Banshee-kort. Da var jeg imponert. Jeg nøt å se på den, men nå henter jeg meg en kaffe mens 3dMark går.

 

Fikk kun 1400 poeng da. Vil nok ikke løpe å kjøpe, selv om lønnskonto er stinn. BF2 går jo bra ;)

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=24517

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar
Off Topic. Men jeg ble ikke blåst av stolen akkurat, selv om det var pent. Husker første gang jeg lasta en benchmark. Husker ikke hva den het, men det var reklame for "Max Payne" i den. Hadde K6 og Banshee-kort. Da var jeg imponert. Jeg nøt å se på den, men nå henter jeg meg en kaffe mens 3dMark går.

 

Fikk kun 1400 poeng da. Vil nok ikke løpe å kjøpe, selv om lønnskonto er stinn. BF2 går jo bra  ;)

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=24517

5473219[/snapback]

 

Nå fikk du meg nettopp til å bestille max payne 2 :mad:

 

 

Neida :p Men har lyst på det , jeg synes selv 3dmark06 så meget pent ut jeg , selv om det ikke var av den høyeste framerate :)

 

Likte den nye som var sist :)

Lenke til kommentar
Du synes ikke selv at denne virket photoshoppet ut ? eller lignende ? Bokstavene på 3dmark er jo helt skeive jo :p

5473206[/snapback]

 

 

Herregud, nei :p

 

Du kan jo sette sammen de poengene under, og se at du kommer fram til det samme tallet. Grunnen til at bokstavene kanskje ble litt rare, er at jeg tok Prnt Screen og Lim inn i Paint.

 

Så nei, ikke noe photoshop :!:

Lenke til kommentar
Du synes ikke selv at denne virket photoshoppet ut ? eller lignende ? Bokstavene på 3dmark er jo helt skeive jo :p

5473206[/snapback]

 

 

Herregud, nei :p

 

Du kan jo sette sammen de poengene under, og se at du kommer fram til det samme tallet. Grunnen til at bokstavene kanskje ble litt rare, er at jeg tok Prnt Screen og Lim inn i Paint.

 

Så nei, ikke noe photoshop :!:

5473253[/snapback]

 

Ok , jeg gjorde det samme som deg men fikk ikke rare :p

 

Men samma det :p

Lenke til kommentar
Du synes ikke selv at denne virket photoshoppet ut ? eller lignende ? Bokstavene på 3dmark er jo helt skeive jo :p

5473206[/snapback]

 

 

Herregud, nei :p

 

Du kan jo sette sammen de poengene under, og se at du kommer fram til det samme tallet. Grunnen til at bokstavene kanskje ble litt rare, er at jeg tok Prnt Screen og Lim inn i Paint.

 

Så nei, ikke noe photoshop :!:

5473253[/snapback]

 

Hvis man legger isammen tallene får man jo et høyere tall enn hva total scoren blir , men ARio vet vel kanskje formelen for å regne ut total scoren? :p Hehe, med en 4200+ og GTX så trenger man ikke å se på tallene får man merker at noe e muffens her, han har ikke klokket CPU'en siden han får 250 mindre i score enn hva jeg gjorde med 4400 min før jeg klokket den, å da tviler jeg på at han har klokket skjermkortet, men hvis du har 512 mb versjonen av GTX så ja....men siden han har kun 512 kb cashe versjonen av X2, så tror jeg ikke han har kjøpt 512 mb (ikke spør :p ) pluss tror jeg at 512 gir mer poeng enn 2200. Men igjen, det var noe rart med de tallene på total scoren, det at han bruker Print Scrn å Lim inn, jeg gjor det selv å jeg fikk ikke noen "rare" tall.

 

Men men, det er jo Lørdag idag, å på Lørdag er alt lovt, eller....nesten alt :innocent:

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Har sett på grafikken på 06 og 05, og må si det er dårlig grafikk i forhold! :!: NB: Husk å se nøye etter, mange steder der det er mange flere busker/gress osv.. også bakgrunn istedenfor tåke. Fargene er sterkt forbedret osv.. Har mange fler men gadd ikke poste alle ;)

 

NB: Alle bildene er tatt med 3dmark 05 øverst og 06 nederst for de som ikke tokk den  :D

5473135[/snapback]

Jeg ser mange forbedringer (HDR), men legg merke til at mange av forbedringene kun går ut på at de har byttet ut teksturer med noen mer realistiske tekstrurer. Dette behøver ikke å bety noe for ytelsen men gjør at bildet ser mer realistisk ut. F.eks ansiktet på an som fører luftskipet og teksturen på treverket skipet er bygget opp av. Andre eksempler på at de har valgt andre farger på teksturer er "battle of proxicon" der soldatene står klare. Fargene på teksturene er annerledes. Hjelmene deres har fått "bump map" i stedet for å være glatte. Det samme gjelder detaljene på gulvet med kassene i et annet bilde. Mye av forbedringene er altså bare justeringer av fargevalg og bumpmap og ikke nødvendigvis mer høyoppløste teksturer, flere polygoner og HDR som står for. Klart disse nye egenskapene gir også forbedringer men ikke alt.

Lenke til kommentar
Hvis man legger isammen tallene får man jo et høyere tall enn hva total scoren blir , men ARio vet vel kanskje formelen for å regne ut total scoren? :p Hehe, med en 4200+ og GTX så trenger man ikke å se på tallene får man merker at noe e muffens her, han har ikke klokket CPU'en siden han får 250 mindre i score enn hva jeg gjorde med 4400 min før jeg klokket den, å da tviler jeg på at han har klokket skjermkortet, men hvis du har 512 mb versjonen av GTX så ja....men siden han har kun 512 kb cashe versjonen av X2, så tror jeg ikke han har kjøpt 512 mb (ikke spør :p ) pluss tror jeg at 512 gir mer poeng enn 2200. Men igjen, det var noe rart med  de tallene på total scoren, det at han bruker Print Scrn å Lim inn, jeg gjor det selv å jeg fikk ikke noen "rare" tall.

 

Men men, det er jo Lørdag idag, å på Lørdag er alt lovt, eller....nesten alt :innocent:

5473781[/snapback]

 

 

Ja, ok dreit meg litt ut med den formelen :p

 

Men jeg snakker sant, og jo, jeg har 512mb versjonen av 7800GTX, jeg har ikke klokket noe skjermkort eller prosessor.. jeg har 2gb minne på dataen.

 

Her er bevis:

 

skjermkortbevis5dp.jpg

Lenke til kommentar

ARio -hehe, slapp av :) vi sier ikke at du lyver.....me bare spekulere i om

du ikke snakker sant :) Men mn, så 512 versjoen gir ikke mer i score enn 2200? er jo kun 200 mer enn mitt 256 :) Beklager jeg hadde mine tvil...

 

 

samye83 -Har merket at de klokker dårligt, de har stoppet på 333mhz me

innstilligene 2-3-2-5 (PC'en begynner foresten å lage slike lyder man ikke liker når eg prøver 2-2-2-5) Prøver eg å ta dem på 400 så vil ikke PC'en loade mer en

BIOS skjermen, vet jeg har begynt feil vei å klokke minnet, mn putt putt.

Alle sa at OCZ var gode generelt men dårlige på å klokke men

jeg tenkte, huff....trenger ikke å klokke jeg, :p litt senere ser du meg opp

midt på natten å presser prossesoren til 2.8 hehe.....huff, angrer nå på at jeg

ikke bare la ut 500 spenn mer på Corsair... :( isteden for den der genseren

hun der billige tøset (damå) absolutt måtte ha!(det var vist på salg, merkelig nåkk

har jeg aldri sett hun bruke den)

 

Jaja.....kan i samme sammenheng ønske alle en goe helg :) for dere som

ikke er på jobb, å heller ikke skal på jobb ijen imårå :realmad:

Lenke til kommentar
Off Topic. Men jeg ble ikke blåst av stolen akkurat, selv om det var pent. Husker første gang jeg lasta en benchmark. Husker ikke hva den het, men det var reklame for "Max Payne" i den. Hadde K6 og Banshee-kort. Da var jeg imponert. Jeg nøt å se på den, men nå henter jeg meg en kaffe mens 3dMark går.

Svar på Off-topic: Final Reality er navnet på den benchmarken. Et av de første benchmarkprogrammene som kunne teste ytelsen på de nye AGP-skjermkortene som nettopp var lansert (de fleste hadde PCI skjermkort på den tiden). Husker jeg satt og nøt både grafikken og musikken i Final Reality :cool:

 

http://www.remedygames.com/fr/

ftp://pc58.ibspan.waw.pl/pub/mirror/ftp.m...S/WIN/FR101.EXE

 

Edit: Wohoo. Fikk 20.78 Reality Marks på laptop'en min. Måtte bare se om det fungerte etter alle disse årene. Who needs 3Dmark :tease:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Off Topic. Men jeg ble ikke blåst av stolen akkurat, selv om det var pent. Husker første gang jeg lasta en benchmark. Husker ikke hva den het, men det var reklame for "Max Payne" i den. Hadde K6 og Banshee-kort. Da var jeg imponert. Jeg nøt å se på den, men nå henter jeg meg en kaffe mens 3dMark går.

Svar på Off-topic: Final Reality er navnet på den benchmarken. Et av de første benchmarkprogrammene som kunne teste ytelsen på de nye AGP-skjermkortene som nettopp var lansert (de fleste hadde PCI skjermkort på den tiden). Husker jeg satt og nøt både grafikken og musikken i Final Reality :cool:

 

http://www.remedygames.com/fr/

5475369[/snapback]

 

 

"Comctl32.dll:

Older Windows 95 systems might require this dll to be able to display the results screen. Download the file and unzip it to your \windows\system directory. Installing Internet Explorer 3 or higher installs the required version of this dll also. Do not install this DLL if you do not have problems with viewing Final Reality's results dialog "

 

 

Eldre enn Windows 95, var ikke det søt skrevet :)

Lenke til kommentar
ARio -hehe, slapp av :) vi sier ikke at du lyver.....me bare spekulere i om

du ikke snakker sant :) Men mn, så 512 versjoen gir ikke mer i score enn 2200? er jo kun 200 mer enn mitt 256 :) Beklager jeg hadde mine tvil...

 

 

samye83 -Har merket at de klokker dårligt, de har stoppet på 333mhz me

innstilligene 2-3-2-5 (PC'en begynner foresten å lage slike lyder man ikke liker når eg prøver 2-2-2-5) Prøver eg å ta dem på 400 så vil ikke PC'en loade mer en

BIOS skjermen, vet jeg har begynt feil vei å klokke minnet, mn putt putt.

Alle sa at OCZ var gode generelt men dårlige på å klokke men

jeg tenkte, huff....trenger ikke å klokke jeg, :p litt senere ser du meg opp

midt på natten å presser prossesoren til 2.8 hehe.....huff, angrer nå på at jeg

ikke bare la ut 500 spenn mer på Corsair... :( isteden for den der genseren

hun der billige tøset (damå) absolutt måtte ha!(det var vist på salg, merkelig nåkk

har jeg aldri sett hun bruke den)

 

Jaja.....kan i samme sammenheng ønske alle en goe helg :) for dere som

ikke er på jobb, å heller ikke skal på jobb ijen imårå  :realmad:

5475028[/snapback]

Selg dem fordømte brikkene :tease: De fortjener ikke å sitte i maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...