Gå til innhold

EA kunngjør Medal of Honor: Airborne (Multi)


Anbefalte innlegg

Første da jeg tenkte da jeg leste hva spillet handlet om var "Har jeg ikke gjort dette før ?" .

 

Det tenkte jeg og. Men hvis de holder hva de lover vil spillet bli mindre lineært, og det kan jo være positivt. Vi får håpe de også gjør det mer realistisk og mindre "One-man-army".

 

Noe inni meg gjør som resten av dere, håper på at dette blir bra og noe nytt men dette er dessverre EA. Ta en titt på Battlefield serien , hele startet med BF1942 noe som var veldig bra men aldri ble helt fullført pga de satset på Battlefield Vietnam noe som også appelerte til meg veldig mye. Jeg startet faktisk KLAN og forbredte meg til å satse STOOORT i dette spillet.... så kommer en kunngjøring ...  BATTLEFIELD 2 kommer snart . Da var det bare å skrinlegge hele driten å forberede seg for enda ett nytt spill. Når det kommer så var det ekstremt mye bugs og EA fikset noen av de etter hele 3 måneder ! Så noen dager etterpå finner vi ut ihvorfor de har vært så sene "Special Forces" . En tilleggspakke som koster ekstra penger som handler om akkurat det samme som Battlefield 2 gjør nemlig "Moderne krigføring". Altså samme ulla bare i annen innpakning !

 

Storyen slutter ikke der , EA etter Special Forces sin knall sukess bestemmer seg for å ta betaling for framtidige patcher i samme slengen og den første som kommer er "Euro Force". Noen nye våpen og nye kjøretøy må du altså BETALE for , dette er EA folkens .

 

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe BF2 eller oppgraderingspakkene. Jeg er storfornøyd med 2'ern, men har ingen planer om å kjøpe noen av disse tilleggende. Til det er det for lite nytt og appelerende. Men så lenge EA faktisk tjener på folk som investerer i alt dette, vil de jo selvsagt fortsette med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt på Battlefield serien , hele startet med BF1942 noe som var veldig bra men aldri ble helt fullført pga de satset på Battlefield Vietnam noe som også appelerte til meg veldig mye. Jeg startet faktisk KLAN og forbredte meg til å satse STOOORT i dette spillet.... så kommer en kunngjøring ...  BATTLEFIELD 2 kommer snart . Da var det bare å skrinlegge hele driten å forberede seg for enda ett nytt spill.

5458200[/snapback]

Hvor lenge har du spilt spill online?

Du kunne ikke starte BF Vietnam Klan fordi det kom en oppfølger snart?

Du er ikke tvunget til å gå videre til neste spill i serien du vet det?

 

Når Quake 2 kom slutta folk å spille Q1(Quakeworld) da? Når Q3 kom slutta folk å spille Q1 da? Når Q4 kom slutta folk å spille Q1 da? Nei. Nei. Nei.

 

Folk spiller COD1 selv om COD2 er ute.

 

Er spillet bra så fortsetter folk å spille det.

Lenke til kommentar

Jeg for min del er dritta lei av denne "tyskerne er idioter, drep dem".

 

Kanskje noen av spillemakerne burde lese litt historie. Vi spiller som russere i CoD, men det er ingen som kommenterer plyndringen av jødiske, tyske etc bosetninger under russernes kampanje mot Berlin. Er ingen som kommenterer voldektene, drapene og lootingen av døde folk som russerne gjorde. Men de blir likevell feiret som helter siden de var med å befri europa fra tyskerne.

 

ja, tyskerne drepte mange "ikke ariske" i leirer som Sobibor, Treblinka, Belzec og Auswitch, men skal man bedømme millioner tyskere på grunnlag av noen få SS folks gjerninger? Vi gjør ikke det med russerne, hvorfor tyskerne?

 

Kommer det noen gang frem i noen ww2 spill hvordan mødre solgte ungene sine til den tyske arme for en neve med medaljer? Kommer det noen gang frem den infernalske propagandaen som de ble fyret opp med under krigen? Kommer det noen gang frem at mange av de tyske soldatene kjempet, ikke for sin egen del, men for sin familie. For fikk ikke de straffen for deserteringen, fikk familien og de nærmeste det. Ser bare her i Lofoten under lofotraide. De som forlot hjemmene sine når brittene dro og ble med til England, etterlot sine nærmeste til en skjebne som kunne sende dem t.o.m til arbeidsleirer i Polen og Tyskland. Det skjedde med noen ja, og når man ser på hvordan tyskerne var ovenfor både sin egene og andre, er det så vanskelig da å tro?

 

Nei, jeg mener det er på tide å snu denne trenden. En sak har alltid 2 sider, men nå ser det ut som vi totalt glemmer den ene siden, plasserer den automatisk som super ond og setter den andre som god. Idioti spør du meg.

Lenke til kommentar

Velger å holde meg til dette relatert til spill og ikke i en "tyskerne var ikke så ille"-kontekst...

 

Grunnen til at tyskerne/japanerne ofte utgjør fienden i ww2 spill er selvsagt at spillene stort sett lages i USA, som som kjent kjempet imot de to nevnte. I USA var det svært få sympatisører med tyskerne/japanerne. Til og med japanere i USA var på USAs side i konflikten.

 

For at spill skal bli en god opplevelse, er det viktig at den som spiller identifiserer seg med karakteren en spiller. Se bare på problemene mange WoW servere sliter med på horde siden. Ingen vil være bad guys. Selv fikk jeg litt dårlig samvittighet når jeg en sjelden gang spilte tysker i rtcw.

 

Husk også at man objektivt sett lettere sympatiserer med den forsvarende part.

"Look to Norway" utsagnet roser ikke angrepet av Norge, men motstandskampen (forsvarene). På lik linje ble Quisling verdenkjent for sine negative kvaliteter.

På samme måte fremstilles russere som goodguys siden de forsvarte sitt land i Stalingrad og Leningrad som tross alt var deres land. Det er også Østfronten som har vært scenario i de spillene hvor man har spilt russere.

 

Det sagt hvor blir det info'n om Airborne? Noen som har noen feats?

 

Jeg for min del er dritta lei av denne "tyskerne er idioter, drep dem".

 

Kanskje noen av spillemakerne burde lese litt historie. Vi spiller som russere i CoD, [klipp]

Nei, jeg mener det er på tide å snu denne trenden. En sak har alltid 2 sider, men nå ser det ut som vi totalt glemmer den ene siden, plasserer den automatisk som super ond og setter den andre som god. Idioti spør du meg.

5460713[/snapback]

Lenke til kommentar

Jeg mener det jeg skrev har fin relevanse med topic siden til dags dato av ALLE ww2 spill man har, så finnes der ingen som viser et klart tysk syn på saken, men fremstiller dem som brutale aper som kommer i store flokker og kan drepes i store doser.

 

Det er like lett å indentifisere seg med en tysk soldat som en annen soldat, problemet er bare trangsynheten til folk. Bare fordi Hitler sto for drapet på millioner av mennesker, så skal alle tyskere hates? Om det er tilfelle, hvorfor hater vi da tyskere, når Hitler selv var fra Østerike og ble tysk statsborger tett før han tok på seg vervet som vise kansler.

 

Men men, det er bare slik spilleindustrien er.

 

Enough saied.

 

Er egentlig også ganske lei av EAs konstante surfing på kjente spill. Har de egentlig kommet opp med noe egent som DE har alene kommet på ideen? Ser jo ut som de kjøper opp et navn, så seiler de på det så lenge de kan.

Lenke til kommentar

Dette er bortkastet tid for utviklere og spillere. Det er jo den samme gamle leksa om igjen. Jeg husker da et MoH-spill hvor jeg var fallskjerm-soldat og landet bak fiendens linjer. ( helt klart tatt utgangspunkt i Band of Brothers, slik som det første spillet var "løst" basert på Saving private Ryan. nesten plagiat). De folka eier ikke oppfinnsomhet! Det eneste de klarer er å legge litt jobb i single player delen, slik at iallefall scriptinga er bra. La oss nå få se et ww2-spill hvor du spiller tysk soldat. Folk er så redde for å utvikle et spill med en tysk singleplayer-del, for da blir firmaet deres en gjeng nazister plutselig. Noe så latterlig...

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Et av oppdragene som tysk soldat i et evt. fremtidig "Medal of Honor - Lebensraum" kunne f.eks. vært kampen om Warzawa-ghettoen ("Kill all jews opposing internation!")?

 

Kanskje en nyskapende idé, men først og fremst kvalmende etter min mening.

 

Visst stemmer det at begge sider hadde sine svin på skogen under krigen - slik vil det alltid være i krig - men hvis man setter LIKHETSTEGN mellom ugjerningene som ble begått av henholdsvis de allierte og aksemaktene, beveger man seg etter min mening ut i et faretruende moralsk-relativistisk landskap.

 

Forøvrig har det allerede vært mulig i lang tid å spille fps som tysk soldat i "Battlefield 1942". Men en avgjørende forskjell på dette spillet og "MoH" - serien, er at førstnevnte ikke er historiedrevet i samme grad, og derfor blir ikke de ideologiske implikasjonene ved å kjempe for det 3. riket like påtrengende.

 

At spilleutviklere vegrer seg for å utvikle en historiedrevet tysk enspiller-kampanje i ww2-fps-sjangeren tyder etter min mening på moralsk og historisk bevissthet, ettersom jeg har problemer med å se at en slik kampanje vanskelig kunne blitt noe annet enn smakløs.

Lenke til kommentar
Hmm...

 

Et av oppdragene som tysk soldat i et evt. fremtidig "Medal of Honor - Lebensraum"*kunne f.eks. vært kampen om Warzawa-ghettoen** ("Kill all jews opposing internation!")?***

 

Kanskje en nyskapende idé, men først og fremst kvalmende etter min mening.

 

Visst stemmer det at begge sider hadde sine svin på skogen under krigen - slik vil det alltid være i krig - men hvis man setter LIKHETSTEGN mellom ugjerningene som ble begått av henholdsvis de allierte og aksemaktene, beveger man seg etter min mening ut i et faretruende moralsk-relativistisk landskap.

 

Forøvrig har det allerede vært mulig i lang tid å spille fps som tysk soldat i "Battlefield 1942". Men en avgjørende forskjell på dette spillet og "MoH" - serien, er at førstnevnte ikke er historiedrevet i samme grad, og derfor blir ikke de ideologiske implikasjonene ved å kjempe for det 3. riket like påtrengende.

 

At spilleutviklere vegrer seg for å utvikle en historiedrevet tysk enspiller-kampanje i ww2-fps-sjangeren tyder etter min mening på moralsk og historisk bevissthet, ettersom jeg har problemer med å se at en slik kampanje vanskelig kunne blitt noe annet enn smakløs.

5464834[/snapback]

 

 

*MoH: Lebensraum - Glem det!

**Warsawa-ghettoen - Det burde jo være enkelt nok å skjønne at oppdragene ville være ved frontlinja, og ikke i Warsawa mens de prøver å holde Ghettoen under kontroll (Som de greide rimelig greit)

*** *Trenger vel ikke å si noe her*

Lenke til kommentar

Hva med MoH: Afrika korps? De gjorde da ikkeno ille, siden Rommel ikke lot troppene sine drive med krigsforbrytelser. Ikke mer en de allierte ihvertfall. Samma gjelder hele vestfronten også faktisk(stort sett).

 

Eller som sagt Østfronten, alle vet jo at det ikke er like ille å drepa store slemme kommunister som å drepa vestlige tropper. Ihvertfall hvis spillet skal lages i USA.

 

Uansett så synes jeg den gjennomsnittelige "Fritz" soldaten fortjener bedre en å vandre tankesløst inn i siktet mitt som en eller annen drone, noe de ofte gjør i MoH serien.

Endret av ZlummGlumm
Lenke til kommentar
[klipp]

 

At spilleutviklere vegrer seg for å utvikle en historiedrevet tysk enspiller-kampanje i ww2-fps-sjangeren tyder etter min mening på moralsk og historisk bevissthet, ettersom jeg har problemer med å se at en slik kampanje vanskelig kunne blitt noe annet enn smakløs.

5464834[/snapback]

 

Velformulert bra post!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg for min del er dritta lei av denne "tyskerne er idioter, drep dem".

 

Kanskje noen av spillemakerne burde lese litt historie. Vi spiller som russere i CoD, men det er ingen som kommenterer plyndringen av jødiske, tyske etc bosetninger under russernes kampanje mot Berlin. Er ingen som kommenterer voldektene, drapene og lootingen av døde folk som russerne gjorde. Men de blir likevell feiret som helter siden de var med å befri europa fra tyskerne.

5460713[/snapback]

 

Vil bare bemerke at soviet mista 25 millioner mennesker under ww2, soviet var de som snudde krigen fra et helvete til en seier, selvom noen voldtok og plyndra så gjorde de så mye mer bra enn det de har gjort dårlig :)

 

Leve kommunismen :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en ide for et mod, sett fra en tysk soldats øyne.

 

Som dere alle vet (eller burde vite) så solgte tyske mødre ungene sine til den tyske krigsmaskinen for medaljer. Jo flere sterke, ariske, unger en mor kunne gi, jo flere medaljer, og rang, fikk hun.

 

Dette hadde jeg tenkt å implementere i et mod. Du er en gutt som lever i en NSDAP glad familie. Når du fyller 16, sender moren din deg til en tysk arme trenings camp, imot din vilje. Dette skjer da i 1936. 4 år etter, 1940, er du en ferdig trent soldat, full av NSDAP propaganda. Og da 20 år. Gjennom 4 år og en del oppdrag, kjente som fiksjonerte, går du fra å elske nasismen, til å hate den. Slik som mange tyskere gjorde.

 

Dette er et syn jeg synes mange faktisk burde vurdere litt. Men jeg har lufta ideen på et HL2 mod forum (Source passer ypperlig til et slikt mod) men fikk ikke mye positiv tilbakemelding.

 

Vil bare bemerke at soviet mista 25 millioner mennesker under ww2, soviet var de som snudde krigen fra et helvete til en seier, selvom noen voldtok og plyndra så gjorde de så mye mer bra enn det de har gjort dårlig

 

Og hvordan differensierer du da russerne mot tyskerne? Tyskerne drepte millioner i kz leirer, mistet mange millioner soldater, og tapte krigen. Russerne drepte tusenvis av uskyldige, voldtok, plyndret og tok seg til rette overalt, og drepte millioner krigsfanger i kz leirer i russland. Forskjellen på de russiske og tyske soldatene blir da?

 

Forskjellen blir at Russerne "frigjorde" Europa fra nazismen, og blir derfor automatisk stemplet som helter. Alt annen fakta blir skjøvet til siders. Forbanna irriterende.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...