Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ufullstendig NGT oppgradering?


Anbefalte innlegg

Hei! Nextgentel er jo i ferd med å oppgradere linjen til eksisterende bredbånds kunder ganske betraktelig. Jeg skal nå bli heldig eier av Nextgentel Free 6500/750.

 

Nå sjekket jeg nettopp telnet, og der står det at jeg har 4300/700... Dette er jo litt rart, i går hadde jeg ca 3mbit\0.65mbit, og nå har jeg altså blitt oppgradert "litt".

 

Er dette en prosess som går gradvis, eller er det noe muffins her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert selve den fysiske linjen din er god nok til å klare maks hastighet. Dette har sikkert NGT gjort oppmerksom på i en eller annen fotnote, Telenor gjør i hvertfall oppmerksom på dette når de skal oppgradere.

 

For noen vil det ikke være teknisk mulig å øke hastigheten maksimalt. Dette gjelder deg som allerede har en hastighet som er på grensen av hva linjen din kan håndtere. Dersom du ikke kan få maksimal hastighetsøkning vil du få beskjed om dette.

 

MERK: Denne quoten er tatt fra Telenors sider. Bare et eksempel på hva problemet kan være.

Lenke til kommentar

"Hva menes med ”Opp til …”?

 

Hastigheten er oppgitt som maksimal netto innhastighet/uthastighet i kilobit pr sekund (kbps). For de aller fleste kunder vil vi kunne levere spesifisert hastighet eller nær opp til denne. Hastigheten som kan oppnås på en ADSL-linje er avhengig av flere faktorer. De viktigste er kvaliteten på kablene i telenettet, elektromagnetisk støy, og avstanden mellom abonnenten og telefonsentralen. Der det ikke er mulig å levere spesifisert maksimalhastighet vil vi automatisk levere det maksimale av hva linjen kan klare. Disse kundene vil i forbindelse med omleggingen få en epost med beskjed om hvilken hastighet de faktisk får."

 

Fra http://www.nextgentel.no/kundesider/artikl...hastigheter.php

 

Den går nok ikke gradvis, har du blitt oppgradert er det fare for at du ikke kan få noe bedre. Skjønt, i følge overstående quote burde du få en mail om at du ikke kan få maks hastighet.

 

Dersom du er utålmodig kan du alltids teste med å skaffe deg 8mbit for 24t, koster deg ca 20kr (?) og du får da så mye som linja klarer :)

 

Selv har jeg forøvrig ikke fått oppgradering, men venter i spenning. Skal visstnok kunne få noe bedre hastighet på linja mi, selv om jeg ikke når opp til 8mbit.

Lenke til kommentar

Liker ikke helt disse "oppgraderingene" til NGT!

Hver gang de oppgraderer får jeg lavere hastighet. Når jeg ringer til kundeservice får jeg bare beskjed om at linja ikke klarer mer. :hmm: Men syns det er litt kunstig å gå fra 2 mbit til 800 kbit da. Håper dette er siste gangen de gjør dette, for har ikke lyst å bli "oppgradert" til 28.8kbit

 

Skyggen

Lenke til kommentar

Vel, takk for svar, men jeg har et spørsmål til.

 

Etter NGT klarte å klusse opp en regning i fjor og stengte linjen min, etter de beklaget seg og åpnet opp igjen ga deg meg høyere hastighet, da jeg egentlig skulle ha 2mbit, fikk jeg plutselig 3mbit (altså det som før het Charlie), og da lurer jeg på om jeg når får NGT Free (altså Charlie) eller om de kommer til å sette meg ned igjen?

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Liker ikke helt disse "oppgraderingene" til NGT!

Hver gang de oppgraderer får jeg lavere hastighet. Når jeg ringer til kundeservice får jeg bare beskjed om at linja ikke klarer mer.  :hmm: Men syns det er litt kunstig å gå fra 2 mbit til 800 kbit da. Håper dette er siste gangen de gjør dette, for har ikke lyst å bli "oppgradert" til 28.8kbit

5446104[/snapback]

NGT har liten innvirkning på hvordan linjekvaliteten er frem til deg. Hvis ruteren din alltid syncer fast på merkelig lav hastighet, kan du be kundeservice om stille inn en "fast" hastighet og eventuelt gå ned en hastighetsklasse.
Lenke til kommentar
Hei! Nextgentel er jo i ferd med å oppgradere linjen til eksisterende bredbånds kunder ganske betraktelig. Jeg skal nå bli heldig eier av Nextgentel Free 6500/750.

 

Nå sjekket jeg nettopp telnet, og der står det at jeg har 4300/700... Dette er jo litt rart, i går hadde jeg ca 3mbit\0.65mbit, og nå har jeg altså blitt oppgradert "litt".

 

Er dette en prosess som går gradvis, eller er det noe muffins her?

5445911[/snapback]

Gratulerer med "Ny dramatisk hastighetsøkning" Du har jo gått opp i hastighet. For min del har jeg gått fra ca 6500/836 til 5280/736 Kbps med mitt ADSL Free (6500/750)

 

Kan vel legge til at jeg har fått mail to ganger om at jeg er oppgradert til 8000 linja. Jeg har vært så høyt som 6800Kbps men da sviktet NextPhonen min.

Endret av Yazfat
Lenke til kommentar

jeg ha akkurat samme problemet, hadde adsl2+ med 17,5mbit / 1.3mbit ut, etter nyttår har jeg 17mbit / 1.19mbit, er sikkert mangen i nabolaget som har ngt som har blitt oppgradert.D

ette gir utslag i mer støy på linjene og lavere hastighet generelt, for oss som sitter med de raskeste hastighetene.

Lenke til kommentar

Har ikke ngt.men en har adsl2 fra kraftselskapet..og spurte kor lag tid det tok fra man bestillte ny hastighet, jau samme dag som man bestillte :tease:

 

Var bare litt trykking på data and done :dontgetit:

huska eg hadde telenor og bestillte det samme,,tok faen over 2mnd :ermm:

 

så noen er snille og oppgraderer når du ringer inn, noen sier bare "du må vente bla bla"

fordi dei ikke gidder eller ikke kan! det er teknisk avdeling som må gjør dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...