Gå til innhold

Vente på å dø i over 20 år.


Anbefalte innlegg

Har hørt om mange saker i usa, der de dømte sitter i fengsel i mange år, for å så bli henrettet. eks:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=138364

 

Det er jeg lurer på er hvorfor de sitter inne så lenge før henrettelsen. Er det fordi saken stadig blir behandlet, og det tar tid? Er det bestemt at de skal være fengslet en viss tid , før eksekusjonen, for å lide mest mulig?

 

virker rart for meg. Sitte inne i fengsel og vente på sin død..

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men å sitte så lenge inne vil jo være som om du fikk fengsel på livstid og henrettelse samtidig. teit spør du meg, kanskje ett par år ventetid, for å være sikkert på at vedkommede er skyldig.

For meg føles det usakelig å stenge de inne så lenge før de henrettes.

5442346[/snapback]

 

Netopp. Må jo være helt ufattelig å sitte inne så lenge og vite at man bare venter på å bli drept. Må være en god del selvmord inne i bildet, som vi ikke hører om...

Lenke til kommentar
Jeg tenkte kanskje at noen får feks 15år, + dødsstraff etter det, men det er vel ikke tilfelle?

5442464[/snapback]

 

Nei det er nok heller de strenge reglene for å unngå at noen blir dømt feil. Det var annerledes i gamle Sovjet hvor man kunne skyte den dødsdømte på vei til cella si for å unngå at han skulle rømme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

var britney. Dødstraff i seg selv er dumt, men om du virkelig skal straffe noen så må jo at du soner ei stund, så blir du henrettet være den verste (beste) måten å straffe noen på.

Lenke til kommentar

At folk sitter inne såpass lenge har mye med ankemuligheter og det at man skal unngå å henrette en uskyldig å gjøre. I tillegg fungerer det jo utmerket som straff. Når det er sagt så er dødsstraff intet annet enn ren blodhevn og har ingenting å gjøre i en moderne rettstat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...