Gå til innhold

Det dårligste spillet du har spilt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Største skuffelsen var vel F1 2001 til ps2, snakk om ufattelig kjedelig spill virka helt flatt og uten liv, 10 minutt så blei det liggende i hylla. Tror ikke det hadde blitt bedre med ratt og pedaler nesten, OPF var jo en nedtur det, ente jo opp med å drite i historien å gjøre de oppdrag som du kunne forandre litt på men gikk fort lei. WOW intresserer meg ikke, men sikker bra for de som liker å spille i evigheten og litt til :D

Lenke til kommentar

Kommer ikke på noe "dårligste spill", og mange av svarene her viser jo at spillsmak er like subjektivt som f.eks. musikk og filmsmak. Av spill jeg betalte full nypris for, men ikke har giddet å spille noe særlig fordi det ikke føltes videre morsomt var BF2 og The Sims 2, blant andre. Jeg sier ikke dermed at de er dårlige. Har f.eks. en niese som ELSKER The Sims serien, og det er ikke akkurat få som digger BF2.

 

Hva skulle vi gjort uten spillomtaler da :) *ser på Gamer.no*

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stykker som jeg er usikker på hvem som er dårligst av.

 

Axis & Allies dette var et forsøk på å lage dataspill ut av brettspillet som burde ha vært ganske OK, men var ikke spillbart i det hele tatt. heldigvis kjøpte jeg det ikke før jeg kunne plukke det opp billig en stund etter at det ble gitt ut.

 

Master of Orion 3, makan til søppel, Master of Orion var nok et av de bedre spill jeg noen gang har spilt så kommer det der. Det var jo umulig å forstå hvordan man skulle kontrollere alt. Jeg tror det var en masse ting for å hindre mikromanagment og så klarte men ikke å forstå hvordan en burde styre dette slik at det ble bra mix ut av det.

Lenke til kommentar
[iC,16/01-2006 : 00:40]Som jeg sa før (og som andre her også har sagt), finnes det forskjeller på subjektive og objektive meninger om spill.

Bare fordi et spill ikke står i stil med en persons smak, selv om at det er godt gjennomført, med fin grafikk, god historie, ingen bugs og et av de beste i sin klasse/kategori/sjanger, kan man da si at det er dritt?

...

Om folk skal fortsette sånn, og nevne spill som har fått god kritikk av mer eller mindre alle mennesker, ber jeg dere om å komme med gode argumenter for det!

Jeg skal fortelle dere at folk begynner å klø seg i hodet når de ser favorittspillene deres komme opp her!

Ikke bare sleng dritt i hytt og gevær, da blir jo tråden helt meningsløs! Kom med saklige, godt gjennomtenkte argumenter! ;)

5445316[/snapback]

 

"Problemet" er vel at trådstarter indikerer at han tenker generelt på kjente spill, mens andre tar utgangspunkt i, 1) alle spill de noensinne har prøvd, 2) inkluderer spill fra en genre de vanligvis ikke spiller. Diskusjonen bør være om spill som fikk skikkelig publish - i en genre folk kjenner. Jeg tar heller ikke med eldgamle spill i vurderingen, det var nok av dårlige spill for Amiga/Commodore, men det var liksom en annen verden.

 

For det andre mener jeg at det det koker ned til er gameplay, ikke grafikk, AI, lyd etc. Min verstingliste toppes av OFP og dette er min subjektive vurdering, men jeg mener også at OFP har mye mer potensialet enn f.eks. linære COD.

 

Og for det tredje er denne tråden i Generelt-forumet så svar gjelder både pc og konsoll. Et spill kan være bra på en platform og en dårlig port på en annen. MGS2 f.eks. er et kongespill på konsoll, men pc-versjonen har elendig controller - og dette gjør at spillet var en dårlig opplevelse for mange pc-gamere.

 

Edit: tydeliggjort

Endret av substeve
Lenke til kommentar
Helt definitivt WoW

5445737[/snapback]

 

Takk for den geniale argumenteringen, gluping...

5447338[/snapback]

Kan godt argumentere jeg.

 

NB: ikke kom med heftige motangrep om du er en svetten WoW-nerd som mener ingenting annet går ann å spille.

 

Det er kjedelig, langdraget, skjer lite nytt, dårlig spillopplevese, generelt dårlig miljø.

Lenke til kommentar

Som jeg har sakt, jeg driter milt sakt i grafikken ført og fremst. Når jeg tester ut et spill, ser jeg på gameplayet, hvordan historien flyter, hvordan kontrollene er etc. Ting som er meget viktig for å min del å like et spill. Når det kommer til MP spill er flyten viktig for meg og ikke minst at det er fengende. Ikke minst.

 

Mange kan nok se på meg som en dott som sier at folk må få lov å ha sine egene meninger på sine egene grunnlag, men det mener jeg også er en folkerett.

 

Når du ser en film og ikke liker skuespilleren, så vil den filmen bli dårlig i den personens øyner. Mens en som liker skuespilleren liker filmen.

 

Samme med spill. En som liker slike spill og som spillet appelerer til, vil si at spillet er bra og "fengende", kanskje morsomt. En som ikke liker spillet vil si at det er dårlig på sitt eget grunnlag.

 

Vi som gamere er ikke spillanmeldere og trenger ikke se ting verken den ene eller andre veien. Synes vi spillet er dårlig på våre grunnlag så må man jo få lov til det.

 

Jeg har tested ut CS lenge, spillet det mye en tid i et forsøk på å like det. Jeg hater det. I mine øyner er det direkte et elendig spill med en elendig oppbygning og et helt forkakla system i totaliteten. Mitt syn derimot er ikke det samme som majoriteten i verden, tydeligvis. Men gjør det CS til et bra spill for meg?

 

Et bra spill og et dårlig spill legges opp av gameren selv. Her sitter man og peiser på med slike ting som "din egen mening" og "grafikk er ikke alt" og så sier man slike ting som at BF2 er dårlig og får slengt tilbake at det er usakelig fordi det er et bra spill grafisk. For hvem spør jeg da og hvem har rett til å overstyre andres meninger?

 

Er det kanskje en smule dobbel moral ute og går her på forumet, hvor man med en tunge sier "grafikk er ikke alt, story teller og" og med en annen tunge sier man "dette spillet er bra fordi grafikken er bra". Hvor ligger logikken?

 

Jeg mener at det er opp til en vær om spillet er bra eller dårlig, basert på spillerens egene kriterier. Spillet 50 cent har blitt slaktet totalt, men gjør det det til et dårlig spill for de som liker det? Skal de som liker det sie "jeg liker ikke dette spillet fordi en artikkel ga det dårlig karakter og de vet best"?

 

Det er opp til oss å bedømme hva som er bra og hva som er dårlig etter våre egene kriterier. Når man sier at grafikk ikke er alt så kan man heller ikke slakte en person som ikke liker et grafisk fint spill.

 

Jeg har utalt meg om hvorfor jeg ikke liker de spillene jeg ikke liker. Om dere føler dere støtt fordi jeg ikke liker et grafisk bra spill så får det bare være slik. Det er min mening.

Lenke til kommentar
[iC,16/01-2006 : 15:51]
Helt definitivt WoW

5445737[/snapback]

 

Takk for den geniale argumenteringen, gluping...

5447338[/snapback]

Kan godt argumentere jeg.

 

NB: ikke kom med heftige motangrep om du er en svetten WoW-nerd som mener ingenting annet går ann å spille.

 

Det er kjedelig, langdraget, skjer lite nytt, dårlig spillopplevese, generelt dårlig miljø.

5448205[/snapback]

 

Jeg liker nok ikke WoW nei. Jeg har aldri likt noen MMO i det hele tatt, og jeg har prøvd flere.

 

Jeg synes også at det er kjedelig og meningsløst, men kan du virkelig påstå at det er dårlig, når det er så ekstremt mange som spiller det? For meg er det ikke noe bra, men jeg kan ikke påstå at det er drittdårlig... :hmm:

Lenke til kommentar

 

Jeg liker nok ikke WoW nei. Jeg har aldri likt noen MMO i det hele tatt, og jeg har prøvd flere.

 

Jeg synes også at det er kjedelig og meningsløst, men kan du virkelig påstå at det er dårlig, når det er så ekstremt mange som spiller det? For meg er det ikke noe bra, men jeg kan ikke påstå at det er drittdårlig... :hmm:

5448892[/snapback]

Hvordan jeg kan si det? Jeg snakker med mine egne tanker og driter i hvor mange andre som spiller det.

Lenke til kommentar

Synes bare denne tråden blir latterlig, jeg. Er ingen vits i å ha en slik tråd hvor folk bare nevner en masse spill i hytt og gevær. Dette skal være et forum, hvor ting skal diskuteres. Diskuteres!

Synes en slik tråd bare blir tull når det bare blir sånn, og hadde jeg vært en moderator ville jeg strengt tatt vurdert å stenge den. Dette blir som en telletråd. Helt meningsløst.

 

PS: Nei, jeg sier ikke dette fordi #folk nevner spill som jeg liker godt".

Lenke til kommentar

Det er seriøst ikke mye poeng i å ha slike tråder på et forum der over halvparten gjør hva de kan for å skrive maks 14 tegn. Det skulle vært moderatore som hadde fulgt med i slike tråder og SLETTET usaklige innlegg. Dette har dog ville tatt veldig lang tid, men kanskje, jeg sier KANSKJE folk ville sluttet å poste meningsløse innlegg.

 

Det er mange spill jeg ikke liker, men jeg synes ikke de er drittdårlige av den grunn.

Jeg må si meg enig om at "Big Rigs" må være et av de dårligste spillene jeg har sett etter å nylig sett gameplay videoene i den linken du MeTa][iC postet. Trodde ikke det var mulig å legge så lite arbeid i et spill..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...