Gå til innhold

WoW ødelegger livet til folk?


sparks

Anbefalte innlegg

Det minte meg på den artikkelen jeg leste i dagbladet eller vg om en annen wow-spiller. Han hadde slutta på skolen for å få spille mer. Helt utrolig for meg. Det var også en dokumentar om det på nrk for en stund siden, men det var spilling generelt. Der var det jo en som tok selvmord da... :(

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
husker noen den artikkel for 2 år siden, en fyr hadde drept en annen fyr med øks, det var visst spillet "human butcher" eller noe, som hadde påvirket han, hel sjukt :S

5428066[/snapback]

 

 

Ja, i følge like sjuke spillhatere som Jack Thompson er det spillet som har påvirket han, i realiteten var det en sjuk gutt som aldri skulle gått på en vanlig skole.

Lenke til kommentar
husker noen den artikkel for 2 år siden, en fyr hadde drept en annen fyr med øks, det var visst spillet "human butcher" eller noe, som hadde påvirket han, hel sjukt :S

5428066[/snapback]

 

Men hvordan vet de at spillet har skylden bak det? Sikkert bare hysteriske amerikanske mødre som skylder på spilla :whistle: .

 

EDIT: Det er vel noe à la den "manhunt-saken". En gutt som visstnok hadde drept en kamerat på grunn av spillet manhunt. Det var jo bare bullshit så klart :roll: . Først etter jeg hørte om den saken at jeg lasta ned spillet :innocent:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg er redd for WoW-nerder.

5427993[/snapback]

 

støttet. wownerder kan være skremmende.

 

jeg leste om en kineser som stakk ned en annen kineser pga et epic-item som de to hadde delt. han ene kineseren hadde visst solgt det, og det var grunn nok til drap. Det var også noe med at politiet ikke ville gjøre noe med at kniven hadde blitt solgt pga at den ikke eksisterte.

Lenke til kommentar
Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill.

Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre.

Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer.

5427517[/snapback]

 

 

Var det den dokumentaren om en som spilte "Everquest" ??

For det var ganske skremmende å se på hva som skjedde videre i livet hans! :no:

Endret av HeX
Lenke til kommentar
Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill.

Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre.

Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer.

5427517[/snapback]

 

 

Var den serien om en som spilte "Everquest" ??

For det var ganske skremmende å se på hva som skjedde videre i livet hans! :no:

5428142[/snapback]

 

Ja, det var den serien jeg også så. Jeg ble nesten trist av å se det jeg :cry:

Lenke til kommentar
husker noen den artikkel for 2 år siden, en fyr hadde drept en annen fyr med øks, det var visst spillet "human butcher" eller noe, som hadde påvirket han, hel sjukt :S

5428066[/snapback]

 

Men hvordan vet de at spillet har skylden bak det? Sikkert bare hysteriske amerikanske mødre som skylder på spilla :whistle: .

 

EDIT: Det er vel noe à la den "manhunt-saken". En gutt som visstnok hadde drept en kamerat på grunn av spillet manhunt. Det var jo bare bullshit så klart :roll: . Først etter jeg hørte om den saken at jeg lasta ned spillet :innocent:

5428109[/snapback]

 

 

Det var manhunt jeg mente :)

Lenke til kommentar
Haha, dere formulerer dere som om det var snakk om heroin.

 

Selv om man spiller end-game man ikke sitte foran dataen 24/7, eller raide midt på natta osv... Mye laus snakk ute og går  :roll:

5428131[/snapback]

 

 

Er man med i et bra guild raider man gjerne 7 dager i uken, hvert raid tar gjerne 5 timer, og så skal man grinde og farme et par timer i tillegg. Og vist man pvper er ikke 24/7 så langt fra sanheten.

Endret av Goz
Lenke til kommentar
Ja det er skremmende. Så en sånn dokumentar over folk som har fått alvorlige psykiske problemer og i noen ekstreme tilfeller faktisk tatt livet av seg på grunn av et onlinespill (Ikke nødvendigvis WoW). Spesielt i Asia er det helt sykt hvordan folk reagerer på spill.

Men selvsagt, om livet ditt blir for påvirket av WoW eller ikke, kommer helt an på hvordan du er som person. Noen står bedre imot enn andre.

Noen klarer det helt fint, mens andre burde aldri rørt spillet i det hele tatt. Jeg mener at når et spill begynner å gå utover skole/jobb og ditt ordentlige liv, da er det på tide at alarmen går og man bør tenke over hva som egentlig skjer.

5427517[/snapback]

 

 

Var den serien om en som spilte "Everquest" ??

For det var ganske skremmende å se på hva som skjedde videre i livet hans! :no:

5428142[/snapback]

 

Ja, det var den serien jeg også så. Jeg ble nesten trist av å se det jeg :cry:

5428147[/snapback]

Dataspill på hjernen het den.

Lenke til kommentar
En kamerat spiller ved enhver anledning, i matpausa på jobb så stikker han hjem for å spille i 10 min, f.eks. (Får dama til å skru på pc'en og klargjøre)

Kan ikke være ute på byen og drikke., for da sover han lenge dagen etterpå og det er tapt spilletid. osv :mrgreen:

5428268[/snapback]

 

Hvilket spill snakker vi om da?

En kamerat av meg har dratt hjem i friminutt for å spille battlefield 2 :p . Han bor vel ca. 1,5-2km fra skolen, så han rekker neppe så mye på 45minutter :p . Han gjør det ikke ofte da, men spiller mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...