Gå til innhold

Ny teoripøvefra 15.1 maks 7 feil! +diskusjon

PC^2020

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Spørsmålene har kun ett riktig svaralternativ

Da er det jo ikke sammenlignbart lengre da, i vansklighetsgrad. Så 7 feil er sikkert like "ille" som 20 tidligere

Skrevet

Her regner jeg med at de endrer måten å telle feil på også. Altså, enten er den feil, eller rett. Du får ikke feil for å ikke ha riktig, i tillegg til å få feil for å ha trykt på feil.

Skrevet

når jeg tok den i september 03 var det lov å ha 37 feil tror jeg. jeg fikk 35 :p men kan det meste av det jeg fikk feil på, er bare at det er ikke alltid så lett å huske det når du sitter på en pc, men når man er i trafikken kan man det..

Skrevet

Bare bra at det er innskjerping på trafikkopplæringen.

Alt for mange tullinger i trafikken som ikke kan reglene.

iom. at det står liv og helse på spill, skulle det vært nulltoleranse på førerprøven.

IMO.

Skrevet

Nulltoleranse er vel en smule strengt, men at det kan være strengere enn det er i dag, er det absolutt ingen tvil om. Teorien er uansett noe alle kan klare å lese seg til null feil på, her møter du ingen uforutsette momenter, som f.eks unger som løper ut i veien foran bussen.

Skrevet
Bare bra at det er innskjerping på trafikkopplæringen.

Alt for mange tullinger i trafikken som ikke kan reglene.

iom. at det står liv og helse på spill, skulle det vært nulltoleranse på førerprøven.

IMO.

5410371[/snapback]

:yes:

I 100 km\t er eg tryggare jo fleire som kan reglane.

Skrevet

7 feil er omtrent det jeg fikk i 03...eller var det 02?

uansett, hvis de tar vekk mulighetene for flere korrekte svar pr. spørsmål (dvs. teller max 1 feil pr spørsmål), så ser jeg ikke problemet, det blir ikke vanskeligere av den grunn, det er bare en ny måte å telle på...

Faktisk vil jeg tro det gjør det litt lettere, ettersom man bare trenger å se etter ett riktig svar pr. spørsmål...

Skrevet (endret)

jeg gruer meg, jeg har problemer med multiple-choice.. altså avkryssningsprøver.

men vet noen om man bare kan ta teorien uten å ha hatt kjøretimer osv?

Endret av pc^2004
Skrevet (endret)
jeg gruer meg, jeg har problemer med multiple-choice.. altså avkryssningsprøver.

men vet noen om man bare kan ta teorien uten å ha hatt kjøretimer osv?

5411667[/snapback]

Jeg tok nå ihvertfall teorieeksamen før jeg begynte med kjøretimer i hele tatt...Og jeg kjørte opp i høst. Så hvist ikke det har kommet nye regler etter nyttår så kan du det!

Må man ikke melde seg opp, fylle ut søknad om å få lappen klasse B, for å kunne ta teorien? ;)

5411974[/snapback]

Du trenger bare å stikke innom biltilsynet og fylle ut et skjema hvor du søker om å få kjøre opp(de sjekker vandel og legeattest), vente tre fire uker til du har fått positivt svar og så kan du ta teorieksamen som privatist hvis du ikke gidder å ta teorikurs... :roll: Trenger ikke avtale time hos biltilsynet, det er bare å stikke innom en av de to dagene de kjører teorieksamen!

Endret av vincent_vega
Skrevet
- Spørsmålene har kun ett riktig svaralternativ

Da er det jo ikke sammenlignbart lengre da, i vansklighetsgrad. Så 7 feil er sikkert like "ille" som 20 tidligere

5408979[/snapback]

Jeg håper inderlig du har rett. Jeg skal ta prøven nå den nærmeste måneden, så den bør bare ikke være verre en tidligere. :realmad:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...