Gå til innhold

Ny teoripøvefra 15.1 maks 7 feil! +diskusjon


PC^2020

Anbefalte innlegg

For ikke å snakke om en buss som kjørte ut rett foran meg når jeg var ute og rånet/lodet i ni tiden i kveld, jeg kom kjørende i femti (på forkjørsvei i sentrum) og jammen kjører en svær buss ut foran meg i gåfart så jeg måtte stå på bremsene!! Han kjørte bare ut foran meg akkurat som om jeg ikke var der og så brukte han i tillegg to hundre meter minst for å komme seg opp i femti!

 

i 60' sone, eller lavere har man vikeplikt for busser.. også på forkjørsveger, stemmer ikke det ?

5436290[/snapback]

 

Jo men det er jo hvis bussen kjører ut av en bussholdeplass!? Denne bussen kom kjørende ut av et kryss midt i sentrum, og da gjelder det jo ikke? Jeg mener å huske at den vikepliktregelen gjelder kun hvis bussen har stoppet for å slippe av passasjerer...

5436747[/snapback]

 

 

oh sorry... jeg som er helt borte vekk her x] tenkte ikke på kryss jeg.. bare heiv meg ut i diskusjonen uten å ha lest bra nok x]

 

*bøye seg i støvet*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Værste opplevlesen jeg har hatt med folk som ikek kan kjøre var når jeg kjørte på motorveien inn mot oslo. Rundt Furuset så kom en gærning og la seg rett foran meg uten å blinke så det nesten ble kræsj. Jeg tuta, bremsa og stod med fjernlysa oppi speila hans. La meg ut i neste felt, kjørte forbi noen biler og la meg inne i samme fil igjen, han kommer fra den ytterste fila igen, kjører rett foran meg uten å blinke, han bremser kraftig ned, og setter så på blinklysa og legger seg ut i neste felt til høyere..

 

Illustrasjon:

post-30995-1137259478_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen her som har prøvd seg på den nye teroiproøven?

Og er den vanskeligere enn hva den var?

5450804[/snapback]

Tenker jeg gjør et forsøk om et par uker.

 

Jeg prøvde en del ganger å ta prøven på http://www.teoriproven.no/ men følte det var ganske så mye verre med det gamle systemet, siden det kunne være flere rette svar per spørsmål, og som kjørelæreren min så fint sa; "det var mer en språkprøve enn en teoriprøve". (Nei jeg klarte ikke å bestå den testen på siden)

 

Siste gangen jeg prøvde meg med det nye systemet på overnevnte side så sto jeg med 4 feil på 45 spørsmål. Siden det nå kun er ett rett svar per spørsmål og litt greiere oppgaver føler hvertfall jeg at det går velidg så mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve meg i morgen, så det blir spennende og se da..

Har enda ikke tatt i/rørt ved en av disse teoribøkene for Billappen, så som sagt, det blir spennende. Gruer meg jo litt da... :s

 

Ønsk meg lykke til. :p

5525495[/snapback]

Du har med andre ord ikke lest i det hele? :dontgetit:

 

Hold oss oppdatert på hvordan det går :)

Lenke til kommentar

den gjør nok det... (hvis du klarer å stryke på teoriprøven er man rimelig dum..eller serriøst umotivert (hvilket jeg også regner som dum, mtp. hvor mye sertifikatrelaterte ting koster... hvis du først skal punge ut 500kr+ pr kjøretime, for så å stryke på teori...virker litt idiot, ikkesant?)

 

Faktum er vel at med den nye regelen, så blir det lettere. Seriøst. bare 1 riktig alternativ pr spørsmål, ikke mulighet for å få 3-4 feil på ett spørsmål! og grovt forenklet språk? What's not to like?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Hvis du er så umotivert at du ikke har lest ja selvsagt... det skal MYE til for å ta teoriprøven uten å ha lest noe på forhånd. Men så er jo poenget her å luke vekk dem som ikke kan stoffet godt nok. Det er tross alt ikke meningen at det skal bli så lett at alle klarer den uansett...

 

7 feil på 45-50 spørsmål bør være ganske enkelt å oppnå... det er tross alt ikke så mye mindre feil enn tidligere... jeg mener, hvis man svarte feil på ett spørsmål tidligere så var det gjerne 4 feil på ett spørsmål...35/4 = 8,75... Legg på ett mye enklere språk som ikke forvirrer like mye....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tror jeg satser på å ta teorien i morgen, eller det vil egentlig si nå i dag. Fra før har jeg lest ut boka "Førerkortet Lærebok Klasse B", av Bjarne Eikeland. For det meste føler jeg at jeg har kontroll på mye av det som står i boka, men det er fortsatt visse smådetaljer jeg ennå ikke kan.

 

Om jeg skal være helt ærlig, så er jeg litt bekymret for denne testen. Jeg føler, som tideligere nevnt, at jeg har dreisen på det meste av stoffet, men etter å ha prøvd en del av testene som finnes på nettet, er jeg ikke like sikker lenger. Ut i fra disse testene har jeg fått en god del, av det jeg ville kalle, 'unødvendige' feil. Det skyldes nok litt slurv fra min side, men jeg føler også at disse testene til tider er litt uklare i hva de skal frem til, samtidig som de legger mer vekt på 'språk' - i ordene til Uelands kjørerlærer; "mer en språkprøve enn en teoriprøve".

 

Noen som vil fraråde meg å ta teorien i dag?

 

Ueland: Har du tatt teorien ennå?

Endret av sep
Lenke til kommentar
Jeg skal prøve meg i morgen, så det blir spennende og se da..

Har enda ikke tatt i/rørt ved en av disse teoribøkene for Billappen, så som sagt, det blir spennende. Gruer meg jo litt da... :s

 

Ønsk meg lykke til. :p

5525495[/snapback]

Du har med andre ord ikke lest i det hele? :dontgetit:

 

Hold oss oppdatert på hvordan det går :)

5525706[/snapback]

 

 

Jaja... begynner å bli en stund siden jeg var inne på forumet her nå, men jeg kan ihvertfall si at jeg klarte teoriprøven. :) Bestod med 6 feil. :O Brukte 51 minutter da, var ferdig med prøven etter 17 minutter, men brukte veldig god tid på å gå over alt og tenkte igjennom til sist. Ble noen få endringer, men meste gikk greit.

 

Er fremdeles en del ting jeg er/var veldig usikker på som jeg tror jeg hadde flaks med... Har ihvertfall lært endel av de tingene av kjørelæreren i ettertid.

 

Men de 10-12 sekundene før tommelen kommer opp i trynet ditt og sier du har klart det, det er de jævligste sekundene noensinne. :p

Lenke til kommentar
Jeg skal prøve meg i morgen, så det blir spennende og se da..

Har enda ikke tatt i/rørt ved en av disse teoribøkene for Billappen, så som sagt, det blir spennende. Gruer meg jo litt da... :s

 

Ønsk meg lykke til. :p

5525495[/snapback]

Du har med andre ord ikke lest i det hele? :dontgetit:

 

Hold oss oppdatert på hvordan det går :)

5525706[/snapback]

 

 

Jaja... begynner å bli en stund siden jeg var inne på forumet her nå, men jeg kan ihvertfall si at jeg klarte teoriprøven. :) Bestod med 6 feil. :O Brukte 51 minutter da, var ferdig med prøven etter 17 minutter, men brukte veldig god tid på å gå over alt og tenkte igjennom til sist. Ble noen få endringer, men meste gikk greit.

 

Er fremdeles en del ting jeg er/var veldig usikker på som jeg tror jeg hadde flaks med... Har ihvertfall lært endel av de tingene av kjørelæreren i ettertid.

 

Men de 10-12 sekundene før tommelen kommer opp i trynet ditt og sier du har klart det, det er de jævligste sekundene noensinne. :p

5641346[/snapback]

Du har ikke bare vært svært heldig og fått en veldig lett prøve?

 

Selv så stod jeg; hadde syv feil, og da hadde jeg lest en god del i forkant av prøven. Følte at det ikke akkurat var lett.

Lenke til kommentar

Vil nok ikke klassifisere prøven som lett for Ola nordmann, er nok en grunn til at strykprosenten er 78% på trafikkstasjonen jeg tok den ved..

 

Nei, jeg har ihvertfall bevist at god forberedelse gir gode resultater.. Kan vel også ha noe med at jeg har vært en spørrende liten drittunge og lurt på alt med trafikkregler osv siden jeg var en liten unge? :p Selvlært er vellært... :)

Lenke til kommentar
Hehe, ja det var vel akkurat det vi manglet. På nærmeste trafikkstasjon her i området er strykprosenten 70%! :wow:  Skjønner ikke at folk ikke kan lese.

 

 

Edit: leif

5653761[/snapback]

 

Jeg hadde kun 1 feil for mye første gang (dvs 28 feil av 27 tillatte)!! Kan jo være flere som meg som nesten klarte det og? Men som såvidt strøk og ble en del av statistikken...

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...