Gå til innhold

Ny teoripøvefra 15.1 maks 7 feil! +diskusjon


PC^2020

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er ganske fornuftig jeg!

Ser hver dag folk som ikke kan reglene i f.eks rundkjøringer. Er en nestenkollisjon hver gang jeg skal igjennom..

Har opptil flere ganger vert i nærheten til å gjøre folk invalide for resten av livet pågrunn av at de ikke har peiling i det hele tatt på trafikkregler og trafikksikkerhet!

 

Senest i går såg jeg en som trodde han hadde reglene på sin side og endte opp med å få en bil susende i sida.. er fantastisk hvor god peiling folk har!

 

Støtter den med nulltolleranse!

Få de dårlige sjåførene av veien.

Lenke til kommentar
Har opptil flere ganger vert i nærheten til å gjøre folk invalide for resten av livet pågrunn av at de ikke har peiling i det hele tatt på trafikkregler og trafikksikkerhet!

Hmm, en god sjåfør skal holde riktig fart etter hvordan omgivelsene er.

 

Ikke for å være vanskelig lisom, men om du så ofte holder på å kræsje ville jeg tenkt litt mere på åssen du selv kjører..

Lenke til kommentar
Har opptil flere ganger vert i nærheten til å gjøre folk invalide for resten av livet pågrunn av at de ikke har peiling i det hele tatt på trafikkregler og trafikksikkerhet!

Hmm, en god sjåfør skal holde riktig fart etter hvordan omgivelsene er.

 

Ikke for å være vanskelig lisom, men om du så ofte holder på å kræsje ville jeg tenkt litt mere på åssen du selv kjører..

5431378[/snapback]

 

Vel for å si det sånn.. Grunnen til at jeg har klart å stoppe hver gang er vel nettopp fordi jeg har holdt passendes fart og vert forutsigbar..

Men hadde jeg tenkt litt klarere forrige gang jeg var i en slik situasjon så hadde jeg lagt meg etter fyren å slått han ihel.. blir forbanna når folk holder på sånn

Lenke til kommentar

Det ene spm mitt:

 

Du kommer mot et kryss og du skal til venstre. du har vikeplikt(var bilde hvor du så vikeplikt skiltet). 2 riktige 2 feil.

 

1. Du gir gass så du ikke skaper farlige situasjoner.

2. Du ser etter så det ikke kommer biler fra høyere før du kjører ut.

3. Du bremser ned rolig, ser at det ikke kommer bil fra noen sider før du kjører ut.

4. Du legger bilen inn mot midt linja.

Lenke til kommentar
Har opptil flere ganger vert i nærheten til å gjøre folk invalide for resten av livet pågrunn av at de ikke har peiling i det hele tatt på trafikkregler og trafikksikkerhet!

Hmm, en god sjåfør skal holde riktig fart etter hvordan omgivelsene er.

 

Ikke for å være vanskelig lisom, men om du så ofte holder på å kræsje ville jeg tenkt litt mere på åssen du selv kjører..

5431378[/snapback]

 

Jeg for min del er dritlei av folk som kjører ut av kryss og krysser veien rett foran meg når jeg kommer kjørende på forkjørsvei! Her om dagen kom en motgående bil og krysset veien rett foran meg!! Det var utrolig nære på å bli kollisjon enda jeg sto på bremsene! Jeg blinket kraftig med lysene og viste han "fingern" for det synes jeg han jammen fortjente! :realmad: For ikke å snakke om en buss som kjørte ut rett foran meg når jeg var ute og rånet/lodet i ni tiden i kveld, jeg kom kjørende i femti (på forkjørsvei i sentrum) og jammen kjører en svær buss ut foran meg i gåfart så jeg måtte stå på bremsene!! Han kjørte bare ut foran meg akkurat som om jeg ikke var der og så brukte han i tillegg to hundre meter minst for å komme seg opp i femti! Dette er bare to eksempler ifra den siste uken. Å hvordan kan man være forberedt på sånne jæ%#a idioter i trafikken?

 

Det skulle ha vært obligatorisk ny teoriprøve og ny oppkjøring hvert andre-tredje år for det er bra mange ute i trafikken som kunne trengt det! :mad:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Når man kjører burde man egentlig tenke at alle andre på veien er en gjeng tullinger som gjør helt idiotiske og uforutsigbare ting.. :p Dette er vel det som har gjort at jeg fortsatt har kjørt skadefritt.

5431468[/snapback]

 

Yes, det er riktig som du skriver her. Har unngått mange uhell pga. å tenkt slik. Dessverre gikk det ikke noe bra med han som kom i stor fart og skulle over en smal bru. Jeg så det ville gå galt og bremset, men dessverre hjalp det ikke da det var glatt og jeg måtte bare legge bilen slik at det ble minst mulig skade.

 

Cultofluna: Husk veitrafikklovens § 3. Uansett hva dumt andre trafikanter gjør (spesielt myke trafikanter) er det veldig stor sjangse å bli ansvarlig på objektivt skyld grunnlag. Faktisk så trenger ikke bilen være nær den som blir skadet, så lenge det er bilen som gjør skaden. (Tolkes liberalt).

 

Uansett så er det en grunn til at det er 18 års grense for bilkjøring, selv o mdet ikke er alle 8 åringer som er modne nok.

Lenke til kommentar
Cultofluna: Husk veitrafikklovens § 3. Uansett hva dumt andre trafikanter gjør (spesielt myke trafikanter) er det veldig stor sjangse å bli ansvarlig på objektivt skyld grunnlag. Faktisk så trenger ikke bilen være nær den som blir skadet, så lenge det er bilen som gjør skaden. (Tolkes liberalt).

 

Jeg skjønner cultofluna godt fordi jeg har selv opplevd at idioter i trafikken holder på å kjøre på meg når jeg har forkjørsrett...

 

Dessuten tror jeg neppe at man kan være skyldig i en kollisjon hvis bilen i motgående felt plutselig finner ut at han skal krysse veien rett foran deg uten å blinke og uten å bremse ned engang?

 

Enten er mange suicidale folk ute i trafikken eller så må bilen min være usynlig!? :hmm::roll:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Har opptil flere ganger vert i nærheten til å gjøre folk invalide for resten av livet pågrunn av at de ikke har peiling i det hele tatt på trafikkregler og trafikksikkerhet!

Hmm, en god sjåfør skal holde riktig fart etter hvordan omgivelsene er.

 

Ikke for å være vanskelig lisom, men om du så ofte holder på å kræsje ville jeg tenkt litt mere på åssen du selv kjører..

5431378[/snapback]

 

Jeg for min del er dritlei av folk som kjører ut av kryss og krysser veien rett foran meg når jeg kommer kjørende på forkjørsvei! Her om dagen kom en motgående bil og krysset veien rett foran meg!! Det var utrolig nære på å bli kollisjon enda jeg sto på bremsene! Jeg blinket kraftig med lysene og viste han "fingern" for det synes jeg han jammen fortjente! :realmad: For ikke å snakke om en buss som kjørte ut rett foran meg når jeg var ute og rånet/lodet i ni tiden i kveld, jeg kom kjørende i femti (på forkjørsvei i sentrum) og jammen kjører en svær buss ut foran meg i gåfart så jeg måtte stå på bremsene!! Han kjørte bare ut foran meg akkurat som om jeg ikke var der og så brukte han i tillegg to hundre meter minst for å komme seg opp i femti! Dette er bare to eksempler ifra den siste uken. Å hvordan kan man være forberedt på sånne jæ%#a idioter i trafikken?

 

Det skulle ha vært obligatorisk ny teoriprøve og ny oppkjøring hvert andre-tredje år for det er bra mange ute i trafikken som kunne trengt det! :mad:

5434700[/snapback]

 

 

Det ser rett og slett ut som om du er en av dem som kunne trenge en slik oppfriskning: Busser har faktisk lov å kjøre slik, dersom det ikke er over 50 km/t eller er det 60 km/t

Lenke til kommentar
Det ser rett og slett ut som om du er en av dem som kunne trenge en slik oppfriskning: Busser har faktisk lov å kjøre slik, dersom det ikke er over 50 km/t eller er det 60 km/t

5436093[/snapback]

 

Det er jo en teit regel! Altså det var i femtisona og jeg kom kjørende som normalt og kunne jo ha smellt rett i siden på bussen så plutselig som han kjørte ut...

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om en buss som kjørte ut rett foran meg når jeg var ute og rånet/lodet i ni tiden i kveld, jeg kom kjørende i femti (på forkjørsvei i sentrum) og jammen kjører en svær buss ut foran meg i gåfart så jeg måtte stå på bremsene!! Han kjørte bare ut foran meg akkurat som om jeg ikke var der og så brukte han i tillegg to hundre meter minst for å komme seg opp i femti!

 

i 60' sone, eller lavere har man vikeplikt for busser.. også på forkjørsveger, stemmer ikke det ?

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om en buss som kjørte ut rett foran meg når jeg var ute og rånet/lodet i ni tiden i kveld, jeg kom kjørende i femti (på forkjørsvei i sentrum) og jammen kjører en svær buss ut foran meg i gåfart så jeg måtte stå på bremsene!! Han kjørte bare ut foran meg akkurat som om jeg ikke var der og så brukte han i tillegg to hundre meter minst for å komme seg opp i femti!

 

i 60' sone, eller lavere har man vikeplikt for busser.. også på forkjørsveger, stemmer ikke det ?

5436290[/snapback]

 

Trodde også det var slikt!

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om en buss som kjørte ut rett foran meg når jeg var ute og rånet/lodet i ni tiden i kveld, jeg kom kjørende i femti (på forkjørsvei i sentrum) og jammen kjører en svær buss ut foran meg i gåfart så jeg måtte stå på bremsene!! Han kjørte bare ut foran meg akkurat som om jeg ikke var der og så brukte han i tillegg to hundre meter minst for å komme seg opp i femti!

 

i 60' sone, eller lavere har man vikeplikt for busser.. også på forkjørsveger, stemmer ikke det ?

5436290[/snapback]

 

Jo men det er jo hvis bussen kjører ut av en bussholdeplass!? Denne bussen kom kjørende ut av et kryss midt i sentrum, og da gjelder det jo ikke? Jeg mener å huske at den vikepliktregelen gjelder kun hvis bussen har stoppet for å slippe av passasjerer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...