Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den garantien som er "standard" fra Dell, er det lurt å ta med den?

"Basic: 3 År Hjemmeservice & Multimedia E-learning"

 

For med "Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice" kan man jo spare 2,775.00 kr ! :D

 

Men hvis det da skjer noe med pc`n etter det har gått over ett år, må jeg da betale alt selv hvis det skjer noe galt? Det står jo 1 års "henteservice"... bare lurte på om det kanskje er 3 år uansett, bare at jeg må sende den inn selv?

 

Prøver å finne meg en lappis, men må vende på hver krone!

Lenke til kommentar
Den garantien som er "standard" fra Dell, er det lurt å ta med den?

"Basic: 3 År Hjemmeservice & Multimedia E-learning"

 

For med "Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice" kan man jo spare 2,775.00 kr !  :D

 

Men hvis det da skjer noe med pc`n etter det har gått over ett år, må jeg da betale alt selv hvis det skjer noe galt? Det står jo 1 års "henteservice"... bare lurte på om det kanskje er 3 år uansett, bare at jeg må sende den inn selv?

 

Prøver å finne meg en lappis, men må vende på hver krone!

6242643[/snapback]

 

Nei, den 3 årsgarantien er bare nødvendig om du greier å miste pcen i golvet, må ha den fikset på dagen etc. Du har 5 års reklamasjon på bærbare pcer, men den gjelder ikke f.eks batteriet og strømadapteren.

Lenke til kommentar
Den garantien som er "standard" fra Dell, er det lurt å ta med den?

"Basic: 3 År Hjemmeservice & Multimedia E-learning"

 

For med "Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice" kan man jo spare 2,775.00 kr !  :D

 

Men hvis det da skjer noe med pc`n etter det har gått over ett år, må jeg da betale alt selv hvis det skjer noe galt? Det står jo 1 års "henteservice"... bare lurte på om det kanskje er 3 år uansett, bare at jeg må sende den inn selv?

 

Prøver å finne meg en lappis, men må vende på hver krone!

6242643[/snapback]

 

Nei, den 3 årsgarantien er bare nødvendig om du greier å miste pcen i golvet, må ha den fikset på dagen etc. Du har 5 års reklamasjon på bærbare pcer, men den gjelder ikke f.eks batteriet og strømadapteren.

6242713[/snapback]

 

 

Ahh.. det er sånn saken er ja! Men da er det jo ikke noe vits å ta med den garantien. Og det forandrer jo saken veldig. Det står nemlig foreløpig mellom denne og en ASUS A6Ja, men nå blir jo dell betraktelig billigere enn jeg først trodde. Da er det inn i tenkeboksen igjen da! :hmm:

 

EDIT: Og en liten ting; blir denne for stor til skolebruk? Skal kunne spille greit på den også (noe jeg regner med den gjør), men hovedsakelig så skal jeg bruke den på skolen (lesesal++)

Endret av dup
Lenke til kommentar
Den garantien som er "standard" fra Dell, er det lurt å ta med den?

"Basic: 3 År Hjemmeservice & Multimedia E-learning"

 

For med "Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice" kan man jo spare 2,775.00 kr !  :D

 

Men hvis det da skjer noe med pc`n etter det har gått over ett år, må jeg da betale alt selv hvis det skjer noe galt? Det står jo 1 års "henteservice"... bare lurte på om det kanskje er 3 år uansett, bare at jeg må sende den inn selv?

 

Prøver å finne meg en lappis, men må vende på hver krone!

6242643[/snapback]

 

Nei, den 3 årsgarantien er bare nødvendig om du greier å miste pcen i golvet, må ha den fikset på dagen etc. Du har 5 års reklamasjon på bærbare pcer, men den gjelder ikke f.eks batteriet og strømadapteren.

6242713[/snapback]

 

 

Ahh.. det er sånn saken er ja! Men da er det jo ikke noe vits å ta med den garantien. Og det forandrer jo saken veldig. Det står nemlig foreløpig mellom denne og en ASUS A6Ja, men nå blir jo dell betraktelig billigere enn jeg først trodde. Da er det inn i tenkeboksen igjen da! :hmm:

 

EDIT: Og en liten ting; blir denne for stor til skolebruk? Skal kunne spille greit på den også (noe jeg regner med den gjør), men hovedsakelig så skal jeg bruke den på skolen (lesesal++)

6243150[/snapback]

 

 

Til å være en 17-tommer er den relativt lett (3.4 kg), så det som evt. blir hindringen er at den er ganske stor og at du dermed får lite plass til den i auditorier. Med mindre du har behov for både skriveblokk og bærbar oppe samtidig, burde derimot ikke dette være noe problem;) En annen ting er at 9400 faktisk er billigere enn A6j (med samme CPU og RAM) samtiig som skjermkortet er en hel del kraftigere (~4000 vs 6500 poeng i 3Dmark05). Om du ikke er redd for en halvkilo ekstra i sekken samt litt større dimensjoner (15,4" er ikke akkurat ultraportabel den heller) så vil jeg anbefalt 9400.

Lenke til kommentar
EDIT: Og en liten ting; blir denne for stor til skolebruk? Skal kunne spille greit på den også (noe jeg regner med den gjør), men hovedsakelig så skal jeg bruke den på skolen (lesesal++)

6243150[/snapback]

 

Jeg bruker I9300 til skolen, og det går greit!

 

Må innrømme at jeg blir litt misunnelig å se de med en 12" på forelesningen og på lesesalen, fordi maskinen tar plass.

 

Men å ha 17" skjerm nå jeg jobber med oppgaver er fantastisk!

Skjermen er såpass romslig at det går an å ha flere sider opp samtidig, uten at det virker sammenpresset.

Støy messig er den ikke så værst heller, men det går det an å justere noe på. Har ikke gjort det selv men les mer om det i 9300-tråden.

Dessuten får du fordeler med skjermen når du ser filmer ol.

 

Og om du bruker ransel så er den ikke så kjip å drasse på heller, selv om det hadde vært greit å ha en laptop jeg kunne hatt på innerlommen! :D

 

Det er både for og imot å ha en så stor skjerm, men jeg er glad jeg valgte den.

Egenskapene omkring jobbing på maskinen er meget sterke, og for meg veier det tyngre enn at den er noe tung å dra på.

Lenke til kommentar
Ift skolebruk så er vell batterikapasiteten det største problemet, med største batteriet og 7900GS-skjermkortet greier den vell litt over 3 timer med lav lysstyrke på skjermen og lett bruk. Om du ikke er så heldig å ha en stikk-kontakt i nærheten da :)

6245042[/snapback]

 

Har ikke hatt noe problem med batteriekapasiteten.

Sjelden at en forelesning varer mer enn 90 minutter (2x45), og om det er en dobbel en så er man fortsatt innenfor tre hele timer, om man faktisk har maskinen på hele tiden.

 

Dessuten så har lesesaler som regel god tilgang på stikkontakter (snakker særlig om Bergen siden det er her jeg studerer). Skolene vet at mange har med seg maskiner på skolen, så er det ikke strømuttak i bygningen så har jeg sett at det blir lagt opp til det.

 

Uansett så er 9-cells batteriet obliatorisk!

Lenke til kommentar
Ift skolebruk så er vell batterikapasiteten det største problemet, med største batteriet og 7900GS-skjermkortet greier den vell litt over 3 timer med lav lysstyrke på skjermen og lett bruk. Om du ikke er så heldig å ha en stikk-kontakt i nærheten da :)

6245042[/snapback]

 

 

Men jeg går på ntnu, så der er det flust med stikk-kontakter på lesesalene. Og jeg er vel ikke kjempe-fan av å ha laptop i forelesningene, sverger nok heller til god gammaldags penn og papir! ;)

 

Det største "problemet" jeg ser med denne maskina nå er at den kanskje blir litt fysisk stor å ha med på lesesalen. At båsene blir litt små hvis jeg skal ha både laptopen og bøker og stæsj framme... :hmm:

Lenke til kommentar
Men jeg går på ntnu, så der er det flust med stikk-kontakter på lesesalene. Og jeg er vel ikke kjempe-fan av å ha laptop i forelesningene, sverger nok heller til god gammaldags penn og papir!  ;)

 

Det største "problemet" jeg ser med denne maskina nå er at den kanskje blir litt fysisk stor å ha med på lesesalen. At båsene blir litt små hvis jeg skal ha både laptopen og bøker og stæsj framme... :hmm:

6245575[/snapback]

 

Sverger også til penn og papir på forelesningene! :thumbup:

Det funker ofte dårlig på de minste lesesalplassene, men er det litt størrelse på plassen så går det greit. Det som faktisk er det største hinderet er om det er hyllekant over selve pultplaten da skjermen gjerne går oppi den.

Evnt ta to stykker, men det er jo kanskje ikke så populært i disse eksamenstider! :ermm:

Lenke til kommentar
Kun 1920 x 1200 her, og jeg må si jeg er meget fornøyd med den skjermen.

Gromskjerm rett og slett.

 

God mulig den mindre oppløslige skjermen også er god, men det kan jeg ikke svare på :)

6264878[/snapback]

 

1920x1200 er ûbernice, alle som ahr sett maskinen min har kommentert den digge skjermen :)

Lenke til kommentar
Vet dere om det går an å få endret tilbudene til dell? Jeg ser de kjører "printer uten tillegg i prisen" som et tilbud nå, men dette er uinteressant for emg da jeg har en bra laserskriver. Noen som har fått til å droppe printer etc og heller fått litt avslag?

6266772[/snapback]

 

Ring dell og spør!

Har inntrykk av at man kan bundle andre tilbud pr tlf enn på nett!

Lenke til kommentar
Vet dere om det går an å få endret tilbudene til dell? Jeg ser de kjører "printer uten tillegg i prisen" som et tilbud nå, men dette er uinteressant for emg da jeg har en bra laserskriver. Noen som har fått til å droppe printer etc og heller fått litt avslag?

6266772[/snapback]

 

Jeg ringte til Dell under 2xRAM tilbudet deres, og fikk til slutt dette tilbudet:

 

2,16 Ghz

60Gb 7200rpm

2048 MbRAM

Nvidia Geforce go 7900GS

Bluetooth

9celle batteri

x-large bæreveske

Windows XP Media center

WUXGA 1900x1200

 

å ellers alt standard.... til den nette sum av 16000:D:D

 

Så nå venter jeg bare i spenning på å få den!;D

Lenke til kommentar

Hei og hopp! Jeg har også sett litt på disse her, hadde egentlig tenkt å skaffe meg en LCD skjerm til den stasjonære, men det ble altså ikke noe av...

 

Så, derfor satt jeg opp et opsett istad. Kommentarer?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Prosessor:

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

 

Microsoft® Operativsystem:

Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005

 

Backup til operativsystem:

ingen backup- CD, kun Symantec harddiskbackup

 

Garantioppgraderinger:

Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice

 

Dell Media Experience:

ingen Dell Media Experrience

 

Rabatter:

Money Off 600 incl VAT

 

Minne:

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

 

Harddisk:

80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

 

Skjermoppløsning:

17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

 

Grafikkort:

256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

 

Optiske enheter:

24x CDRW/8x DVD Combo Drive with Software

 

Diskettstasjon:

ingen disk drive

 

Hovedbatteri:

Primært 9-celle 80 WHr batteri

 

Bæreveske

 

 

Hva tror dere om noe sånt no?

Lenke til kommentar
Hei og hopp! Jeg har også sett litt på disse her, hadde egentlig tenkt å skaffe meg en LCD skjerm til den stasjonære, men det ble altså ikke noe av...

 

Så, derfor satt jeg opp et opsett istad. Kommentarer?

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

        Prosessor:

Intel ® Core™ Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

 

        Microsoft® Operativsystem:

Ekte Windows® XP Media Center Edition 2005

 

Backup til operativsystem:

ingen backup- CD, kun Symantec harddiskbackup

 

Garantioppgraderinger:

Ingen serviceoppgradering valgt- kun 1 års henteservice

 

Dell Media Experience:

ingen Dell Media Experrience

 

Rabatter:

Money Off 600 incl VAT

 

Minne:

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

 

Harddisk:

80GB (7,200 rpm) SATA Hard Drive

 

Skjermoppløsning:

17" Wide Screen WXGA+(1440x900)

 

Grafikkort:

256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS

 

Optiske enheter:

24x CDRW/8x DVD Combo Drive with Software

 

Diskettstasjon:

ingen disk drive

 

Hovedbatteri:

Primært 9-celle 80 WHr batteri

 

Bæreveske

 

 

Hva tror dere om noe sånt no?

6279170[/snapback]

 

Pris? Jeg tror jeg ville ventet til dell kjører en ny "2x minnekampanje", det har ihvertfall jeg planer om :) Blir nok ikke så lenge til, de har kjørt 2 nå siste måneden så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...