Gå til innhold

Informasjonstråd for Dell Inspiron 9400


Anbefalte innlegg

Jeg har nå formatert min nye I9400, men av en eller annen grunn får jeg spørsmål om jeg vil starte opp Win XP Professional (som jeg formaterte til) eller Windows Media Center Edition, som er slettet og borte. Prøver jeg å velge Media Center Edition, står det at operativsystemet ikke kunne lastes. Hvordan kan jeg fjerne dette daukjøttet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

;)

Jeg har nå formatert min nye I9400, men av en eller annen grunn får jeg spørsmål om jeg vil starte opp Win XP Professional (som jeg formaterte til) eller Windows Media Center Edition, som er slettet og borte. Prøver jeg å velge Media Center Edition, står det at operativsystemet ikke kunne lastes. Hvordan kan jeg fjerne dette daukjøttet? :p

6488362[/snapback]

 

startmenyen->Kjør->skriv "msconfig"->finn menyen med oppstart etc og fjern/sjekk banene, da fjernet iallefall msconfig den ugyldige banen til XP MCE hos meg. Får ikke sjekket ut nøyaktig hvordan jeg gikk fram nå da jeg atm sitter på en pc med win2000 som ikke har msconfig

Lenke til kommentar
Var det ikke en guide for å fjerne McAfee her inne? Finner den ikke er det noen som vet hvor den ligger (link)?

6488965[/snapback]

 

Jeg kan gi deg en veldig lett guide: trykk ctrl-alt-delete, avslutt kjørende prosesser som starter på "mc..." (jeg husker desverre ikke hva fila het, et par uker siden jeg fjernet det selv), etter det er det bare å avinstallere på vanlig måte. Håper trådstarter leser dette, synes denne måten er mye enklere enn det han opprinnelig foreslo, tok meg vell 1 minutt å avinstallere hele greia :)

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt meg en ny, flott I9400 jeg også, den gamle Aopen 1557'en min begynner å dra på årene, og verken lydkort eller cd-rom fungerer lenger, og harddisken dør på seg... :S men men, gleder meg til jeg får den :)

6488614[/snapback]

 

 

Du kommer nok ikke til å angre! Jeg stortrives med mitt "beist" :p

Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt meg en ny, flott I9400 jeg også, den gamle Aopen 1557'en min begynner å dra på årene, og verken lydkort eller cd-rom fungerer lenger, og harddisken dør på seg... :S men men, gleder meg til jeg får den :)

6488614[/snapback]

 

 

Du kommer nok ikke til å angre! Jeg stortrives med mitt "beist" :p

6489185[/snapback]

Hehe, håper jeg også, har lest en del reviews, og den ser veldig bra ut så langt :)

 

Skal bli gøy å prøvekjøre Oblivion på den, og artig å endelig få en laptop som har bedre ytelse enn den stasjonære :p

Lenke til kommentar

Vielen danke for hjelpen, BennyXNO og bamsemoms!

 

Forresten, BennyXNO: Hvorfor skal du være nødt til å ta/beføle Inspiron-teksten? Den er sexig, ja, men man trenger jo ikke akkurat skrubbe bort teksten... :p Nå har ikke jeg hatt min Inspiron lenge, men jeg forventer i hvert fall ikke at teksten skal falle av! Mener du den på lokket, eller "under" lokket, over tastaturet (antar du mener det første, i så fall kan jeg ikke se hvorfor man må ta på teksten)?

Lenke til kommentar

Bare hyggelig å hjelpe.

 

Grunnen til at vi her i huset tar på den teksten er at vi setter vår stolthet bort for lading. Hyllen den settes på et utformet slik at vi må sette den med "fronten" inn og baksiden ut. Dette for at ledningen til laderen ikke blir klemt inn mot veggen. Så når vi skal ta frem den bærbare igjen, så tar vi der teksten er. Så nå har en etter en bokstav forsvunnet.

 

Men overlever nok at teksten er blitt borte.

Lenke til kommentar

Hatt PCen noen dager nå og er veldig fornøyd. Ingen døde pixler (overlever ikke hvis det er en eneste en) og oblivion går helt greit på 1440x900 med en god del dill dall på max. MEN, jeg er greier ikke å klokke 7900GSkortet. Hva enn jeg gjør så setter det seg tilbake til default med en gang :/

Lenke til kommentar

Heisann folkens. Syns i9400 er genial siden den er støy fri. Men det blir ganske varm etter hvert, så da lurer jeg på om det er mulig å øke RPM`n på vifta for å få bedre kjøling? noen ganger lurer jeg på om den i det hele tatt går :-P

 

Mvh

kas

 

EDIT: KRISE!!

 

Jeg tittet under laptopen nå for morroskyld se om de 2 viftene i det heletatt gikk. Eh, NEIDA dem går IKKE! Er dette vanelig, at dem ikke slår seg på når den kommer over en hvis tempratur? Hvis ikke ossen slår jeg dem på??

 

Hjelp, fikk noia nå, så jeg hoppet over til den stasjonære pc`n..

 

Takker på forhånd

Endret av kas86
Lenke til kommentar
Heisann folkens. Syns i9400 er genial siden den er støy fri. Men det blir ganske varm etter hvert, så da lurer jeg på om det er mulig å øke RPM`n på vifta for å få bedre kjøling? noen ganger lurer jeg på om den i det hele tatt går :-P

 

Mvh

kas

 

EDIT: KRISE!!

 

Jeg tittet under laptopen nå for morroskyld se om de 2 viftene i det heletatt gikk. Eh, NEIDA dem går IKKE! Er dette vanelig, at dem ikke slår seg på når den kommer over en hvis tempratur? Hvis ikke ossen slår jeg dem på??

 

Hjelp, fikk noia nå, så jeg hoppet over til den stasjonære pc`n..

 

Takker på forhånd

6503504[/snapback]

 

 

GPU vifta på min 9400 starter ikke før på 82grader... har prata med dell folk og dem sa bare at maskina skal være laget for å tåle det!

 

Min pc lever fortsatt iallefall! etter mykje og hard bruk! :tease:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått min i9400 enda, men dette er ganske vanlig på dyre bærbare, for å holde støynivået nede. Sett på ett spill, så skal nok viftene skru seg på :)

6504173[/snapback]

 

 

Heisann folkens. Syns i9400 er genial siden den er støy fri. Men det blir ganske varm etter hvert, så da lurer jeg på om det er mulig å øke RPM`n på vifta for å få bedre kjøling? noen ganger lurer jeg på om den i det hele tatt går :-P

 

Mvh

kas

 

EDIT: KRISE!!

 

Jeg tittet under laptopen nå for morroskyld se om de 2 viftene i det heletatt gikk. Eh, NEIDA dem går IKKE! Er dette vanelig, at dem ikke slår seg på når den kommer over en hvis tempratur? Hvis ikke ossen slår jeg dem på??

 

Hjelp, fikk noia nå, så jeg hoppet over til den stasjonære pc`n..

 

Takker på forhånd

6503504[/snapback]

 

 

GPU vifta på min 9400 starter ikke før på 82grader... har prata med dell folk og dem sa bare at maskina skal være laget for å tåle det!

 

Min pc lever fortsatt iallefall! etter mykje og hard bruk! :tease:

6504326[/snapback]

 

 

Den er grei, ble litt egstelig nå. tørte ikke å la laptopen stå på i tilfelle hovedkortet skulle bli brent :-P

 

Men er det noen som hvet hvordan man kan stille inn vifta da? slik at jeg slipper å ha en stekeovn på fanget? :-P

 

Mvh

kas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...