Gå til innhold

Spennende hovedkort fra AOpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men ikke SLi?

Nvidia tillater ifølge rapportene foreløpig ikke SLI-støtte på Intels 975X-brikkesett. Men dette kan det raskt bli en forandring på, dersom Intel+Crossfire blir en "hit".

5386999[/snapback]

Etter hva jeg har hørt fra min kilde i nVidia så er 975X-chipsetet til sertifisering nå, så jeg tipper at det er på plass rimelig snart.

 

Du kan allerede idag bruke SLI på dette og andre hovedkort (VIA-chipset) med en "modifisert" uoffisiell driver.

Lenke til kommentar

Imponerende spesifikasjoner og ikke minst: En nytenkende kombinasjon av brikkesett og sokkel som sikkert gir vann i munnen på mange rekordjegere. (overklokk og stoolman ?)

 

Dog, det burde kanskje vært mulig å klokke FSBen ennå litt høyere enn 1066FSB. (En yonah 2,17 GHz vil makse ut FSBen ved en klokkehastighet på CPUen på 3,46 GHz. For å slå rekorder må man vel ennå litt høyere.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Imponerende spesifikasjoner og ikke minst: En nytenkende kombinasjon av brikkesett og sokkel som sikkert gir vann i munnen på mange rekordjegere. (overklokk og stoolman ?)

 

Dog, det burde kanskje vært mulig å klokke FSBen ennå litt høyere enn 1066FSB. (En yonah 2,17 GHz vil makse ut FSBen ved en klokkehastighet på CPUen på 3,46 GHz. For å slå rekorder må man vel ennå litt høyere.)

5387022[/snapback]

 

Dette må jo være bios versjon 0,05 eller lignende. Kan jo tenke deg hva som kan komme hvis det blir en virkelig heftig OC bios på den. Men det er jo litt begrensninger med en passiv kjøler når man snakker OC, men pigs will fly. :dribble:

 

Kommer nok opp i 333 skal du se.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Når jeg hører Aopen får jeg en ganske hjalla følelse? Er Aopen noe å satse på innenfor hovedkort? Kortet så greit ut. Men hva vil ca prisen ligge på?

5387302[/snapback]

 

Har brukt haugevis av Aopen-kort og kan garantere gode og stabile saker... ;)

5387493[/snapback]

 

Ok! :D Da får jeg tro på deg hehe. Blir nok ett slikt kort når det er i butikkene tenker jeg. SKal hvert fall ha en yonah duo. Men det kommer nok helt sikkert flere kort av andre produsenter utover? Tviler på at bare aopen som lanserer slike kort.

Lenke til kommentar

Dette kortet virker jo som akkurat det jeg trenger. Støtter pcie, støtter p-m og yonah og ikke minst ddr2. Spørs når dette kommer å hva det vil koste, enten blir det dette, eller så blir det vel amd x2. Vil gjerne beholde p-men min enda en stund siden den er så rå når den er overklokka. Men mangel på pcie på det gamle asus hket mitt begynner å gjøre meg irritert. Vil ha noe råere enn x800 serien til ati.

 

Det som kan avgjøre det hele er egentlig prisen på yonah dual core. Har på følelsen av at den blir DYR.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

liker at intel og andre har skønnt at vi liker og leke oss med deres laptop cpuer og at det lanseres

såpass tidlig betyr nok at resten av HK produsenter kommer med tilsvarende kort kanskje.......

 

er det fastsatt at yonah kommer som 479? var litt usikkerhet rundt dette da jeg så etter dette for en måneds tid siden.

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Dette virket som et spennende produkt. Har selv en XP-M i dag og med de enorme resultatene jeg fikk til der har P-M tanken fristet til neste oppgradering, men ikke så mye som nå når man virkelig får gode kort.

 

Men det som gjør at jeg fortsatt tviler litt er FSB arkitekturen vs HTT. Er ikke FSB og ekstern minnekontroller en stor bremsekloss?

 

Jeg får se om det blir P-M Yonah, Turion dual eller om jeg går for noe vanlig Opty165.

Får man Turion dualcore til S939? Er en klar begrensning hvis man må ha S754. Beklager OT. (må orientere meg litt)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dette virket som et spennende produkt. Har selv en XP-M i dag og med de enorme resultatene jeg fikk til der har P-M tanken fristet til neste oppgradering, men ikke så mye som nå når man virkelig får gode kort.

 

Men det som gjør at jeg fortsatt tviler litt er FSB arkitekturen vs HTT. Er ikke FSB og ekstern minnekontroller en stor bremsekloss?

 

Jeg får se om det blir P-M Yonah, Turion dual eller om jeg går for noe vanlig Opty165.

Får man Turion dualcore til S939? Er en klar begrensning hvis man må ha S754. Beklager OT. (må orientere meg litt)

5393046[/snapback]

Har p-m på et socket 478 kort med adapter idag. Denne komboen med en 1.6 p-m med 533 buss klokker til 2750 med orginalvifta og endel volt. Med nesten ubetydelig volt økning klokker den til 2520. Da er den under 50 grader load med en liten boxed pinglevifte. Den drar da i tester jeg leste på tomshardware fra fx55 i spill. Eneste jeg mangler idag er pcie. Men har nå fått tak i det siste kortet på markedet som er i salg med pcie og socket 478. Det er helt rett at fsb i teorien er en bremse i forhold til htt til amd. Men du må huske at imtel har busser som opererer på mye høyere frekvenser enn amd sine socket a gjorde. Min cpu har 533mhz fsb standard. Men kjører nå på 900 og noe overklokket. Kjører man da i tillegg rammen i sync så har man ingen brems der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...