Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

har ikke merket noe til dette, men jeg har kke spilla så mye enda. men noen 3-4-5-timers sessions på WoW har det blitt, og litt Far Cry, og jeg kan ikke si jeg har merket noe galt. lastet imidlertidig ned de nyeste catalyst-driverne til det gamle radeon-kortet på desktopen, da fikk jeg masse sånn dritt som du snakker om, så det høres kjent ut. men jeg har som sagt ikke reagert på noe på denne enda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
asus har tydeligvis ikke helt skjønt spørsmålet ditt. jeg leste spørsmålet ditt den dagen du skrev det, og begynte å forske litt. fant ikke noen lyd, før jeg dro ut strøm-ledninga. da hørte jeg plutselig en liiiten tynn høyfrekvent pipelyd, omtrent ved knapperaden oppe til høyre. satte i ledninga igjen, og lyden forsvant. dro ut, lyd igjen. men den er veldig lav, uten ledninga til samenligning, og med litt bakgrunnsstøy hører jeg ingenting.

5829366[/snapback]

 

Samme her. Med strømkabelen frakoblet får jeg den samme lave pipelyden. Den kan bli ganske irritabel til tider om jeg bare sitter å surfer i et stille rom på batteridrift... Jeg er også kjent for og ha ganske god/sensitiv hørsel, så jeg plages lett av høyfrekvente lyder som dette :( Heldigvis bruker jeg stort sett aldri maskinen på batteridrift, men alikevel... Dette synes jeg er på grensen til en garanti sak. Det høres nemlig ut som en defekt IC. En får f.eks. byttet annet elektrisk utstyr pga. sånne "feil", så hvorfor ikke en bærbar PC?

 

5830148[/snapback]

 

Jeg har funnet en midlertidlig løsning, spill av en mp3 fil på shuffle og hardisken leser/skriver hele tiden uten pipelyden... men det er riktignok ikke strømsparende... så da er man likelangt...

Lenke til kommentar

hei... er det sånn at hvis man ikke laster ned de "beste" driverne til skjermkortet på asus a6ja'en, så kan man f. eks ikke kjøre Far cry på max instillinger??

er det veldig stor forskjell på driverne....

vurderer å kjøpe denne pcen for å spille og er litt redd for å laste ned drivere og slikt i tillfelle det kunne skje noe med pcen...

Lenke til kommentar
hei... er det sånn at hvis man ikke laster ned de "beste" driverne til skjermkortet på asus a6ja'en, så kan man f. eks ikke kjøre Far cry på max instillinger??

er det veldig stor forskjell på driverne....

vurderer å kjøpe denne pcen for å spille og er litt redd for å laste ned drivere og slikt i tillfelle det kunne skje noe med pcen...

5834506[/snapback]

 

det skjer vel ikke noe med pc'en av å laste drivere? i værste fall har du jo de originale driverne og recovery-cd som følger med. nye drivere må man nesten laste ned og oppgradere med jevne mellomrom uansett hvilken maskin du kjøper... bør i hvertfall...

Lenke til kommentar
den er ihvertfall betydelig stillere enn den jeg hadde før, dell i6000. nå har jeg ikke oppe noen andre programmer enn firefox, og den er nesten lydløs.. blir litt viftestøy når man fyrer opp krevende ting, men jeg er ihvertfall knallfornøyd. den klarte forresten å kjøre WOW med alt på maks i 1280x800 :D uten antydning til lagg.

 

Ey, fikk til webcamet nå :D  :w00t:

 

og en ting til, jeg synes faktisk maskinen ser vesentlig bedre ut irl enn på bilder :D

5589834[/snapback]

 

Prøv å sette grafiken på 24 bit color 24 debth og 6 ganger multisample i WOW og se etter om du får artifacts er du snill

Det får jeg på min ASUS A7J (samme pc men med 17")

Lenke til kommentar
den er ihvertfall betydelig stillere enn den jeg hadde før, dell i6000. nå har jeg ikke oppe noen andre programmer enn firefox, og den er nesten lydløs.. blir litt viftestøy når man fyrer opp krevende ting, men jeg er ihvertfall knallfornøyd. den klarte forresten å kjøre WOW med alt på maks i 1280x800 :D uten antydning til lagg.

 

Ey, fikk til webcamet nå :D  :w00t:

 

og en ting til, jeg synes faktisk maskinen ser vesentlig bedre ut irl enn på bilder :D

5589834[/snapback]

 

Prøv å sette grafiken på 24 bit color 24 debth og 6 ganger multisample i WOW og se etter om du får artifacts er du snill

Det får jeg på min ASUS A7J (samme pc men med 17")

5834667[/snapback]

 

såvidt jeg husker kan jeg bare bruke 1x multisample med 24bit. mener å huske jeg fikk ikke bare artifacts men totaltskurr på 2x og oppover... og det er jo litt kjipt. glemte av det når jeg skrev svar på bidz post kl ni i morges...

Lenke til kommentar
ASUS A6Ja

 

I specs på komplett står det at det er 256 minne på skjermortet, men det er vel strengt talt 512 ?? Står da det på min i hvertfall .. !!

 

So far so good -- knall fornøyd med maskina til nå  ;p

5834820[/snapback]

Det er vel fordi grafikkortet låner 256MB fra system RAMen. Sjekk om du har 1024MB RAM, eller 768MB?

5835543[/snapback]

 

 

Det står jeg har 1gb ram under "min datamaskin - egenskaper" .... Merklige greier, vet at disse kortene lages med 512 til stasjonære pc`r ihvertfall .. !!

Lenke til kommentar
den er ihvertfall betydelig stillere enn den jeg hadde før, dell i6000. nå har jeg ikke oppe noen andre programmer enn firefox, og den er nesten lydløs.. blir litt viftestøy når man fyrer opp krevende ting, men jeg er ihvertfall knallfornøyd. den klarte forresten å kjøre WOW med alt på maks i 1280x800 :D uten antydning til lagg.

 

Ey, fikk til webcamet nå :D  :w00t:

 

og en ting til, jeg synes faktisk maskinen ser vesentlig bedre ut irl enn på bilder :D

5589834[/snapback]

 

Prøv å sette grafiken på 24 bit color 24 debth og 6 ganger multisample i WOW og se etter om du får artifacts er du snill

Det får jeg på min ASUS A7J (samme pc men med 17")

5834667[/snapback]

 

såvidt jeg husker kan jeg bare bruke 1x multisample med 24bit. mener å huske jeg fikk ikke bare artifacts men totaltskurr på 2x og oppover... og det er jo litt kjipt. glemte av det når jeg skrev svar på bidz post kl ni i morges...

5834859[/snapback]

 

"flott" da er jeg ikke alene :thumbup:

det er total skurr jeg også får :cry:

Lenke til kommentar
såvidt jeg husker kan jeg bare bruke 1x multisample med 24bit. mener å huske jeg fikk ikke bare artifacts men totaltskurr på 2x og oppover... og det er jo litt kjipt. glemte av det når jeg skrev svar på bidz post kl ni i morges...

5834859[/snapback]

 

Dette var en bug som ble fikset i Catalyst 6.3

 

Quote fra Catalyst 6.3 Release Notes:

World of Warcraft: Changing the multisample setting no longer results in display corruption being noticed when using an ATI Radeon® X1600 product.

 

Jeg spiller med 2x FSAA og 4x Aniso hele tiden i 1280x800, men selv med Cat 6.3 baserte drivere (omega og DHzer0point og orig. cat 6.3 modda for mobility brikker med Mod Tool (finnes på guru3d.com)) får jeg fortsatt sorte "flekker" i grafikken som kommer innimellom nå og da...

 

Skal prøve uten FSAA, men WoW synes jeg ser forferdelig ut uten noen form for AA, så det blir ikke aktuelt i lengden for min del iallefall!

 

Anbefaler DHzer0point driverne som en kan finne på www.driverheaven.net og guru3d.com - de installeres helt fint på A6Ja, og er catalyst 6.3 baserte. All mobility funksjonalitet beholdes (powerplay), og catalyst control center benyttes.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Ble borte litt.

 

 

Uansett, leste gjennom tråden fra der jeg slapp. Har flasha biosen og fått ny fet POST lyd :w00t: Uten at jeg kan si det helt sikkert mener jeg å se en viss forbedring av bakgrunnsbildet mitt, (ang. bildedybden) skal se om jeg merker noe under dvd-avspilling senere. Har vel egentlig bemerket en litt slapp overgang mellom farger tidligere uten å ha sjekka det opp noe nermere. Tenkte vel "ja ja, laptop er laptop" og latt det fare.

 

 

Jeg har fremdeles ikke hatt noen større problemer med PC'n, den har vært med på fly og i bil og overalt ellers og ser ut til å trives med å være aktivt bærbar.

 

 

Jeg merker riktignok stadig mer til den kanskje litt trege disken, etter å ha fylt opp / tømt de 7x GB noen ganger med DVD/mp3 og andre ting som tar plass.

 

 

Har forresten akkurat bestilt Oblivion selv etter å ha hørt om det i går en gang, og regner med å kunne kjøre det rimelig smertefritt (om enn ikke på max) på A6'n.

 

 

Jeg har opplevd å få litt merkelige teksturer til tider i BF2, ikke noen store problemer, men nok til at jeg merker den store sorte pyramiden bak det hjørnet der borte...

 

 

Ting jeg (fremdeles) lurer på er:

*hvordan installere XP med den medfølgende Key'n etter å ha formatert/byttet HD

*hvordan få det blåe E-Mail-lyset til å reagere på epost i Hotmail (via MSN eller.no, slik som XP gjør)

*hvordan få media-tastene (play, stop, fwd, rwd) til å funke mot winamp og ikke autostarte AsusDVD

 

 

 

Ang. varme; joda den blir varm på høyre side. Noen ganger så varm at jeg ikke ville ha den rett på fanget uten noe mellom. Et par ganger så varmt at jeg ikke ville la handa vile på høyresia.

 

 

 

Jeg har kommet borti noe merkelig; når jeg brenner en kopi av en dvd (dvdshrink(jadajada, lovlig, liker bare ikke å ta med orginale dvd'r på tur.)) med hovedmaskinen min og så putter den i laptoppen, finner laptoppen den som uformatert og tom, men ikke brennbar (0kb/0kb)

 

Hovedmaskinen leser den uten trøbbel. Bruker Imation DVD-R 8x plater nå, hadde Verbatim DVD+R 16x plater før og har ikke hatt noen problemer med disse. Ellers leser A6'en alt annet av DVD/CD.

 

Sjekka nå nettop og min gode gamle billge 999-kroner-på-rimi-en-gang-i-tia Audix dvdspiller leser plata som alt annet. Noen idè om hvorfor A6'en ikke vil?

Lenke til kommentar

Angående de grafiske feilene jeg opplever (sorte/blå teksturer, tekstur feil og lignende) så gjelder dette visstnok ALLE Catalyst versjoner, inkludert 6.3, på X1600 baserte kort (inkludert Mobility). Er nok dette jeg opplever.

 

Har funnet ut av det ved og lese denne tråden, les fra Post 7: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...59142&p=1&tmp=1

 

Just got this card yesterday and I'm getting flashes of blackness that appear on mountains and on the horizon. Yes I have the 6.3 drivers, and yes it still occurs addon-free.

 

It isn't game breaking for me, the game runs perfect, just detracts from experience seeing those little spots of darkness.

Screen-shot eksempel av den grafiske bug'en: Klikk her

 

Mange andre som sliter med det også tydeligvis.

 

Omega driverne skal visstnok ikke ha denne tekstur feilen dog, og Catalyst 6.3 baserte Omega drivere kom for 2 dager siden, så da kan en bruke Multisampling uten tekstur-feil/korrupsjon i World of Warcraft også, samt unngå de "vanlige" tekstur feilene som er i alle Catalyst standard drivere på X1600 baserte kort.

 

PS! Brukte bare World of Warcraft som et eksempel spill her. Opplever de samme grafiske bug'ene i Elder Scrolls: Oblivion og NFS Most Wanted også, så det gjelder ikke bare for World of Warcraft. Har lest at dette også skjer i BF2 bl.a.

 

Omegadrivers.net - last ned siste versjon av Omega driverne der.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

jeg har ikke noen slike grafiske problemer med omega 6.2 driverne...

Det var jo synd at dere opplever det, hvis jeg får dem (har kanskje ikke sett etter) sier jeg ifra... ;)

 

dodweb:

* lag et image av hardisken din (partition magic) overfør det til en annen pc, bytt harddisk, legg inn en diskett og kople deg opp til hardisken, eller bare brenn imagene på dvd... ;)

Lenke til kommentar
hmm... nå kan det hende jeg har rotet mye her... i skrivende stund har jeg akkurat brukt fn+F2 og slått AV wlan og bt. hvorfor i all verden er jeg på nett enda?

5836560[/snapback]

 

ingen som vet hva dette kan skyldes? sitter fremdeles trådløst på nett, med Wireless Console'n avslått.

Lenke til kommentar
jeg har ikke noen slike grafiske problemer med omega 6.2 driverne...

Det var jo synd at dere opplever det, hvis jeg får dem (har kanskje ikke sett etter) sier jeg ifra... ;)

 

dodweb:

* lag et image av hardisken din (partition magic) overfør det til en annen pc, bytt harddisk, legg inn en diskett og kople deg opp til hardisken, eller bare brenn imagene på dvd... ;)

5837483[/snapback]

 

Joda, skulle gjerne gjort akkurat det :)

 

Hadde jeg bare ikke klart å slette partisjonen med installasjonsfilene først ;)

Nevnte det for en del sider siden.. kortversjon: Skulle formatere for å legge inn xp på nytt uten alt som fulgte med. Fomlet etter BIOS knappen (skulle endre til å boote på DVD før HDD) og fant flash menyen på begynnelsen (F4) istedet. Trykker ESC for å gå ut. Voila, har C:>. Skriver format c:, ser at den formaterer. Og godkjenner ca. 4GB :S

 

Det som skjedde var nok at når jeg gikk ut av BIOSflashsaken kom jeg inn på den bootpartisjonen, som hadde egen DOS (ME basert...). Da jeg slettet C var det denne installasjonspartisjonen som ble gjenkjent som C.. maskinen bootet like godt i XP når jeg reboota..

 

så...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...