Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som får S/PDIF utgangen til og fungere på A6Ja?

 

Har koblet til S/PDIF på min (brukte samme S/PDIF kabel på SB Audigy 2 ZS og det har funka perfekt i omtrent 2 år) uten at jeg får noe lyd i det heletatt.. Har aktivert S/PDIF i HD Audio programvaren, men får ikke til og justere noe på S/PDIF volum slider'n i samme programvare (den er greya ut)...

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Kom over en kjekk artikkel på ASUS sitt support forum ang. Webcam'et som er integrert i A6Ja:

 

Question:

Why doesn't A6 built in webcam module support 1.3 mega pixels?

 

Answer:

A6 built in webcam module does support 1.3 mega pixels.

But ASUS utility does not support resolution 1280*1024 except 640*480.

We recommend you download AMCAP to see the effect of 1.3 mega pixels.

 

Once AMCAP is installed, please go to

Options -> Video Capture Pin...-> Color Space/Compression (select YUY2) -> Output Size (choose 1280X1024)

 

AMCap kan lastes ned på denne siden

 

Vips, så har en mye mer funksjonalitet for webcam'et :)

 

EDIT: Har testet AMCap nå, og dessverre er det en Trial versjon :(

En får mye mer funksjonalitet fra webcam'et med denne software'n, kan stille inn på alt, ta opp video/audio direkte til WMV, stille farger, format, ta stillbilder og mye mer. IMHO burde dette ha fulgt med notebook'en, men men.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd og overklokke X1600 kortet på A6Ja?

 

Testa nettopp litt kjapt med siste versjon av ATITool for og sjekke hvor høyt den gikk...

 

Endte opp på 387mhz på minne (355mhz originalt), ikke den store overklokken på minnet altså... GPU'en derimot gikk fra 455mhz (originalt) til 521mhz.

 

Etter rundt 10 min på disse klokkefrekvensene fant dog ATITool noen artifacts. Så når jeg spiller nå loader jeg en profil som overklokker kortet til 510mhz på core (55mhz overclock) og 380mhz på minne (25mhz overclock, 50mhz overclock DDR).

 

Driver og laster ned 3DMark05 nå for og sjekke om hvor stort ytelseshopp en evt. får. Men jeg kjører de siste ATI driverne fra ASUS Download og ikke no spill optimerte omega drivere. Tror det er Catalyst 6.1 de ASUS driverne er basert på (noen som vet?).

 

EDIT: Kjørt to tester med 3dmark05 nå, resultatene er:

 

3884 (510/380 OC)

3659 (455/355 Originalt)

 

Ikke store forskjellen altså, 225 poeng i forskjell.

 

Begge testene ble kjørt med Mipmap nivå "Quality" og Catalyst AI på. Asus Catalyst driver (siste versjon på Asus sin support/download side) ukjent versjon.

 

Hadde vel fått bedre scores med Omega drivere samt Mipmap nivå på "Performance".

 

Kjempefornøyd med spillytelsen på denne notebook'en, spiller for tiden The Godfather - The Game, på 1280x768 med det meste av Video innstillinger på "Auto" og det går helt smooth og ser utrolig bra ut!

Endret av bidz
Lenke til kommentar

flott at du har det gøy om nettene bidz ;)

 

Jeg har funnet en ting ved asusen som jeg er sterkt misfornøyd med, det er en vedvarende pulserende høyfrekvent lyd fra høyre side. Jeg antar at det er hardisken som blir skrevet til/lest av. Har dere det samme problemet? Lyden var ikke der da jeg fikk pc'n... :(

 

Edit: hører bare lyd når hardisken ikke skriver...

Endret av anbar
Lenke til kommentar
flott at du har det gøy om nettene bidz ;)

 

Jeg har funnet en ting ved asusen som jeg er sterkt misfornøyd med, det er en vedvarende pulserende høyfrekvent lyd fra høyre side. Jeg antar at det er hardisken som blir skrevet til/lest av. Har dere det samme problemet? Lyden var ikke der da jeg fikk pc'n... :(

 

Edit: hører bare lyd når hardisken ikke skriver...

5797068[/snapback]

 

Faktisk så fikk jeg denne lyden i går. Helt oppe i høyre hjørne, rett ved power knappen, ikke sant?

 

En svak pipelyd der, som forsvinner når HDD'en skriver og en scroller med musa og sånt...

 

Det som er merkelig er at denne lyden kom til meg akkurat rundt samme tid som når jeg kobla til nettverkskabel i laptopen, og nettverkskabelen kobles jo til helt øverst til høyre der... Jeg prøvde mye rart, slå av LCD'en, koble inn/ut nettverkskabel, headset/mic uten at det hjalp. Når jeg tenker meg om fikk jeg lyden når maskinen gikk på batteridrift, altså ikke koblet til strøm'en..

 

Jeg slo av maskinen, koblet den til strøm og slo den på igjen og har ikke hørt lyden siden.. Mulig lyden er der når en bruker batteridrift? eller mulig det hadde noe med nettverkskabelen og gjøre...

 

Tester nå...

 

EDIT: Får ikke til og reprodusere den lyden igjen. Har ikke no nettverkskabel og prøve og plugge inn i her jeg er nå, så mulig det hadde noe med det og gjøre. Det eneste jeg hører nå, er en ekstremt svak "whine" lyd om jeg legger øret helt inntill laptopen.. Dette regner jeg med bare er lyden av HDD'en som spinner, for det er ikke samme lyd som jeg fikk tidligere mens jeg hadde nettverkskabel plugget inn.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Ringte asus idag, grunnen til den høyfrekvente lyden, som jeg tydeligvis opplever litt bedre enn dere :(, er på grunn av at hitachi disken roterer hele tiden for å ikke kræsje... Men det må da være en måte å få bukt med dette problemet på. Noen som har noen tips, kanskje et bakgruns program som skriver til et lite området hele tiden og sletter det etterpå?

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Ringte asus idag, grunnen til den høyfrekvente lyden, som jeg tydeligvis opplever litt bedre enn dere :(, er på grunn av at hitachi disken roterer hele tiden for å ikke kræsje... Men det må da være en måte å få bukt med dette problemet på. Noen som har noen tips, kanskje et bakgruns program som skriver til et lite området hele tiden og sletter det etterpå?

5798128[/snapback]

 

Dette virker litt uklart. Disken roterer jo like fullt selv om det skrives til den. At den roterer for ikke å kræsje er i beste fall en rar måte å si ting på.

Du kan gå til strømsparings menyen i Windows og sette hardisken til å slå seg av etter et visst antall minutter, jeg tror minimum er 3 minutter. (nei, den kræsjer ikke). Lytt til maskinen akkurat når den slår seg av og se om lyden blir borte. Jeg anbefaler ikke å bruke denne instillingen konstant, det blir som å parkere bilen hver gang det er rødt lys, men en innstilling på 15-30 minutter kan kanskje være passende hvis du vil forlenge diskens levetid. (Sef er denne instillingen overflødig hvis du bruker stand-by funsksjonen).

Endret av ols
Lenke til kommentar
Noen som vet når denne maskinen kommer med WSXGA+ 1680x1050 oppløsning, noe det i følge diverse tester på nettet kommer til å gjøre.

5802980[/snapback]

 

Det finnes utrolig mange utgaver av denne maskinen rundt omkring i verden. Den er tilgjengelig med Core Duo 2.0GHz, 2GB som standard og WSXGA+. Men dessverre er ikke disse utgavene tilgjengelig i Norge. Her har vi kun to forskjellige modeller (T2400 1GB minne, 100GB HDD og T2300 512MB minne, 80GB HDD).

Lenke til kommentar
Ringte asus idag, grunnen til den høyfrekvente lyden, som jeg tydeligvis opplever litt bedre enn dere :(, er på grunn av at hitachi disken roterer hele tiden for å ikke kræsje... Men det må da være en måte å få bukt med dette problemet på. Noen som har noen tips, kanskje et bakgruns program som skriver til et lite området hele tiden og sletter det etterpå?

5798128[/snapback]

 

Dette virker litt uklart. Disken roterer jo like fullt selv om det skrives til den. At den roterer for ikke å kræsje er i beste fall en rar måte å si ting på.

Du kan gå til strømsparings menyen i Windows og sette hardisken til å slå seg av etter et visst antall minutter, jeg tror minimum er 3 minutter. (nei, den kræsjer ikke). Lytt til maskinen akkurat når den slår seg av og se om lyden blir borte. Jeg anbefaler ikke å bruke denne instillingen konstant, det blir som å parkere bilen hver gang det er rødt lys, men en innstilling på 15-30 minutter kan kanskje være passende hvis du vil forlenge diskens levetid. (Sef er denne instillingen overflødig hvis du bruker stand-by funsksjonen).

5798661[/snapback]

 

Skal testes :thumbup:

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...