Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det Omegadriverene gjør for noe? Har aldri hørt om de, så jeg vet ikke hva det er :) Ville vært fint om dere kunne ha forklart det litt for meg.

5774154[/snapback]

 

Det er en standard driverne til ATI (Catalyst) som er Tweaka, samt at Catalyst Control Center er fjernet og erstattet med noe som ligner på gamle Control Panel (som er MYE mer ressursvennlig).

 

Bruker nyeste Omega driverne nå, mistet Avivo menyen som var i CCC, men PowerPlay er der og fungerer som før.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe samme pc som deg anbar eller en sånn en: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317713

Og ja, fikk ikke svar på det forrige spørsmålet mitt, om det var 1 x 1024mb ram eller 2 x 512mb ram i den pcen du kjøpte.

 

Tror du du kan si hva som er bra og hva som er negativt med pcen, sånn at jeg kan bestemme meg :D Hvis du gidder da. Ble litt bekymret når jeg hørte at disken var på 4200 opm og at pcen ble veldig varm. Har aldri hatt en bærbar og vil gjerne at denne jeg kjøper nå blir bra.

 

Ville vært dritbra om hadde guddet å skrive litt om pcen.

Endret av Septimus
Lenke til kommentar

Beklager lang tid, men jeg var nødt til å spille litt til ;)

 

Jeg har prøvd å finne ut om det er 512*2 eller 1024 *1, men selv ikke aida har hjulpet meg... Jeg mener riktignok å huske å ha lest at pcen blir levert med 1024*1.

 

Lister opp de positive og negative tingene:

Positivt:

*Den kan spilles med!

*Den er lekker og lett.

*Skjermen gir meg bennern!

*Tastene er myke og godet

min blir ikke varm selv under spilling (4 timer) og den har to kjerner, dvs spille og brenne dvd'r samtidig er ikke noe problem.

* du føler kvaliteten når du skriver på den, du hører ikke maskinen og batteriet funker fint å spille med ;)

 

 

Negative:

*Det kom en rar lyd, pulserende knitrelyder når jeg hadde på meg headsettet i bf2... Det knitret ikke da jeg løp eller skrev, men i pausen mellom en handling... Etter en rask sjekk fant jeg ut at mikrofonens filter var aktivt... Og da var det det løst.

*plasseringen av del og fn tasten virker hemmende i spill..

*Du blir sterk sosialt redusert, spillverden har tatt over!

Den veier egentlig litt mye, jeg hadde planlagt en ultraportabel (skal brukes hovedsaklig til studier). Riktignok er 3 kg ganske lite for en såpass sterk bærbar! Jeg har hatt 3 andre før denne og bare den siste veide mindre (2.8kg)

 

Dette er en jevli fet pc som kan anbefales på det varmeste... Dette kjøpet holder i lang tid! Jeg fastslo og vedtok idag at jeg ikke skal ha med stasjonære på tg, det blir lapptop ;)

 

Hjalp det litt mer?

Lenke til kommentar
Beklager lang tid, men jeg var nødt til å spille litt til ;)

 

Jeg har prøvd å finne ut om det er 512*2 eller 1024 *1, men selv ikke aida har hjulpet meg... Jeg mener riktignok å huske å ha lest at pcen blir levert med 1024*1.

 

Lister opp de positive og negative tingene:

Positivt:

*Den kan spilles med!

*Den er lekker og lett.

*Skjermen gir meg bennern!

*Tastene er myke og godet

min blir ikke varm selv under spilling (4 timer) og den har to kjerner, dvs spille og brenne dvd'r samtidig er ikke noe problem.

* du føler kvaliteten når du skriver på den, du hører ikke maskinen og batteriet funker fint å spille med ;)

 

 

Negative:

*Det kom en rar lyd, pulserende knitrelyder når jeg hadde på meg headsettet i bf2... Det knitret ikke da jeg løp eller skrev, men i pausen mellom en handling... Etter en rask sjekk fant jeg ut at mikrofonens filter var aktivt... Og da var det det løst.

*plasseringen av del og fn tasten virker hemmende i spill..

*Du blir sterk sosialt redusert, spillverden har tatt over!

Den veier egentlig litt mye, jeg hadde planlagt en ultraportabel (skal brukes hovedsaklig til studier). Riktignok er 3 kg ganske lite for en såpass sterk bærbar! Jeg har hatt 3 andre før denne og bare den siste veide mindre (2.8kg)

 

Dette er en jevli fet pc som kan anbefales på det varmeste... Dette kjøpet holder i lang tid! Jeg fastslo og vedtok idag at jeg ikke skal ha med stasjonære på tg, det blir lapptop ;)

 

Hjalp det litt mer?

5777642[/snapback]

 

 

takk det hjalp veldig mye:) Fant ut at det var 1 x 1024 mb ram

 

Og siste ting, hardisken, legger du merke til at det er en 4200 opm IDE disk eller er det helt ok?

 

Takk for svarene på forhånd

Endret av Septimus
Lenke til kommentar

takk det hjalp veldig mye:) Fant ut at det var 1 x 1024 mb ram

 

Og siste ting, hardisken, legger du merke til at det er en 4200 opm IDE disk eller er det helt ok?

 

Takk for svarene på forhånd

5777677[/snapback]

 

 

jeg personlig legger ikke merke til det. Du legger vel bare merke til det om du overfører store filer/mange filer... eller kjører en benchmark! Men er det stress at den er for treg kan du bare oppgradere disken ;)

Lenke til kommentar

4200 RPM disken er litt dårlig, men man kan leve med det. Hvis du trenger noenting raskere da kan du bare bytte den selv, det er meget enkelt (men da må du reinstallere windows).

 

Eneste som jeg tror er litt negativt er at det er vanskelig å arbeide på den, når man vet at man kan spille BF2 istedet... :D

 

 

Edit: Argh... Det skjer når man åpner mange vinduer og bare svarer noen minutter senere...

Endret av dh_iglocska
Lenke til kommentar
Eneste som jeg tror er litt negativt er at det er vanskelig å arbeide på den, når man vet at man kan spille BF2 istedet... :D

 

Men mister man ikke garantien ved å bytte ut hardisken?

 

Og hva mente du med at vinduene svarer noen få minuter senere, med en IDE harddisk, er det du mener?

 

Quotet feil tekst :) mente det med å bytte ut hardisken :!:

Endret av Septimus
Lenke til kommentar
Sendte Komplett.no en epost i gårkveld og fikk svar nå.

 

Spurte om maskinene virkelig kom på fredag og når utsendinger ville starte. Spurte også om bytte av harddisk ville bryte garantien

 

Fikk dette som svar:

Heisann,

 

 

Det stemmer at den kommer inn til oss den 17.03. Dvs. at maskinen mest sannsynlig kan bli sendt utifra oss mandag 20.

 

Du mister ikke garantien ved å bytte disk bare du er forsiktig:)

 

--

Per Øyvind G

Salgsavd.

Komplett.no

 

Dvs. at selv om en bytter harddisk selv (som det står i Asus sin brukerhåndbok at en mister garantien hvis en gjør) så gir Komplett.no garanti på det uansett? Merkelig, men men - har det skriftlig nå iallefall :)

5752786[/snapback]

 

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...