Gå til innhold

ASUS A6Ja diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Angående de grafiske feilene jeg opplever (sorte/blå teksturer, tekstur feil og lignende) så gjelder dette visstnok ALLE Catalyst versjoner, inkludert 6.3, på X1600 baserte kort (inkludert Mobility). Er nok dette jeg opplever.

 

Har funnet ut av det ved og lese denne tråden, les fra Post 7: http://forums.worldofwarcraft.com/thread.a...59142&p=1&tmp=1

 

Just got this card yesterday and I'm getting flashes of blackness that appear on mountains and on the horizon. Yes I have the 6.3 drivers, and yes it still occurs addon-free.

 

It isn't game breaking for me, the game runs perfect, just detracts from experience seeing those little spots of darkness.

Screen-shot eksempel av den grafiske bug'en: Klikk her

 

Mange andre som sliter med det også tydeligvis.

 

Omega driverne skal visstnok ikke ha denne tekstur feilen dog, og Catalyst 6.3 baserte Omega drivere kom for 2 dager siden, så da kan en bruke Multisampling uten tekstur-feil/korrupsjon i World of Warcraft også, samt unngå de "vanlige" tekstur feilene som er i alle Catalyst standard drivere på X1600 baserte kort.

 

PS! Brukte bare World of Warcraft som et eksempel spill her. Opplever de samme grafiske bug'ene i Elder Scrolls: Oblivion og NFS Most Wanted også, så det gjelder ikke bare for World of Warcraft. Har lest at dette også skjer i BF2 bl.a.

 

Omegadrivers.net - last ned siste versjon av Omega driverne der.

5836765[/snapback]

 

lasta ned de nye omega c6.3-driverne idag. testa på forhånd WoW med 2,4 og6x multi-ettelleranna, og ALT ble blurete. installerte de nye driverne og vips; jeg kjører 24bit 6xmulti-blablabla feilfritt med tidenes smootheste wow-grafikk! :thumbup:

 

hvis jeg nå finner ut av fn-F2-trøbblet, og trådløs-ruter-helvetet mitt så skal jeg begynne å slappe av her... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplever at det er noe galt med grafikken .. Er det bare og laste ned og pakke ut den nye driveren fra omega ? Installerte den forrige, men skjer ikke noe annet enn at den nyeste pakkes ut. Er dette riktig ? Er det noe som skal avinstalleres ? Bakgrunnsbildet er også i ganske laber kvalitet, kan noen ta det i nOOb style hvordan man skal fikse dette ?? :p

Endret av zacko
Lenke til kommentar
Opplever at det er noe galt med grafikken .. Er det bare og laste ned og pakke ut den nye driveren fra omega ? Installerte den forrige, men skjer ikke noe annet enn at den nyeste pakkes ut. Er dette riktig ? Er det noe som skal avinstalleres ?  Bakgrunnsbildet er også i ganske laber kvalitet, kan noen ta det i nOOb style hvordan man skal fikse dette ?? :p

5845000[/snapback]

 

last ned siste bios fra asus, installer med winflash i utility foldern, avinstaller ati driverne du har fra før og installer omega driverne (de pakkes først ut, så får du spørsmål om du vil installere dem nå... trykk ja/yes).

 

That's it.

Lenke til kommentar
Opplever at det er noe galt med grafikken .. Er det bare og laste ned og pakke ut den nye driveren fra omega ? Installerte den forrige, men skjer ikke noe annet enn at den nyeste pakkes ut. Er dette riktig ? Er det noe som skal avinstalleres ?  Bakgrunnsbildet er også i ganske laber kvalitet, kan noen ta det i nOOb style hvordan man skal fikse dette ?? :p

5845000[/snapback]

 

når du går fra original-drivere til omega må du vel avinstallere noe greier. et Control Center elno som tilhører de originale, men om du ikke stresser så skal det stå under installasjonen. jeg installerte først 6.2 (tror jeg), det som var nyest når jeg fikk maskina i hus, da avinstallerte jeg noe originalt først. fikk ikke helt supert resultat med disse, blant annet med mye dritt i WoW på alt over 1x multi-something. så kom 6.3 for noen dager siden (er mulig jeg roter med tallene her, den forrige kom i hvertfall i slutten av januar, den nyeste i slutten av mars) og da løste ihvertfall alle wow-problemene mine seg (så langt jeg har lagt merke til...)

 

først av alt gjorde jeg vel dette: ang bakgrunn-bilde/farge-trøbbel ble det anbefalt å flashe BIOS til nyeste. tror jeg brukte denne. brukte vel den Winflash'en som ligger under Asus Utilitys på startmenyen. som fot i hose :p

 

på den sammeAsus download-sida ligger det også masse nye updates til alt mulig.

 

omega-driverne finner du her... bare husk å lese hva du skal avinstallere først. men det er stort sett ganske enkelt...

Lenke til kommentar
Noen som har hatt problem med at skjermen blir svart noen sekunder etter XP har startet? Har skjedd meg to ganger ved reboot, begge gangene på batteridrift og ca 30% igjen på batteriet.

 

Downloader oppdatert skjermdriver og ny bios nå.

5854216[/snapback]

 

Dette er med 95% sikkerhet når Catalyst Control Center starter... Det kan skje innimellom, CCC er ikke helt bugfritt og stabilt...

Lenke til kommentar

hvor bra kan man kjøre Oblivion på den oppgraderte Asus A6ja'en med de beste driverne?? hvor bra oppløsning? max/medium/ low instillinger?

noen som har prøvd dette? hvis ikke, hvordan tror dere det vil gå?

 

Asus A6ja: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=318534

Oblivion: http://www.ebgames.com/product.asp?product...=SYSTEMREQ#PROD

 

takker for svar! :thumbup::)

Endret av yo_flo
Lenke til kommentar
hvor bra kan man kjøre Oblivion på den oppgraderte Asus A6ja'en med de beste driverne?? hvor bra oppløsning? max/medium/ low instillinger?

 

Hvis du ser et par innlegg lenger opp så står vel svaret der ....

 

Den kom akkurat litt for seint ja ;p

Endret av zacko
Lenke til kommentar

du kan se en del, men jeg har ikke makset draw distance for da blir det litt vel tungt... men du kan jo velge selv om du feks slår ned litt på details for heller å ha bra draw distance.. jeg synes det ser veldig bra ut som jeg kjører det nå, medn 1024x768 2xAA og en blanding av medium og low settings.

Lenke til kommentar

Har lest noen sider av denne tråden. Etter det jeg har lest føler det som om mange har hatt mye problemer med denne pc'en. Er det spesielt for akkurat denne eller er det sånn det pleier å være med en pc? Har planer om å skaffe meg en slik jeg også, men skulle gjerne ønsket å se en oversikt over positive og negative sider ved denne maskinen. I tillegg hadde noen bilder også vært fint!

 

Hvordan er hardisken på denne? har hørt den er litt treg. Er det lett å skifte ut forskjellige deler? Hvordan funker skjermkortet; hva kan det dra av spill og hvordan ser

det ut på skjermen? Er forresten skjermen god nok? er ikke 1200*800 oppløsning litt lite?

 

Å få en skikkelig oversikt over denne dataen er sikkert noe flere en meg ønsker. tror jeg.

 

|mEg|

Lenke til kommentar

har hatt lite problemer egentlig.. strevde litt med å få lagt inn drivere men det var egentlig det..

 

harddisken er ganske treig, men jeg merker det bare hvis jeg pakker opp store filer ( feks zip og rar filer ) og flytter ting osv.. ellers er den helt ok. men skal nok ha meg en større og raskere disk selv senere. vurderer å vente til 160GB disker m 5400rpm el 7200rpm går ned litt i pris.

 

er ganske så lett å skifte ut ram og hdd hvertfall, bare skru ut en skrue og ta av et lokk.

 

skjermkortet er noe av det sterkeste som er tilgjengelig, blir vel bare overgått av go 7800 og - gtx tror jeg. kjører far cry fint på high @ 1024 med 2xAA og half life 2 går kjempebra og. med high og 2xAA gikk det kjempebra.

 

er veldig fornøyd med skjermen, hadde en maskin med 1680x1050 oppløsning før og trodde det ville jeg bli kjipt med 1280x800 men jeg synes det funker kjempebra.. den har riktignok ikkeså bra innsynsvinkel, men det er ikke noe problem.

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

jeg kan heller ikke si jeg mye å klage på her... den blir litt varm på høyrehånda, det er mitt største irritasjonsmoment etter to uker, men absolutt ikke så ille at jeg angrer. jeg sliter kun med trådløs-nettet, men det er jo kun pga mine lack of skills med ruter-oppsett... :(

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med denne laptop'en, eneste at den blir litt småvarm på høyre side av tastaturet, men ikke så varm at det er ubehagelig. En må nesten velge, en laptop som er stille og som kan bli litt varm etter bruk, eller en som bråker litt og som er kjøligere. For min del er stillhet klart viktigst.

 

Skjermen (1280x800) er perfekt for min del, 1680x1050 blir for lite for meg. Liker ikke og myse framfor skjermen heller, trossalt... Dessuten lønner det seg med 1280x800 hvis en skal spille på den, siden det blir mye tyngre for skjermkortet og dra spill i 1680x1050 kontra 1280x800. En vil jo trossalt kjøre spillene i den native oppløsningen for å oppnå best mulig kvalitet.

 

Eneste jeg har stussa litt over på denne PC'en er S/PDIF utgangen, fikk ikke den til å fungere. Etter litt masing på notebookreview.com sine forum fikk jeg svar, Asus bruker en litt snodig løsning, de bruker optisk digitalsignal over toslink 3.5mm minijack adapter. Jeg prøvde med coax kabel og 3.5mm minijack overgang. Det stod heller ikke noe om dette i bruksanvisningen.

 

Ellers er jeg allerede i gang med å oppgradere min. 2x1GB Corsair SO-DIMM DDR2-667MHz er bestilt, å snart blir det 100GB Hitachi Travelstar 7K100 7200rpm harddisk.

 

En merker ikke at harddisken er noe spesielt treg ved normalt bruk, men ved pakking, kopiering og flytting av store filer + programmer som brukes til å håndtere store filer (video redigering/editering, etc) merker en det godt.

 

Finnes masse bilder av denne laptopen, søk på a6ja på google images, gå på notebookreview.com sine forum å søk opp a6ja der, et par tråder der med gode bilder, etc.

 

Etter BIOS oppdatering fikk jeg forøvrig også bedre batteritid. Gikk opp fra rundt 2:45 til rundt 3:30 i batteri tid. Med WLAN/BT avslått, i batteri spare modus og med skjermen på nest lavest bakgrunnslys samt X1600'et nedklokka til 120/120 (PowerPlay! senker det kun ned til 324/180) så havner jeg på ca 3:50-4 timer.

 

 

EDIT: Nederst i denne tråden er det et par bilder av A6Ja: http://forum.notebookreview.com/showthread...?t=46644&page=4

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...