Gå til innhold

Blue-ray Film tittler til PS3...


And.rs

Anbefalte innlegg

http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...ticle526619.ece

 

"(Spillmagasinet): Sony sier det kommer lite nytt om Playstation 3 under ukens teknomesse CES i Las Vegas, men litt småsnadder dukker likevel opp.

 

Sony har nettopp annonsert hvilke filmer som vil slippes på det nyutviklede lagringsformatet Blu-Ray. Blu-Ray benyttes i den nye konsollen, og Sony håper formatet blir standarden som tar over for dagens DVD.

 

Diskene kan lagre opp til 54 gigabyte data, seks ganger så mye som DVD-er.

 

Vi vet ikke når Playstation 3 kommer til Norge, men tror du Blu-Ray vinner formatkrigen vil du rimelig raskt kunne kjøpe en ren Blu-Ray-spiller.

 

Sony planlegger å slippe fire filmer i måneden, og så øke tallet til 10 filmer i måneden fra begynnelsen av 2007, skriver Eurogamer."

 

 

Filmer som slippes:

 

Disse filmene slippes først

The Fifth Element

Bram Stoker's Dracula

Desperado

For a Few Dollars More

The Guns of Navarone

Hitch

House of Flying Daggers

A Knight's Tale

Kung Fu Hustle

The Last Waltz

Legends of the Fall

Resident Evil Apocalypse

Robocop

Sense and Sensibility

Stealth

Species

SWAT

xXx

 

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det nye formatet kommer. tenk filmer i 1080p ;)

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...ticle526619.ece

 

"(Spillmagasinet): Sony sier det kommer lite nytt om Playstation 3 under ukens teknomesse CES i Las Vegas, men litt småsnadder dukker likevel opp.

 

Sony har nettopp annonsert hvilke filmer som vil slippes på det nyutviklede lagringsformatet Blu-Ray. Blu-Ray benyttes i den nye konsollen, og Sony håper formatet blir standarden som tar over for dagens DVD.

 

Diskene kan lagre opp til 54 gigabyte data, seks ganger så mye som DVD-er.

 

Vi vet ikke når Playstation 3 kommer til Norge, men tror du Blu-Ray vinner formatkrigen vil du rimelig raskt kunne kjøpe en ren Blu-Ray-spiller.

 

Sony planlegger å slippe fire filmer i måneden, og så øke tallet til 10 filmer i måneden fra begynnelsen av 2007, skriver Eurogamer."

 

 

Filmer som slippes:

 

Disse filmene slippes først

The Fifth Element

Bram Stoker's Dracula

Desperado

For a Few Dollars More

The Guns of Navarone

Hitch

House of Flying Daggers

A Knight's Tale

Kung Fu Hustle

The Last Waltz

Legends of the Fall

Resident Evil Apocalypse

Robocop

Sense and Sensibility

Stealth

Species

SWAT

xXx

 

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det nye formatet kommer. tenk filmer i 1080p  ;)

5383103[/snapback]

En sørgelig liste det der.

Er bare Robocop der som er verdt å kjøpe på nytt.

De kunne i det minste prøvd å skvist inn noe som Saving Private Ryan, Gudfaren eller T2.

Men hører nå egentlig den her så veldig hjemme i konsoll delen? Selv om PS3 er såvidt nevnt så syns jeg det her passer bedre under off-topic.

Lenke til kommentar
http://pub.tv2.no/nettavisen/spillmagasine...ticle526619.ece

 

"(Spillmagasinet): Sony sier det kommer lite nytt om Playstation 3 under ukens teknomesse CES i Las Vegas, men litt småsnadder dukker likevel opp.

 

Sony har nettopp annonsert hvilke filmer som vil slippes på det nyutviklede lagringsformatet Blu-Ray. Blu-Ray benyttes i den nye konsollen, og Sony håper formatet blir standarden som tar over for dagens DVD.

 

Diskene kan lagre opp til 54 gigabyte data, seks ganger så mye som DVD-er.

 

Vi vet ikke når Playstation 3 kommer til Norge, men tror du Blu-Ray vinner formatkrigen vil du rimelig raskt kunne kjøpe en ren Blu-Ray-spiller.

 

Sony planlegger å slippe fire filmer i måneden, og så øke tallet til 10 filmer i måneden fra begynnelsen av 2007, skriver Eurogamer."

 

 

Filmer som slippes:

 

Disse filmene slippes først

The Fifth Element

Bram Stoker's Dracula

Desperado

For a Few Dollars More

The Guns of Navarone

Hitch

House of Flying Daggers

A Knight's Tale

Kung Fu Hustle

The Last Waltz

Legends of the Fall

Resident Evil Apocalypse

Robocop

Sense and Sensibility

Stealth

Species

SWAT

xXx

 

Kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til det nye formatet kommer. tenk filmer i 1080p  ;)

5383103[/snapback]

En sørgelig liste det der.

Er bare Robocop der som er verdt å kjøpe på nytt.

De kunne i det minste prøvd å skvist inn noe som Saving Private Ryan, Gudfaren eller T2.

Men hører nå egentlig den her så veldig hjemme i konsoll delen? Selv om PS3 er såvidt nevnt så syns jeg det her passer bedre under off-topic.

5383173[/snapback]

 

 

Noen her som mener en anmeldelse av Blue Ray bør bli dårlig siden det er stortsett dårlige filmer å se akuratt nå?

Lenke til kommentar
Noen her som mener en anmeldelse av Blue Ray bør bli dårlig siden det er stortsett dårlige filmer å se akuratt nå?

5383482[/snapback]

Jeg kommenterer på at det var et kjedelig utvalg av første titler. Forskjell på det og å si at formatet blir dårlig.

 

Men uansett tror jeg at jeg kommer til å holde meg til dvd en god stund fremover, avventer venter noen år med å kjøpe disse HD spillerene når ingen av de er kåret til vinner eller om de i det hele tatt greier å gi DVD konkurranse.

Lenke til kommentar
Noen her som mener en anmeldelse av Blue Ray bør bli dårlig siden det er stortsett dårlige filmer å se akuratt nå?

5383482[/snapback]

Jeg kommenterer på at det var et kjedelig utvalg av første titler. Forskjell på det og å si at formatet blir dårlig.

 

Men uansett tror jeg at jeg kommer til å holde meg til dvd en god stund fremover, avventer venter noen år med å kjøpe disse HD spillerene når ingen av de er kåret til vinner eller om de i det hele tatt greier å gi DVD konkurranse.

5383520[/snapback]

 

Det var ikke ment som noe kritikk til deg, men bare en kommentar med en annen debatt i bakhodet. Tenkte kanskje noen ville huske det. VG gav 360 dårlig terningkast pga de ikke likte spillene. Jeg argumenterte med at det vil være det samme som å gi Blue Ray dårlig karakter P.G.A at det er dårlige filmer til lanseringen. Jeg håper å tror at når de anmelder Blue Ray så gjør de det ut i fra kvaliteten på produktet. Det er irrelevant for meg om det er noen gode filmer akuratt nå. Dette forandrer seg uansett.. Jeg gir da en lang i om anmelderen ikke liker filmene. Jeg kjøper produktet om der er filmer jeg MÅ se. Ellers venter jeg til det kommer flere. Anmeldelser av filmer finnes det nok av uansett...

Det som er interessant er produktets kvalitet og potensiale!!

Endret av AltTrombone
Lenke til kommentar
Noen her som mener en anmeldelse av Blue Ray bør bli dårlig siden det er stortsett dårlige filmer å se akuratt nå?

5383482[/snapback]

Jeg kommenterer på at det var et kjedelig utvalg av første titler. Forskjell på det og å si at formatet blir dårlig.

 

Men uansett tror jeg at jeg kommer til å holde meg til dvd en god stund fremover, avventer venter noen år med å kjøpe disse HD spillerene når ingen av de er kåret til vinner eller om de i det hele tatt greier å gi DVD konkurranse.

5383520[/snapback]

 

Det var ikke ment som noe kritikk til deg, men bare en kommentar med en annen debatt i bakhodet. Tenkte kanskje noen ville huske det. VG gav 360 dårlig terningkast pga de ikke likte spillene. Jeg argumenterte med at det vil være det samme som å gi Blue Ray dårlig karakter P.G.A at det er dårlige filmer til lanseringen. Jeg håper å tror at når de anmelder Blue Ray så gjør de det ut i fra kvaliteten på produktet. Det er irrelevant for meg om det er noen gode filmer akuratt nå. Dette forandrer seg uansett.. Jeg gir da en lang i om anmelderen ikke liker filmene. Jeg kjøper produktet om der er filmer jeg MÅ se. Ellers venter jeg til det kommer flere. Anmeldelser av filmer finnes det nok av uansett...

Det som er interessant er produktets kvalitet og potensiale!!

5383549[/snapback]

 

 

Filmene må remastres så de passer tilden nye formatet. Vet ikke helt om the guns from navarone blir mastret på nytt fra filmrullen. Er vel eneste måte å få det i skikkelige Blueray kvalitet. Får håpe de ikkebare "upsizer" en del eksisterende DVD slik at de kommer med rævva kvaliet på BR. Er vel de nyeste filmene som kanskje de klarer å få på BR i GOD billedkvalitet. Blir iaffal spennende å se hvordan kvaliteten til slutt blir.

 

BTW har lest at de fortsatt sliter med DRM påbåde HDdvd og BR.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

House of flying daggers er vel noe av det beste man kan se på de nye BR diskene når det kommer til kvalitet ihvertfall, EVD versjonen var ihvertfall sinnsykt bra. men utenom den så var det kanskje noen rare valg for lanseringstitler ja...

Lenke til kommentar
House of flying daggers er vel noe av det beste man kan se på de nye BR diskene når det kommer til kvalitet ihvertfall, EVD versjonen var ihvertfall sinnsykt bra. men utenom den så var det kanskje noen rare valg for lanseringstitler ja...

5385800[/snapback]

Sant nok. Dritkjedelig film da desverre, selv om den er visuelt ganske snedden. Robocop må være det beste på lista, heftigere film skal en lete lenge etter hehe.

Lenke til kommentar
Kva prisnivå kjem Blue-Ray til å ligge på i starten trur dykk? Vil dei ligge over DVD?

5385844[/snapback]

Ren tipping, men jeg tror dvd vil holde seg på det nivået det ligger på, og Blu-ray plater vil koste en 250-280 kr her i Norge.

 

De vet at Blu-ray og HD-DVD vil i starten og kanskje alltid være for spesielt interesserte, og DVD vil ikke bli konkurranse utsatt på grunn av at sitt etterhvert enorme utvalg av filmer. Blu-ray og HD-DVD må bruke rundt 6-8 år på å komme seg opp i et respektabelt utvalg før det i det hele tatt kan begynne å tenke på å bytte ut dvd på noen som helst måte. Derfor tror jeg de vil også rette prisen slik at det igrunn forblir for de spesielt interesserte. Tror det vil ha veldig liten innvirkning på DVD at HD-DVD og Blu-ray kommer på markedet.

Lenke til kommentar
Kva prisnivå kjem Blue-Ray til å ligge på i starten trur dykk? Vil dei ligge over DVD?

5385844[/snapback]

Ren tipping, men jeg tror dvd vil holde seg på det nivået det ligger på, og Blu-ray plater vil koste en 250-280 kr her i Norge.

 

De vet at Blu-ray og HD-DVD vil i starten og kanskje alltid være for spesielt interesserte, og DVD vil ikke bli konkurranse utsatt på grunn av at sitt etterhvert enorme utvalg av filmer. Blu-ray og HD-DVD må bruke rundt 6-8 år på å komme seg opp i et respektabelt utvalg før det i det hele tatt kan begynne å tenke på å bytte ut dvd på noen som helst måte. Derfor tror jeg de vil også rette prisen slik at det igrunn forblir for de spesielt interesserte. Tror det vil ha veldig liten innvirkning på DVD at HD-DVD og Blu-ray kommer på markedet.

5385888[/snapback]

mange sa at DVD ikke ville ta over for VHS pga mye av det du sa der, nå i ettertid ser vi jo at det var helt på trynet. Det er selvfølgelig ikke lett å vite om blue-ray og HD-DVD tar over for DVD, og eventuelt hvor fort, men jeg tror det kommer til å gjøre det. Jeg holder personlig en knapp på blue-ray hvis sony virkelig går inn for det formatet, noe det ser ut som de gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Kva prisnivå kjem Blue-Ray til å ligge på i starten trur dykk? Vil dei ligge over DVD?

5385844[/snapback]

Ren tipping, men jeg tror dvd vil holde seg på det nivået det ligger på, og Blu-ray plater vil koste en 250-280 kr her i Norge.

 

De vet at Blu-ray og HD-DVD vil i starten og kanskje alltid være for spesielt interesserte, og DVD vil ikke bli konkurranse utsatt på grunn av at sitt etterhvert enorme utvalg av filmer. Blu-ray og HD-DVD må bruke rundt 6-8 år på å komme seg opp i et respektabelt utvalg før det i det hele tatt kan begynne å tenke på å bytte ut dvd på noen som helst måte. Derfor tror jeg de vil også rette prisen slik at det igrunn forblir for de spesielt interesserte. Tror det vil ha veldig liten innvirkning på DVD at HD-DVD og Blu-ray kommer på markedet.

5385888[/snapback]

mange sa at DVD ikke ville ta over for VHS pga mye av det du sa der, nå i ettertid ser vi jo at det var helt på trynet. Det er selvfølgelig ikke lett å vite om blue-ray og HD-DVD tar over for DVD, og eventuelt hvor fort, men jeg tror det kommer til å gjøre det. Jeg holder personlig en knapp på blue-ray hvis sony virkelig går inn for det formatet, noe det ser ut som de gjør.

5388756[/snapback]

 

forsjellen er vel at med overgangen fra VHS til DVD trengte man ikke skifte ut TV'n i tillegg. Nå trenger man jo ikke det med HDDVD/BR heller da, men da er liksom hele poenget borte...

Lenke til kommentar

Alt nå?

Dvd er vel snart 10 år om ikke mer.

Husk at High Definition er "gammelt" i Japan, og har vært en stund i USA.

 

Sikkert mange som hadde en fin VHS-samling da dvd kom.

Sikkert mange som har en fin dvd-samling når BD eller HD-Dvd kommer.

Jeg ønsker alle forberinger velkommen og har ikke behov for å ruge på "gammel" teknologi når det er muligheter for ny.

 

Blir nesten som at NextGen-konsollene ikke nødvendig fordi jeg begynner å få en pen spillsamling til min PS2 eller XBox.

Oppgraderingene er frivillige, og teknologikåt som jeg er har jeg ventet på High Definition lenge nok.

Får en forsmak av HD via XBox360 og gleder meg stort til gode filmproduksjoner kommer i skikkelig HD.

Som med spill og konsoller. Ikke forvent for mye fra de første HD-filmene som kommer, men etter hvert tror jeg det vil bli veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...