Gå til innhold

Anbefaler dere å installere Windows x64?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har kjøpt meg Amd Athlon 64 3400+.

 

Får jeg noen problemer med driverne til f.eks webcam, tastatur og mus osv da ?

 

Hva med spillene pr i dag? Er de 32Bit eller 64 Bit?

 

Anbefaler dere windows x64 versjonen?

 

Har lest en del på forumet, men tenkte sånn pr i dag om det er bedre med win x64.

 

Jeg har orginal Win 32Bit, men er det da gratis å laste ned 64bit versjonen?

Eller må jeg kjøpe den?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får nok et par problemer, er omtrent ingen støtte til webcam i Xp64, og det er og dårlig med støtte for tastatur og mus med "ekstra knapper".

Men det er et stabilt system, funker bra, noen spill blir kanskje ikke og funke men de fleste går greit. Ja du må kjøpe det.

5381232[/snapback]

Tenker på å installere med cd'ene som følgte med til f.eks tastatur og musa, webcam, finger scaneren osv..

Om de funker på win x64.

 

Og kan jeg få tak i winx64 med service pack 1 ? Hørt at 2'en fucker opp alt.

 

Men siden jeg har amd 64 cpu, anbefaler dere at jeg da bruker windows x64 isteden for 32bit versjonen ?

Lenke til kommentar
...er omtrent ingen støtte til webcam i Xp64...

5381232[/snapback]

Eg vurderer sjølv å oppgradere til Windows XP 64-Bit Edition, samstundes som eg har tenkt på å anskaffe meg eit Philips SPC900NC webkamera. Eg kan ikkje sjå at det ligg spesifikke 64-bits drivarar til dette på Philips sine nettsider. Vil dette seie at ein mest sannsynleg ikkje vil kunne bruke dette kameraet i XP 64-Bit?

Lenke til kommentar

Anbefaler at du sjekker hvilke komponenter du har og sjekke om det finnes x64bit drivere til Windows x64. Jeg har en kopi av x64, men pga. mangel på driverstøtte til webcam, trådløst nettverkskort osv. har jeg ikke lagt det inn. Det er mange som ikke har tenkt å lage drivere til x64 med det første, dlink er en av dem.

 

Du vil få en liten ytelsesøkning responsmessig, men ikke så utrolig mye hvis du ikke bruker skreddersydde programmer eller spill som noen leverer. Og hvis du har XP 32bit fra før så er det bare å kaste bort penger.

Lenke til kommentar
Jeg har orginal Win 32Bit, men er det da gratis å laste ned 64bit versjonen?

Eller må jeg kjøpe den?

5376227[/snapback]

 

den må du nok kjøpe

5378283[/snapback]

Det er feil. En lovlig kjøpt 32bits versjon av XP (ihvertfall kjøpt før x64 versjonen ble tilgjengelig) kan oppgraderes gratis til en 64bits versjon. Om du kan laste ned ISO eller må få tilsendt CD fra microsoft husker jeg ikke, men merk at har du først gått til x64 versjonen så kan du ikke senere installere x86 (32 bits versjonen). It's a one way (street)...

Lenke til kommentar
Jeg har orginal Win 32Bit, men er det da gratis å laste ned 64bit versjonen?

Eller må jeg kjøpe den?

5376227[/snapback]

 

den må du nok kjøpe

5378283[/snapback]

Det er feil. En lovlig kjøpt 32bits versjon av XP (ihvertfall kjøpt før x64 versjonen ble tilgjengelig) kan oppgraderes gratis til en 64bits versjon. Om du kan laste ned ISO eller må få tilsendt CD fra microsoft husker jeg ikke, men merk at har du først gått til x64 versjonen så kan du ikke senere installere x86 (32 bits versjonen). It's a one way (street)...

5383305[/snapback]

 

Det var et par måneder en kunne bytte sin 32 bit lisens i 64 bits lisens, men den tiden er over.

 

Det er svært liten vitså å gå over til 64 bit enda, da støtte for antivirus osv er svært liten. Det blir vel tidligst når vista kommer at en får fullt utbytte av 64.

Lenke til kommentar

sykt dårlig av windows da, å lage en 64bit versjon, som ikke støtter en dritt nesten. Hørtes litt rart ut. Mn mn. Skal prøve å laste ned den gratis demoen av win x64 som varer i 180 dager. Teste med 'VMware Workstation', så slipper jeg å formatere osv, skal teste det ut, teste drivere osv å se om alt funker.

Lenke til kommentar
Hmmm du følger ikke med du sesteen. Avast antivirus f.eks har 64 bit, home edition. Null problem. Problemet er ikke prgrammer men drivere. De fleste programmene funker bra de men drivere derimot er det dårlig med, innstallerte akkurat 32 Bits windows på nytt, brukte 64 bits i et par dager.

5385846[/snapback]

Det vil si at det ikke er vits å installere win x64 da? Føler de fleste som har testa det har godt tilbake til 32bit versjonen.

Kan du si at du merka forskjell på 32bit og 64bit versjonen?

 

Leste akuratt dette og:

Top 5 reasons to get to Windows XP Professional x64 Edition

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...