Gå til innhold

Anbefaler dere å installere Windows x64?


Anbefalte innlegg

Det jeg merka var at x64 var MYE mer stabilt enn x32. Ekstrem forskjell synes jeg, gikk litt fortere og gjøre noen småting, men alt i alt så er det ikke noe særlig å skryte av. Jeg bruker x32 til de får skikkelige drivere ut.

5386761[/snapback]

Hm jaja tar vell ei go stund før de får skikkelige drivere ut :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på AMD sine sider og søker etter Far Cry får du raskt en link til Microsoft sin XP64-bitversjon(jeg bruker den selv).

Den varer i 120 dager og kan lastes ned gratis, det er en ca 650MB stor ISO-fil som må brennes på cd først.

Den virker veldig stabil, og jeg har til nå ikke hatt noen problemer med Windows.

Problemet er som nevnt drivere, det er veldig få drivere å oppdrive(mangler selv til skriveren min) enda. Det er også få programmer som er optimert for det. Jeg innstallerte Win-64 for å prøve Far Cry i 64-bit, men kommer ikke til å kjøpe det etter at prøveperioden er gått ut, nettopp pga drivermangel.

Av antivirus fungerer Avast(gratis), men ellers er det vanskelig å oppdrive programmer som takler 64-bit.

Fakta er at mange programmer kjører i kompabilitetsmodus, noe en kan se ved å se se i Oppgavebehandling. Da er det en stjerne bak de programmene!

Endret av 9hdoksaet4
Lenke til kommentar
Eg vurderer sjølv å oppgradere til Windows XP 64-Bit Edition, samstundes som eg har tenkt på å anskaffe meg eit Philips SPC900NC webkamera. Eg kan ikkje sjå at det ligg spesifikke 64-bits drivarar til dette på Philips sine nettsider. Vil dette seie at ein mest sannsynleg ikkje vil kunne bruke dette kameraet i XP 64-Bit?

5381745[/snapback]

For dei som måtte vere interesserte, så har eg vore i kontakt med Philips om dette her, og dette er svaret eg fekk frå dei:

 

Tak for din mail.

 

Desværre har vi for øjeblikket ingen support på 64bits.

Det vil ikke altid betyde, at det ikke vil virke, men det vil være et

spørgsmål om at prøve.

 

Ikkje mykje å verte klokare på, men det er no den offisielle versjonen deira, i alle fall... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...