Gå til innhold

14 tegns-regelen, er lei av den


Anbefalte innlegg

Denne tilbakemelding som alle andre tilbakemeldinger blir notert og diskutert internt. Det finnes andre tråder om emnet hvor moderatorer har kommet med mange argumenter. Skal ikke se bort ifra at det kommer en uttalelse fra noen i forumstyret her også :)

 

Når det er sagt så må de som irriterer seg over moderatorer som håndhever denne regelen og andre regler husker at vi har retningslinjene og netiketten som verktøy, det er utifra dette vi modererer. Nå som vi har denne regelen så er det en moderators jobb å sørge for at den blir opprettholdt, hvis ikke så gjør ikke moderator jobben sin.

 

Så om man skal avgjøre om en moderator ikke gjør jobben sin (eller er maktsyk som enkelte kan kalle det), så gjør den vurdering utifra de retningslinjer og netikette som moderator jobber utifra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hvis dere leser her så får dere uttalelse fra Ueland som sitter i forumstyret om dette dere vil ha svar på.

 

det er ikke vanselig å benytte søk ;)

5371092[/snapback]

 

Det oppsummerer egentlig bare alt det som allerede er sagt her. Det som er problemet (mener jeg) er ikke selve regelen, men de som ikke gidder følge den ved å skrive "Ja (14 tegn ffs!)".

Lenke til kommentar
Hvis dere leser her så får dere uttalelse fra Ueland som sitter i forumstyret om dette dere vil ha svar på.

 

det er ikke vanselig å benytte søk ;)

5371092[/snapback]

 

Det oppsummerer egentlig bare alt det som allerede er sagt her. Det som er problemet (mener jeg) er ikke selve regelen, men de som ikke gidder følge den ved å skrive "Ja (14 tegn ffs!)".

5371194[/snapback]

 

Vi sletter det vi kommer over av slike innlegg og sender brukeren en pm. Ved gjentatte brudd blir advarsel utdelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vi sletter det vi kommer over av slike innlegg og sender brukeren en pm. Ved gjentatte brudd blir advarsel utdelt.

5371526[/snapback]

 

Akkurat det at dere sender PM vet jeg ikke helt om samtlige moderatorer gjør. Har bare fått sletta ett innlegg, men har ikke fått noen PM om det :nei:

 

EDIT: Omformulerte meg litt

EDIT: Var visst TO innlegg! :blush:

EDIT: Var nok bare ett innlegg allikevel, var du som hadde moderert litt i alder-tråden.

Men hvorfor får vi opp den hersens tingen i Mine Innlegg? Kunne heller kommet en notis under den aktuelle tråden; "Du har x antall slettede innlegg her", istedenfor en egen "post" om hvert innlegg som er sletta? :thumbdown:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Det oppsummerer egentlig bare alt det som allerede er sagt her. Det som er problemet (mener jeg) er ikke selve regelen, men de som ikke gidder følge den ved å skrive "Ja (14 tegn ffs!)".

5371194[/snapback]

Feilmeldingen man nå får opp lyder:

Innlegget må bestå av minst 14 tegn. Dette skal være relevant tekst, ikke bare tegn eller UBB-kode for å fylle opp kvoten. Innlegg som bryter med denne regelen, vil bli slettet. Ved gjentatte overtramp vil advarsel bli utdelt.
Den bør være forståelig for alle. Så det er bare å informere oss om poster som omgår regelen.
Lenke til kommentar
Feilmeldingen man nå får opp lyder:
Innlegget må bestå av minst 14 tegn. Dette skal være relevant tekst, ikke bare tegn eller UBB-kode for å fylle opp kvoten. Innlegg som bryter med denne regelen, vil bli slettet. Ved gjentatte overtramp vil advarsel bli utdelt.
Den bør være forståelig for alle. Så det er bare å informere oss om poster som omgår regelen.

5399107[/snapback]

Hvorfor skal det stå "minst 14 tegn". Er jo bedre å bare skrive "Innlegget er for kort, vennligst utdyp litt" - slik at "omveien" ikke blir avslørt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor skal det stå "minst 14 tegn". Er jo bedre å bare skrive "Innlegget er for kort, vennligst utdyp litt" - slik at "omveien" ikke blir avslørt.

5400154[/snapback]

 

Du har et poeng, men lite nyttig nå. De fleste vet vel at det må være 14 tegn pga. alle de som skriver "Ja (14 TEGN !)" osv.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Som sagt tidligere:

 

Hver gang du ser et innlegg med "14 tegn", send en rapport med dette innholdet: "Protest mot 14-tegnsregelen"

 

Hvis alle som er lei denne regelen, eller alle som protesterer, er konsekvent på dette med rapportering, så vil moderatorene og styret tidsnok bli veldig lei den unormalt store mengden rapporter som kommer inn. Da tenker jeg meg at det vil bli revurdert om denne dumme regelen har noe som helst for seg.

Lenke til kommentar

neitakk: Nei, da vil de bare banne deg. Rapporteringer kommer med navnet på den som rapporterte. Tviler på at forumledelsen ønsker å bli presset til noe som helst.

 

I tillegg er det vel veldig få fra forumstyret som behandler den listen, de eneste du plager er moderatorene...

Lenke til kommentar

Banne meg?

 

De har da ingen rett til å banne meg for at jeg rapporterer regelbrudd?

Hver gang noen skriver "Fin film! 14 tegn" eller lignende, så spammer de i følge forumreglene, og kan rapporteres. Hvis alle innlegg (det er ikke få) som inneholder frasen "14-tegn" hadde blitt rapportert, så tror jeg de hadde innsett at det er bedre å avskaffe regelen.

 

Er du med på hva jeg mener nå?

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Som sagt tidligere:

 

Hver gang du ser et innlegg med "14 tegn", send en rapport med dette innholdet: "Protest mot 14-tegnsregelen"

 

Hvis alle som er lei denne regelen, eller alle som protesterer, er konsekvent på dette med rapportering, så vil moderatorene og styret tidsnok bli veldig lei den unormalt store mengden rapporter som kommer inn. Da tenker jeg meg at det vil bli revurdert om denne dumme regelen har noe som helst for seg.

6472025[/snapback]

 

 

Når man har en forumregel som kvalitetssikrer de fleste trådene så bør man ikke sabotere den ved å, ja nettopp, protestere...

 

Kjære venner, det tar ikke så lang tid og koster utrolig lite energi for å hive inn noen ekstra bokstaver i riktig rekkefølge og vettig innhold.

 

Mvh

jarmo

Lenke til kommentar
Hver gang noen skriver "Fin film! 14 tegn" eller lignende, så spammer de i følge forumreglene, og kan rapporteres.

6472273[/snapback]

Synes det høres bra ut å rapportere alle disse regelbruddene. Da kan moderatorene være sikre på at de får fjernet alle slike tulleinnlegg og evt. gitt advarsler til de verste regelbryterne.

Lenke til kommentar

Det admins og moderatorer konsekvent velger å overse, er at tema ikke er at folk sliter med å skrive 14 tegn, men at brukernes intelligens undervurderes på en slik måte at vi ikke selv får avgjøre hvorvidt våre innlegg er gode nok. Det er nettopp dette mange av oss mener er tåpelig.

 

Spørsmål: Hvilket år ble Metallicas debut utgitt?

Svar: 1983.

 

Det er et kort og presist svar, nøyaktig det svaret denne fiktive brukeren var ute etter. Jeg hadde garantert skrevet mer enn det, men at vi påtvinges å fylle inn masse piss i et allerede presist svar er for meg uforståelig. Det hindrer ikke spam og smiley-svar, men skaper sur stemning.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere:

 

Hver gang du ser et innlegg med "14 tegn", send en rapport med dette innholdet: "Protest mot 14-tegnsregelen"

 

Hvis alle som er lei denne regelen, eller alle som protesterer, er konsekvent på dette med rapportering, så vil moderatorene og styret tidsnok bli veldig lei den unormalt store mengden rapporter som kommer inn. Da tenker jeg meg at det vil bli revurdert om denne dumme regelen har noe som helst for seg.

6472025[/snapback]

 

Hehe, du sendte inn en haug med rapporter tidligere i dag, og det var en sann fryd å slette alt. Fortsett slik, du gjør en god jobb. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvis du hadde sitert en bruker og kun svart "1983" er sjansene for å få advarsel små vil jeg tro. Problemet er ikke undervurdering av brukerens intelligens, heller de som ødelegger for de andre. Før var det mange eksemplet på dette hvor en bruker kunne spørre "skal jeg kjøpe hovedkort 1 eller 2"? Da ville du garantert se svar som "ta det første" osv, uten noen spesiell begrunnelse hvorfor han burde velge det første. Selv har jeg ikke noe i mot regelen, har aldri hatt behov for å skrive mindre enn 14 tegn, og hvis jeg har skrevet mindre enn 14 tegn har det sannsynligvis vært et sitat og et enkelt svar som ikke kunne blitt skrevet på en annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...