Gå til innhold

14 tegns-regelen, er lei av den


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok si meg enig ja. Selv skriver jeg sjelden så korte innlegg, men syns likevel at det er feil at vi ikke skal få lov til å bestemme innholdet i postene selv. De fleste andre reglene her er jeg enig i, men denne syns jeg er er bare tøys.

 

Spesielt er dette irriterende i bildetråder og slikt, der et bilde ville sagt mer enn tusen ord... eller var det 14 tegn?

Lenke til kommentar
Jeg syntes den skal bli. Det er veldig, veldig få spørsmål hvor et JA/NEI svar gir det absolutte svaret, og jeg syntes det bør da oppfordres til at den tilleggsinformasjonen som gjør svaret mer rett bør tas med i tillegg til JA/NEI. Et par (dårlige) eksempler:

5360470[/snapback]

 

Jada, slik kunne det vært i en drømmeverden, men nå er situasjonen dessverre en annen.

 

- De som har mer å si enn "Ja", poster dette uansett.

- De som ikke har noe mer å si enn "Ja" - kan selvfølgelig ikke poste mer - selv om de får feilmelding om 14-tegn.

 

Å tro at en feilmelding om at innlegget er for kort oppfordrer til å skrive et bedre svar blir passelig naivt. :roll:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest mafister
Denne regelen vitner om kontrollfrikende forumledere. De fleste skjønner at denne regelen er helt uten mål og mening.

5360019[/snapback]

 

Den der var i det drøyeste laget. Jeg forstår godt at de innførte regelen, nettopp fordi man skulle gi litt mer utfyllende svar.

 

Slik som pkmb som svarte "Enig", der kunne han godt sagt hvorfor han var enig og hva han syntes.

5360459[/snapback]

 

 

Pointet med "Enig"var at jeg skrev 14tegn bak.. men, Med Enig så mener jeg, Regel bør forsvinne, når man ser at moderatorer bruker 14tegn selv( blabla **14tegn*******)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Pointet med "Enig"var at jeg skrev 14tegn bak.. men, Med Enig så mener jeg, Regel bør forsvinne, når man ser at moderatorer bruker 14tegn selv( blabla **14tegn*******)

5364645[/snapback]

 

Jeg kan ikke svare på hvorfor moderatorer gjør det, men om ikke dette kan bli en regel som alle kan følge skikkelig ser jeg ikke mye vitsen i den jeg heller. :mad:

Lenke til kommentar

Jeg blir stadig overrasket over hvor vanskelig det er å faktisk bare quote det man svarer på. Gjør man det så har man garantert 14 tegn selv om svaret bare er "ja" (for å quote går det med 15 tegn ...). At folk alikevel må slenge på "(14 tegn)" o.l vitner om fraværende mulighet og vilje til å faktisk ha 14 tegn uten å jukse helt. At man heller ikke gidder å begrunne sitt standpunkt gjør det heller ikke stort bedre.

 

Denne reglen er meget kjekk. Den lar meg på et øyeblikk luke ut giddalause og postcount-fikserte brukere som ikke ønsker å hjelpe meg eller andre her på forumet ...

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg blir stadig overrasket over hvor vanskelig det er å faktisk bare quote det man svarer på. Gjør man det så har man garantert 14 tegn selv om svaret bare er "ja" (for å quote går det med 15 tegn ...). At folk alikevel må slenge på "(14 tegn)" o.l vitner om fraværende mulighet og vilje til å faktisk ha 14 tegn uten å jukse helt. At man heller ikke gidder å begrunne sitt standpunkt gjør det heller ikke stort bedre.

 

Denne reglen er meget kjekk. Den lar meg på et øyeblikk luke ut giddalause og postcount-fikserte brukere som ikke ønsker å hjelpe meg eller andre her på forumet ...

5366550[/snapback]

 

Jeg og syntes det er en veldig kjekk regel, det er sjelden jeg har behov for å skrive mindre enn 14, og har jeg det skriver jeg mer uansett. Problemet er bare alle de som skal protestere og heller ikke bare tilpasse seg :no:

Lenke til kommentar
Jeg og syntes det er en veldig kjekk regel, det er sjelden jeg har behov for å skrive mindre enn 14, og har jeg det skriver jeg mer uansett. Problemet er bare alle de som skal protestere og heller ikke bare tilpasse seg :no:

5366756[/snapback]

Altså jeg kan ikke huske at jeg noen gang har fått noen feilmelding om at jeg har tastet inn færre enn 14 tegn.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...