Gå til innhold

14 tegns-regelen, er lei av den


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske lei av den regelen. Ikke fordi det er noe problem å skrive over 14 tegn i et innlegg, men fordi så få brukere gidder å overholde det. Gang på gang leser man (14 tegn) i korte innlegg, bare for at brukeren skal få postet den.

Dette begynner å bli irriterende, og ettersom innlegg med innhold (eks 14 tegn) allikevel ikke inneholder mer info enn det som hadde vært normalt uten regelen, så er dette en unødvendig ekstrafunksjon.

Enten så må den bli overholdt, eller så bør dere ta brukernes protester til etteretning.

 

Jeg foreslår at alle som er lei dette, rapporterer innlegg som er protest mot 14 tegns-regelen. Da vil nok moderatorene bli like lei av dem, og noe må til slutt gjøres.

 

A: Slå hardt ned på de som protesterer.

B: Fjerne denne regelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er enig i at det blir for dumt med "Ja (14 tegn..)" som svar i poster, men 14-tegnsregelen hadde vært grei å ha hvis folk overholdt den, siden man da må svare litt mer utfyllende.

Lenke til kommentar
Er enig i at det blir for dumt med "Ja (14 tegn..)" som svar i poster, men 14-tegnsregelen hadde vært grei å ha hvis folk overholdt den, siden man da må svare litt mer utfyllende.

5358044[/snapback]

Folk har ikke noe annet valg enn å overholde regelen ettersom man ikke får postet innlegg som er kortere enn 14 tegn uten å måtte ty til "tjuvtriks".

 

Og bra er det..

 

For å gi et skrekkeksempel på hvordan et forum kan bli redusert til meningsløs støy henviser jeg dere til catchgamer.no. Et tilfeldig eksempel sakset fra en av dagens nyhetssaker:

 

 

#10  $wH2wiN

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:17

Yyea yeah

 

 

#11  NooX -_^

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:20

yeah.. .grattis da

 

 

#12  duffman

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:21

nice

 

 

#13  kluveR

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:23

kult

 

 

#14  Area9 SUK

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:26

gg

 

 

#15  [RR] antoN <JenseN> Catch-Gamer GOLD

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:32

jeje.. gl hf

 

 

#16  soobie

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:35

qlt;D

 

 

#17  [Needclan] Fedda

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:41

ok

 

 

#18  AleXsi <3 TigaH

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:42

Gratulere AgatoN;)

 

 

#19  RENDEEz o_O

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:43

Grattis AgatoN!

 

 

#20  slajsah

Skrevet 29. Desember 2005 kl 22:49

deffe zeffe saffe laffe

Nå er det riktignok ikke noen grunn til å tro at hw.no kommer til å bli like ille som catchgamer dersom 14-tegns-regelen fjernes, men det er et steg i feil retning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er enig i at det blir for dumt med "Ja (14 tegn..)" som svar i poster, men 14-tegnsregelen hadde vært grei å ha hvis folk overholdt den, siden man da må svare litt mer utfyllende.

5358044[/snapback]

Folk har ikke noe annet valg enn å overholde regelen ettersom man ikke får postet innlegg som er kortere enn 14 tegn uten å måtte ty til "tjuvtriks".

5358175[/snapback]

 

Du kan da ikke mene at regelen blri overholdt når en forumsbruker skriver "Ja (14tegnsregelen)", hvor svaret egentlig bare er "Ja" med "noko attåt" for å oppfylle 14 tegn?

Lenke til kommentar
Du kan da ikke mene at regelen blri overholdt når en forumsbruker skriver "Ja (14tegnsregelen)", hvor svaret egentlig bare er "Ja" med "noko attåt" for å oppfylle 14 tegn?

5358394[/snapback]

Vel, teknisk sett blir jo den overholdt, og det er også litt av poenget. "Ja (omg! 14 tegn suxxorz!!11 lol!)" krever mer innsats enn å kun skrive "Ja" og i tillegg ser det jævlig lame ut. Det får posteren til å tenke seg om en gang til før han sender innlegget, og kanskje velger han å droppe hele posten eller evt. skrive et mer utfyllende innlegg - begge er alternativer som er bedre enn utgangspunktet.

 

Dersom man føler for å kun skrive "Ja" så kan man i det minste ta seg bryet med å quote det man svarer på slik at leserne i tråden kan se konteksten, og på denne måten oppheve 14-tegns-regelen. Skulle vel ikke være så forbanna vanskelig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Denne regelen vitner om kontrollfrikende forumledere. De fleste skjønner at denne regelen er helt uten mål og mening.

5360019[/snapback]

 

Den der var i det drøyeste laget. Jeg forstår godt at de innførte regelen, nettopp fordi man skulle gi litt mer utfyllende svar.

 

Slik som pkmb som svarte "Enig", der kunne han godt sagt hvorfor han var enig og hva han syntes.

Lenke til kommentar

Jeg syntes den skal bli. Det er veldig, veldig få spørsmål hvor et JA/NEI svar gir det absolutte svaret, og jeg syntes det bør da oppfordres til at den tilleggsinformasjonen som gjør svaret mer rett bør tas med i tillegg til JA/NEI. Et par (dårlige) eksempler:

 

Sendes LOST på TV på onsdager i USA?

Kan jeg koble en LCD-skjerm til en gammel pc?

Kan jeg spille HL2 dersom jeg kjøper et 7800GTX?

 

På alle disse spørsmålene kan du svare "ja", men det er bare halve (eller 90%) sannheten.

 

-Ja, men PST ligger 9 timer bak CET så hos oss er det klokken 0500 torsdag morgen.

-Ja, men skjermen må ha mulighet for tilkobling av D-SUB kabel dersom skjermkortet ikke har DVI utgang.

-Ja, men før du kjøper det kortet bør du sørge for at du har PCI-ekspress kontakt på hovedkortet, og for å utnytte det kortet må du ha ganske kraftig prosessor så et billigere kort som står mer i stil med din prosessor kan spare deg en del kroner uten at du får dårligere FPS.

 

Men siden dette er rimelig langt fra en perfekt verden tviler jeg på at denne regelen gjør at mer informasjon blir lagt inn i hver post, men heller at det blir flere (faens-14-tegns-regel) mas. Men forhåpentligvis vil sletting av de postene og utdeling av advarsler som jeg håper moderatorene vil følge opp med hvertfall hjelpe noe.

 

Selv syntes jeg hvertfall det har blitt lengre mellom hver "lol" post etter at regelen kom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg syntes den skal bli. Det er veldig, veldig få spørsmål hvor et JA/NEI svar gir det absolutte svaret, og jeg syntes det bør da oppfordres til at den tilleggsinformasjonen som gjør svaret mer rett bør tas med i tillegg til JA/NEI. Et par (dårlige) eksempler:

 

Sendes LOST på TV på onsdager i USA?

Kan jeg koble en LCD-skjerm til en gammel pc?

Kan jeg spille HL2 dersom jeg kjøper et 7800GTX?

 

På alle disse spørsmålene kan du svare "ja", men det er bare halve (eller 90%) sannheten.

 

-Ja, men PST ligger 9 timer bak CET så hos oss er det klokken 0500 torsdag morgen.

-Ja, men skjermen må ha mulighet for tilkobling av D-SUB kabel dersom skjermkortet ikke har DVI utgang.

-Ja, men før du kjøper det kortet bør du sørge for at du har PCI-ekspress kontakt på hovedkortet, og for å utnytte det kortet må du ha ganske kraftig prosessor så et billigere kort som står mer i stil med din prosessor kan spare deg en del kroner uten at du får dårligere FPS.

 

Men siden dette er rimelig langt fra en perfekt verden tviler jeg på at denne regelen gjør at mer informasjon blir lagt inn i hver post, men heller at det blir flere (faens-14-tegns-regel) mas. Men forhåpentligvis vil sletting av de postene og utdeling av advarsler som jeg håper moderatorene vil følge opp med hvertfall hjelpe noe.

 

Selv syntes jeg hvertfall det har blitt lengre mellom hver "lol" post etter at regelen kom.

5360470[/snapback]

 

Dette er nettopp hva jeg (og sikkert mange andre) mener. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Da er det jo meget bra at du faktisk er her frivillig. Du betaler ikke en dritt, og moderatorene gjør bare sitt beste for å drive forumet,

Hvis du er missfornøyd er det bare å ikke komme hit da ;)

Lenke til kommentar
Da er det jo meget bra at du faktisk er her frivillig. Du betaler ikke en dritt, og moderatorene gjør bare sitt beste for å drive forumet,

Hvis du er missfornøyd er det bare å ikke komme hit da ;)

5360790[/snapback]

Så man må være enig i alt og sleike forumledelsen etter ryggen for å kunne være her og trives?

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Da er det jo meget bra at du faktisk er her frivillig. Du betaler ikke en dritt, og moderatorene gjør bare sitt beste for å drive forumet,

Hvis du er missfornøyd er det bare å ikke komme hit da ;)

5360790[/snapback]

Så man må være enig i alt og sleike forumledelsen etter ryggen for å kunne være her og trives?

5361053[/snapback]

 

Sa jeg det? Eneste jeg sa er at du sutrer over en liten bagatell.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...