Gå til innhold

Musikk som består av vokal og akustisk gitar?


kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Har lenge vært fan av både live materialet til tenacious d og gitarkameratene og lurer derfor på om det er noen grupper/artister som driver med denne type musikk?

 

Trenger for all del ikke være moromusikk men jeg tenker på musikk der du har en eller flere personer som fyller hele lydspekteret med bare stemme og akustisk gitar, gjerne tostemtpartier og slikt... ja dere skjønner tegninga...

 

Ville vært udugelig takknemlig for alle svar som måtte dukke opp i denne sjangeren jeg egentlig ikke vet hva jeg skal kalle en gang:P

 

Takk på forhånd, Kristoffer "H"

 

Edit: Legger til at Artister som Johnny Cash og Bob Dylan alerede er på iPoden bare om noen skulle tenke i de baner med en gang...

 

Edit2: hmm, har sjekket igjennom en del av artistene her n å og det virker ikke helt som dere skjønner hvordan musikken jeg faktisk er ute etter... jeg er nemlig ikke ute etter nydelige vakre pusesanger med akustisk gitar men jeg er ute etter sanger som inneholder kun akustiske gitarer og vokal, eventuelt småinstrumenter som munnspill og greier..

 

nevner artister som:

Tenacious D live unplugged

Gitarkameratene live og unplugged

Bob Dylan

Neil Young

Nirvana unplugged

 

 

som dere kanskje skjønner om dere hører på noen av disse artistene er at jeg er ute etter akustiske sanger med trøkk i... ikke slike übervakre saker...

Endret av kristoffer1989
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emiliana Torrini

22.jpg

Nydelig musikk med akustisk gitar og vokal. :)

Her er hjemmesiden hennes: http://www.emilianatorrini.com/

Kan laste ned musikkvideo her: http://www.sanctuarynewmedia.com/roughtrad...rrini_ws_hi.wmv

 

Ellers så vil jeg anbefale sangen System of a Down - Roulette. Den har akustiske gitarer, vokaler og en cello i bakgrunnen. Eneseste sangen av denne typen fra SoaD, men den er fin-fin.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

noen forslag;

 

radiohead - true love waits og exit music

ari hest - they're on to me (pussig navn, men sangen er fin)

akustiske versjoner av sanger som f eks foo fighters - everlong og times like these.

john lennon - working class hero

bright eyes - lua (hvis du liker indie)

må også nevne neutral milk hotel - in the aeroplane over the sea

 

enkelte artister har egne "unplugged"-album...f eks nirvana, eric clapton, alice in chains, the cure, bryan adams, REM, smashing pumpkins etc etc

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar

Forsåvidt alle band med litt respekt for seg selv har gitt ut èn eller flere akustiske sanger, men skal du ha en som kun synger akustisk så kan du sjekke ut Dashboard Confessionals, (truur jeg skreiv det riktig) emo da vettu :p

 

Noen andre nydelige akustiske sanger:

Mindy Smith - one moment more

Ben Harper - Sexual Healing (live acoustic)

Oasis - Wonderwall (Acoustic) [kanskje litt klisjè]

Punk Goes Acoustic - Taking Back Sunday - Cute Without the E

Against Me - We Did It All For Don

 

sistnevnte har forøvrig flere akustiske sanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...