Gå til innhold

Musikk som består av vokal og akustisk gitar?


kristoffer1989

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lenge vært fan av både live materialet til tenacious d og gitarkameratene og lurer derfor på om det er noen grupper/artister som driver med denne type musikk?

 

Trenger for all del ikke være moromusikk men jeg tenker på musikk der du har en eller flere personer som fyller hele lydspekteret med bare stemme og akustisk gitar, gjerne tostemtpartier og slikt... ja dere skjønner tegninga...

 

Ville vært udugelig takknemlig for alle svar som måtte dukke opp i denne sjangeren jeg egentlig ikke vet hva jeg skal kalle en gang:P

 

Takk på forhånd, Kristoffer "H"

 

Edit: Legger til at Artister som Johnny Cash og Bob Dylan alerede er på iPoden bare om noen skulle tenke i de baner med en gang...

5346450[/snapback]

 

Må nevne at eg også er en stor fan av Tenacious D, og at det er en sang som kommer fram når jeg tenker på vokal + akkustisk gitar. Det er "3 doors down" med den *akustiske* versjonen av "here without you".

Lenke til kommentar

hmm, har sjekket igjennom en del av artistene her n å og det virker ikke helt som dere skjønner hvordan musikken jeg faktisk er ute etter... jeg er nemlig ikke ute etter nydelige vakre pusesanger med akustisk gitar men jeg er ute etter sanger som inneholder kun akustiske gitarer og vokal, eventuelt småinstrumenter som munnspill og greier..

 

nevner artister som:

Tenacious D live unplugged

Gitarkameratene live og unplugged

Bob Dylan

Neil Young

Nirvana unplugged

 

 

som dere kanskje skjønner om dere hører på noen av disse artistene er at jeg er ute etter akustiske sanger med trøkk i... ikke slike übervakre saker...

 

legger dette i første post også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...