Gå til innhold

Fyrverkeritråden - Diskusjon rundt modifisering, bruk på dyr, oppned-oppskyting og annet tull = WARN


MyBigMouth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jeg vært ute i hele kveld og fyrt opp fyrverkeri og her er ett sammendrag av min kveld :)

 

I dag så begynte jeg med småtteri og noen airbombs. Dette gikk bra, men så kom kameratene mine med noen batterier og greier og da fyrte vi opp dem fordi mine kompiser skulle ett eller annet kl 20.00 Etter at de hadde dratt så forflyttet jeg mellom en låve og noen trær slik at vinden ikke skulle slokke alle fyrstikkene. Dette gikk fint og jeg har fortsatt mange fyrstikk esker igjen :)

 

Når jeg hadde forflyttet meg så tente jeg på småtteri helt til min kone kom ut. Da tok jeg ett lite batteri og mange airbombs. Tok også ett par romerlys siden hun liker de så godt :p Ja min kone kom da ut i 21.00 tiden og etter at hun hadde gått inn så jeg at min polske nabo sendte opp en kraftig rakett! Han hadde vist kanskje 40 raketter så da fikke jeg litt av et show, men det ble litt trist på grunn av at det store savnet kom tilbake. Vell når han var ferdig med sine raketter så fortsatte jeg med småtteriet mitt.

 

Når klokken hadde passert 23.00 så hadde jeg ikke så veldig mye småtteri igjen og det gikk mere over til fontener og airbombs. Når klokken var ca halv tolv så gikk jeg inn for å hente de store batteriene. Det var ingen som hadde begynt så jeg fortsatte litt mer med slikt småtteri, men så kom min kone ut igjen og da avfyrte jeg Power Supreme, Star Track og en Multi Power :) Jeg tror jeg da også avfyrte ett Romerlys...

 

Når jeg hadde fyrt opp det gikk min kone inn for å se på i vinduet og det var da det begynte for fult! Jeg gikk og hentet flere batterier og tente de på en etter en. Det var en nabo her jeg ikke kjenner som skjøt opp noe fine greier så vi hadde en liten nabo duell, men hvem som vant kan jeg ikke si i og med at naboen ikke hadde mere enn 3 batterier og jeg spiller fair play ;) Festen fortsatte og jeg fortsatte å fyre for hare livet. De tre siste batteriene var Commando, Ultima og Magnum i riktig rekkefølge her. Magnum ble altså finalebatteriet mitt :)

 

Når det gjelder ting og produkter som ikke virket i dag så må jeg si at det var en del småtteri som ikke virket, men dette bryr jeg meg ikke noe om :p Når det gjelder de litt større tingene så fungerte alt, men det kunne være litt problemer med air bombene inne mellom. Det var ingen store problemer, men det var en effekthylse som datt ned og traff bakken ganske nærme meg og det var ganske skummelt!

 

Dette var den korte oppsummeringen av nyttårskvelden, men jeg har selvfølgelig gitt hvert produkt en karakter (bare batterier, airbombs og enkelte fontener) Så det er bare til å se under her så ser dere min anmeldelse av batteriene, airbombene og de enkelte fontenene.

 

I år så ble konas favoritt Commando. Hun syntes også at 35 Monster var fin...

 

Commando Army Box: Dette batteriet innfrir til den prisen! Mine effekten med Crackling var bra og peonene var vakre og ganske kraftfulle til å være i 22 millimeter. Jeg ble veldig fornøyd med dette batteriet og dette var også min kones favoritt i kveld :) Det eneste negative jeg observerte var kanskje litt nedfall her og der, men dette mener jeg bare er en bagatell! :)

Karakter:5,8

 

Ultima trekasse: Dette batteriet var fint og tempoet var enormt! Jeg syntes at dette batteriet hadde en del spesielle effekter og fargene på det var heller ikke så verst. Det som er negativt ved dette batteriet er at batteriet ikke er verdt den stive prisen etter min mening. Det er også rett det som folk sier her og det er at dette batteriet har tapt seg siden sist jeg hadde det. Stigehøyden kunne også vært litt høyere og det ble litt fiklete når det gjaldt på tenningen.

Karakter:3,9

 

Magnum 5.0/Bombard 5.0 Dette batteriet leverte store og vakre peoner slik som rakettene pleide å være! Batteriet var også sikkert og stødig og det var ingen problemer ved påtenning. Det som drar litt ned på dette batteriet er at stigehøyden er litt for lav i forhold til hvor store effektene er. Dermed kan batteriet være litt farlig selv om det var gigantiske og enormt vakre effekter! Ett annet problem kan også være det at vi må støtte batteriet så kraftig opp for at det ikke skal velte.

Karakter: 5,5

 

Multi power: Dette batteriet leverte igjen for bare en 50 lapp. Jeg må si at effektene er meget bra fil å være så billig! Jeg er litt usikker på hva jeg skal gi dette batteriet, men jeg kan ikke se noe negativt ved det og det er bra effekter til billig penge så jeg vil si at denne faktisk ligger i siktet til å få en høy karakter.

Karakter: 5,9

 

Thunder Knock out: Dette batteriet kostet meg 179 på plantasjen og jeg må si at det ikke var verdt det! I begynnelsen så var det noe V-shape lignende greier og noen smell som de kunne spart seg for. Når skuddene med peoner kom så var peonene ganske små og stusslige, men det var enkelte bra peoner innimellom. Hvis dette batteriet hadde kostet 100 kr så hadde det vært konge, men det er langt fra det som det kostet så da...

Karakter: 3,0

 

Power supreme: Denne var absolutt verdt 200 kr på Europris og denne skal kjøpes neste år også! Fontenen var kanskje litt kjedelig, men jeg vil si at den var bra til å vurdere den som en fontene. V shape formasjonen var fantastisk og de andre skuddene leverte de også! Bortsett fra den fontenen som kan være litt irriterende så ser jeg ingen andre ulemper med dette batteriet.

Karakter: 5,9

 

Multi sonic: Ett greit batteri til å koste 100 kr, men som sagt her tidligere så er stigehøyden på denne for lav også i år. Dette treffer en del ned, men ellers effektmessing så var denne ganske bra til å bare koste 100 kr.

Karakter: 4,9

 

Star track: Ett batteri som leverer år etter år! Dette batteriet leverte også i år meg gode fargekombinasjoner og greier! Flotte passe store skudd! Jeg kan heller ikke se noen negative trekk ved denne og prisen er grei!

Karakter 6,00

 

F-16: Batteri med ett sykt tempo! Kanskje litt for stort tempo slik at batteriet ble dårlig, men dette batteriet var bedre enn i fjor og jeg syntes at batteriet er verdt prisen! Den nye versjonen får dette batteriet til å stige oppover igjen, men som sagt her så kan det høye tempoet ødelegge litt.

Karakter: 5,0

 

35 Monster: Denne leverer som vanlig og jeg kan ikke se noe negativt ved denne. Kraftige vakre peoner som lyser opp himmelen!

Karakter: 6,0

 

One Shot: Enkeltskudd som har forbedret seg fra i fjor og dette er dermed en av favorittene når det gjelder små enkeltskudd. Eneste som treffer ganske mye ned på denne er at det var en del feil ved denne i hovedsak form av at effektene sprengte lavt i luften eller på bakken.

Karakter: 4,8

 

All in one: Bra fontene som ikke overrasket. Fontener er generelt kjedelige og dermed syntes jeg også at er kjedelig selv om jeg syntes at den er verdt prisen. Om jeg hadde vært en som likte fontener så hadde jeg nok gitt denne 5,4, men det er jeg ikke så...

Karakter: 3,0

_____________________________________________________________________________

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Her begynte jeg og min bror å fyre opp da klokka var 01:00, slik at vi ikke risikerte å bli avbrutt av naboer som ville duellere. Kom oss gjennom hele programmet på 30 minutter.

 

Det var spesielt ett batteri jeg ble utrolig imponert over, nemlig "Crossfire" fra Nova (Black Line-serien):

3750Bth.jpg

Dette batteriet hopper over alle småeffekter som er vanlig på slike batterier og som normalt skal "bygge opp" til den store finalen. Her går hvert eneste gram med til store, flotte effekter og ingenting blir tullet vekk på kjedelige fontener og småeffekter.

Blir garantert dette neste år også!

 

I tillegg gjorde jeg - som flere av dere sikkert allerede har oppdaget - lurt i å fyre av fire eller flere 25-skudds batterier på en gang. Dette kan absolutt konkurrere med langt dyrere kasser og batterier når det kommer til smell og intensitet.

 

Godt nytt år! :w00t:

Lenke til kommentar

Fikk filmer Space Infernoen Birger :)

Legger ut i morra tidlig med link.

 

Ihvertfall, Infernoen var veldig bra! Men.. kommer ikke til å kjøpe den igjen dessverre. Synes ikke den var verdt 800kr, kan være jeg er kravstor men dere får dømme selv på videoen jeg legger ut.

 

Var også snakk om at jeg fikk fjorårets modell, med trekasse? :/ Faen drit hvis det var det altså!! >:(

 

 

Kompis sitt :E

imagexsr.jpg

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Endelig inne igjen, har igjen sånn ca altfor mye, å var egentlig lei allerede 11, men holdt på til omtrent 2 likevel. Det vil virkelig ikke bli kjøpt like mange lunter til neste år som jeg hadde i år, må også meddele at fyrverkeri absolutt ikke var like morsomt i år som tidligere. Men høydepunktene var super 9 og crossfire, ett batteri som virkelig ikke sparer på kruttet og sparker fra på første skudd, mye bedre enn de fleste batteriene i denne prisklassen og kan absolutt konkurrere med de som er enda større også. :)

Endret av Rub1n
Lenke til kommentar

Jaja, vel overstått nyttårsaften!

 

vant til -30 hver nyttårsaften her i kalde Elverum, men i år høljet det ned... savner minusgrader må jeg si.. lunter som stopper opp å brenne inni /rett inntil artikkelen osv er alltid kos :/

 

menmen, var da artig fordet, selv om jeg har igjen 20+ airbombs ;)

 

25-skudds batteriene var bra som vanlig (multi power osv),, ellers var batteriet "Zero XXL" (?) fra Svea meget bra, kraftige skudd, over hele himmelen i alle farger, er vel beste jeg har hatt... :)

 

ellers hadde jeg to 50mm enkeltskudd fra Royal Party, fra sverige da :/...

disse imponerte virkelig! drønn når skuddet ble skutt ut og effekten(e) gikk over HELE himmelen. skøt ut ett litt på skrått over mot et tjern vi skjøt ut ved, og jeg vil anslå at effekten /peonen hadde rundt 70-100m diameter, virkelig imponerende!

 

Godt nyttår alle sammen!

Lenke til kommentar

Er det populær å kjøpe fyrverkeri i norsk?

Hver familie vil kjøpe fyrverkeri og kinaputter i kina før kinesisk nytt år.

men tror jeg at de flest vil ikke bruke så mye penger som dere brukt.

selv om de andre vil kjøpe fremdeles ;)

mener at jeg leste nordmenn ville bruke over 300 millioner NOK på fyrverkeri i år,så vil vel påstå at det er populært ja.

Endret av tanngarden
Lenke til kommentar

Her er litt fra min nyttårsfeiring

 

Detter er første gangen på lenge jeg har feiret sammen med kompiser, og det ble veldig morro :) Vi hadde mest små ting, men naboer hadde noen dyre batterier, f eks 99er, Thunder Finale og Phoenix. men jeg må si at f-16 batteriene imponerte meg (kommer kanskje film senere). Men det som var kveldens "farlige" øyeblikk var med Atomic Batteriet fra Nova. Dette hadde 3 skudd som sprengte ca 1m over bakken, og gnister traff folk som stod ca 15-20m i fra. (men ingen ble skadet)

 

ellers funket airbombs og .35 monster som de alltid gjør ^^

 

EDIT: rundt kl 01:00 gikk vi ned til sjøen og sendte airbombs og litt småtteri ned i sjøen, og det var stilig!

Endret av Hardgamer
Lenke til kommentar

Min oppsummering:

Var i Frongerparken og det var stappfullt rundt midnatt. Så etter 10 minutter når det verste rushet hadde gitt seg så begynte jeg. Tok først noen SVEA Airbombs og Power Star Oneshots. Derretter tok jeg Crossfire Blackline også Multi Power og Explosive. Ble forstyrret av en kar som ikke visste hvor lunta var på batteriet hans og ville ha meg til å hjelpe så jeg tente på hans batteri også. Når hans batteri var ferdig tok jeg Power Supreme og noen enda flere Airbombs før jeg avsluttet med fontener. Har fortsatt masse småtteri igjen da. Uansett selskapet satte pris på fyrverkeriet og flere fikk tenne på også. Opptenningsutstyr:

Lighter kjøpt på KIWI (karakter 6 - innfridde så til de grader) ;)

Vernebrillene brukte jeg dessverre ikke, men det husker jeg på til neste gang. Ellers var det party poppers innendørs som var greia. Ikke mye moro synes nå jeg, skvetter alltid fælt av dem.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...