DestructO Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Hei! Jeg skal ha meg 32" lcd-tv asap! Skal bruke den som pc-skjerm, til dvd og kabeltv etc.. har sett på http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59223 og http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=58137 (denne har jeg sett til 12.300kr et annet sted uten direkte link) den første av de to har DVI-inngang... og den andre har HDMI... ingen av dem har begge deler.. Jeg vet jeg har DVI utgang på pc'en.. hva burde jeg velge i og med at jeg skal bruke den som pc-skjerm? Skjønner ikke helt hva hdmi er..
Rikky Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 (endret) HDMI er kompatibelt med DVI, så du kan bruke begge skjermene til skjermkortet ditt. Edit: Det kan jo være verdt å merke seg at ikke alle TV-er støtter skjermens native oppløsning via HDMI/DVI, noe som er litt kjedelig, særlig hvis man skal bruke TV-en som PC-skjerm. Endret 25. desember 2005 av Rikky
kjetilkl Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 (endret) enkelt fortalt så er HDMI en nyere kontakt-standard enn DVI, med både DVI og lyd-signalet i en plugg. - På en måte så er DVI beregnet på data, mens HDMI er "Multimedia" versjonen. Størst fleksibilitet/mest fremtidsrettet vil det være om du har en HDMI tv og bruker en DVI/HDMI kabel fra PC'en din... Endret 25. desember 2005 av kjetilkl
DestructO Skrevet 25. desember 2005 Forfatter Skrevet 25. desember 2005 åh, nice takk for svar men hvilken av de to burde jeg da velge ? =D
kjetilkl Skrevet 25. desember 2005 Skrevet 25. desember 2005 Som jeg prøvde å antyde - Skal du bare bruke den med PC så kan du kjøpe en med DVI. - Tror du at du ønsker å koble til en DVD spiller med HDMI f.eks og bruke lyd senere, så lønner det seg å kjøpe denne og heller en overgangskabel til PC'en ...
knut-eirik Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 enkelt fortalt så er HDMI en nyere kontakt-standard enn DVI, med både DVI og lyd-signalet i en plugg. - På en måte så er DVI beregnet på data, mens HDMI er "Multimedia" versjonen. Størst fleksibilitet/mest fremtidsrettet vil det være om du har en HDMI tv og bruker en DVI/HDMI kabel fra PC'en din... 5336735[/snapback] HDMI overfører lyd og bilde i samme kabel. Men som det sies så er det ikke bra å bruke dvi til hdmi på lcd tv pga oppløsningen, så der vil du bruke skjerm inngangen på tv`n Jeg har 1360 x 768 @ 85Hz på min samsung tv. Perfekt bilde:) Men fra dvd så kjører jeg hdcp til hdmi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå