Gå til innhold

HDMI og/eller DVI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal ha meg 32" lcd-tv asap!

Skal bruke den som pc-skjerm, til dvd og kabeltv etc..

har sett på http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59223 og http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=58137 (denne har jeg sett til 12.300kr et annet sted uten direkte link)

den første av de to har DVI-inngang... og den andre har HDMI... ingen av dem har begge deler.. Jeg vet jeg har DVI utgang på pc'en.. hva burde jeg velge i og med at jeg skal bruke den som pc-skjerm? Skjønner ikke helt hva hdmi er..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

HDMI er kompatibelt med DVI, så du kan bruke begge skjermene til skjermkortet ditt.

Edit: Det kan jo være verdt å merke seg at ikke alle TV-er støtter skjermens native oppløsning via HDMI/DVI, noe som er litt kjedelig, særlig hvis man skal bruke TV-en som PC-skjerm.

Endret av Rikky
Skrevet (endret)

enkelt fortalt så er HDMI en nyere kontakt-standard enn DVI, med både DVI og lyd-signalet i en plugg. - På en måte så er DVI beregnet på data, mens HDMI er "Multimedia" versjonen.

Størst fleksibilitet/mest fremtidsrettet vil det være om du har en HDMI tv og bruker en DVI/HDMI kabel fra PC'en din...

Endret av kjetilkl
Skrevet

Som jeg prøvde å antyde ;) - Skal du bare bruke den med PC så kan du kjøpe en med DVI. - Tror du at du ønsker å koble til en DVD spiller med HDMI f.eks og bruke lyd senere, så lønner det seg å kjøpe denne og heller en overgangskabel til PC'en ...

Skrevet
enkelt fortalt så er HDMI en nyere kontakt-standard enn DVI, med både DVI og lyd-signalet i en plugg. - På en måte så er DVI beregnet på data, mens HDMI er "Multimedia" versjonen.

Størst fleksibilitet/mest fremtidsrettet vil det være om du har en HDMI tv og bruker en DVI/HDMI kabel fra PC'en din...

5336735[/snapback]

HDMI overfører lyd og bilde i samme kabel. Men som det sies så er det ikke bra å bruke dvi til hdmi på lcd tv pga oppløsningen, så der vil du bruke skjerm inngangen på tv`n

Jeg har 1360 x 768 @ 85Hz på min samsung tv. Perfekt bilde:) Men fra dvd så kjører jeg hdcp til hdmi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...