Gå til innhold

The Demon from Heaven!


Newt32

Anbefalte innlegg

Okay da, Newt32, her kommer min konstruktive kritikk:

 

Helst burde du bli kvitt hele konseptet. Det fungerer Total Recall-dårlig. Om du på død og liv vil beholde det må mye gjøres. Ikke bare med det språklige, som du forøvrig kan fikse med et lengre engelskkurs. Mytologien slår feil, det er ikke noen rytter som plukker deg opp 90 grader over dødspunktet. Rytterne kommer TIL SLUTT i kristendommen, 90 grader tingen har jeg ikke sett noe annet sted enn i Rites of the Dragon, en bok om Dracula, skrevet av rollespillprodusentene bak World of Darkness.

Fysiske reiser til dødsriket er kult, og en mulighet for deg til å dikte selv, men du må bygge på kristendom når du tidligere har basert deg på det. Nyttige stikkord kan være St. Peter, Perleport, Azrael dødsengelen aka 14 andre navn, eller kanskje til og med Satan. (DADADADA!)

 

Poenget mitt er at det er greit å finne på, men prøv å følge stilen litt da.

 

Så til språket.

 

"There was a time when a normal man named Peter lived on earth. He was born and raised in New York City. Peter was very Christian. Vent to church every Sunday. Prayed for his parents to live a happily life in heaven. His parent’s both died in a car accident when he was 23 years old."

 

Lite fengende innledning. Skulle skrevet "was a pious/zealous/faithful etc christian, din setning høres feil ut. Lived a happy life in heaven, adj. ikke adv. Teksten er gjennomført skrevet med liknende fundamentale feil. Gjør noe med det.

 

Se, jeg var konstruktiv, givf del 2 plz. kthxbye.

Endret av Den Røde Tsar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke om dette er skrevet før, men jeg skriver det uansett:

 

I begynnelsen når du presenterer oss for hovedpersonen beskriver du han. En ting som ødelegger leseopplevelsen er at du ikke gjør deg ferdig med dette. Etter at du har skrevet om hovedpersonen skriver du at han dør. Så kommer det enda en presantasjon av hovedpersonen der du sier at han var gift osv. Dette burde vært i begynnelsen sammen med de andre beskrivelsene av "Peter." Virker som om du er full av ideer og bare skriver dem inn med en gang du får dem. Det passer ikke alltid like bra... Et annet eksempel er at du først skriver at Peter går i kirken hver søndag, så skriver du plutselig halvveis i historien at han var prest.

 

Anbefaler deg å tenke gjennom alle detaljene før du skriver. Sett gjerne opp en liste over hva du skal skrive, og når i teksten du skal skrive det. Det er også som du helt sikkert har fått med deg mange skrivefeil.

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Vel jeg kan skjønne at mange gir kritikk til det som ligger ute nå, men det er utrolig gammelt. Det er riktig at jeg skriver ettersom jeg får inn ideer. Derfor skal jeg redigere den mye, omplassere settninger og avsnitt etter behov.

 

Jeg kommer til å fjerne det som står i førstepost og si at den ikke er ferdig.

 

Har ikke mulighet til å redigere historien min - fordi den ligger på en harddisk, som er koblet til et hovedkort og hovedkortet har ingen CPU!

 

qweac: Mye av det du sier er sagt fra før ja. Takk uansett ;)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...