Gå til innhold

The Demon from Heaven!


Newt32

Anbefalte innlegg

Kronglete tenker jeg du leter etter Zethyr ;)

Hmm, tanken bak historien er i og for seg bra, men du får den ikke til å virke for levende i mitt syn, litt flere beskrivelser, men ikke beskrivelser av helt tilfeldige ting som du har snakket om her.. Det blir bare ganske forvirrende, ikke annet..

Det hadde også hjulpet å gjøre persongalleriet en smule mer troverdig, gi dem litt følelser og kjøtt på bena, det er greit at man skal bruke fantasien litt, men det er lurt å i det minste ha et lite skjellett å bygge på, ellers blir resultatet en uforståelig masse. Folk er ikke tankelesere..

Språket er enkelt, men det hender at jeg mister grepet om noen av setningene, til tider virker det nesten som rent tankereferat, og det er ikke alltid like lett for leserene å skjønne tankene til forfatteren når de blir såpass vidtflytende som jeg synes det til tider virker her..

 

Så jeg vil nok si at jeg ikke er så godt fornøyd at det gjør noe..

5338802[/snapback]

Så hvis jeg hadde gitt deg teksten og sagt: Gjør denne bedre! eller Gjør denne teksten om til din...

 

Hva ville du endret på? Hva ville du gjort da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvis jeg hadde gitt deg teksten og sagt: Gjør denne bedre! eller Gjør denne teksten om til din...

 

Hva ville du endret på? Hva ville du gjort da?

5338814[/snapback]

 

Først ville jeg satt meg ned og planlagt litt, hva skal historien handle om, hva kommer i hvilken rekkefølge, kansje sette opp en liten disposisjon.

Så ville jeg lest et par noveller eller andre korte historier på engelsk, sånn for å komme inn i språket og skriveformen.

Når jeg var igjennom dette vil jeg satt meg ned og tenkt igjennom ideén min, og for hver ting jeg beskriver tenker jeg, er dette viktig for historien? om ikke bare sløyf det, om det har noe å si bruk det.

I en såpass kort historie tror jeg det ville holdt med én hovedperson, ikke ha med livshistorien til en person som så bare forsvinner, prøv å finne en litt mer elegant måte å bringe leseren inn i historien på.

Når du skriver den siste delen virker det som om du begynner å bli lei og prøver å bli fortest mulig ferdig, for å unngå dette, legg historien til side litt og fortsett en gang du har skrivelyst.

Forsøk så godt det la seg gjøre å se etter om setningene dine er gode, ikke for korte, og at de ikke gjør sprang som kan være vansklige å følge, ellers brytes lett flyten i historien, og den er ganske viktig, hvis ikke blir det en slitsom opplevelse å lese den.

Når det gjelder innholdet tror jeg at jeg ville ha passet på at hele historien også har kjøtt på bena, at ikke futten går ut.

Så ville jeg ha lest igjennom et par ganger og sjekka etter logiske brister og for store tanke sprang. lagt den vekk et døgns tid og lest igjennom og retta igjen.

Det gjør at man får en langt bedre flyt i fortellingen ;)

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar

Inspirert av din fortelling slenger jeg på et lite stykke selv. Bare noe fjas jeg slang sammen når musen min var over meg :p

 

The transition

 

An overwhelming feeling of doubt struck him, as he was standing on the edge. His eyes, filled with tears, gracefully followed the carvings on the walls of the hole. A slight updraft whispered from the depths below. He felt the sour smell of rotten eggs. "Sulfur", he thougt, and his mind churned at the important choice he had been confronted with. "It was now or never".

He felt a rush of air brush past him, and he fell. Tumbling into the unknown, his mind racing, his heart pulsing with fear, his eyes darting panicstruck, trying to find something to focus on. The sour smell seemed to intensify now, and the heat felt like pinpricks all over his body. The air was no longer a soft breeze, but a major storm where he was caught smack in the middle of it. At the corners of his eyes, now wet and runny with tears from the firece winds, he was sure he could see something moving. But every time he tried to focus on the movement, it was gone. His body, still plummeting towards the unknown, was cold and almost lifeless now. He could barely feel anything anymore.

A sudden powerful jolt of his body sent his dead body even faster towards the nothingness at the bottom of the tunnel. He saw his own body drop into the depths of darkness.

He felt warm again. He didn't panic, but smiled to himself. He remembered now. He had been here before, a long time ago, in another life. The silvery aura around him started tp pulse, and he ascended, slowly at first, but faster and faster until he was only a streak of silver racing across the sky. He had escaped purgatory, and now it seemed he was going to heaven after all.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
edit: Og, jo. Du har kanskje ikke ordlagt deg slik, men du har sagt det i "To rette, en feil"- tråden at du hater kristne folk, men innlegget der du beskrev hvorfor du hater dem, er blitt fjernet.

Jeg missliker folk som tror på Gud. Eller jeg missliker de spørsmålene de bruker lang tid på å svare på. Om de nå i det hele tatt svarer.

Som Simen1 sa i en tråd:

Ikke føl deg personlig angrepet, det er ikke deg som person folk her er ute etter, det er mangelen på kvalitetssikring i relgionen du tror på som folk reagerer på.
og som klilleng sier:
Religion er noe mennesket har skapt for å prøve å forstå virkelighetens vidunderlige kompleksitet, og skape seg en trygghet i det kaoset som til tider kan oppstå. Religion er sikkert kjekt for mennesker som ikke har styrke til å tro på seg selv, da kan man alltids skylde på gud eller whatever.

 

edit2: Jaja, gjør som du vil, men for meg blir det litt søkt å basere en tro på noe som du overhode ikke tror på.

Vel dette eventyret er ikke en tro jeg har laget. Det er egentlig mer eller mindre basert på mitt syn på mange ting. Har blitt inspirert av en god film jeg har sett som heter Constantine. Men det rare er at det hele begynte med signaturen min.

 

Peter i historien var kristen, han trodde på Gud. Han bodde i New York - USA. De fleste er kristen der. Han var veldig kristen. Gikk til kirken.

Jeg sier i denne historien hvordan det egentlig er. Peter var kristen og laget et intrykk av hvordan det alt var. Men her får han vite hva som egentlig er rett.

 

edit3: Jeg tenker på den "snille" siden som de som vil andre godt, og ikke bare tenker på seg selv, (som er kjent i den satanistiske tenkemåten). Ikke at jeg sier du er satanist, for det har du sagt at du ikke er. Demoner er satans hjelpere, dermed er de slemme.

Og ja, jeg kan innrømme at jeg tenker mye på meg selv og det gjør jeg. Bare de jeg kjenner best får smake sjokkolade hos meg. Og, jeg hater å gi, men elsker å få.

 

- Først ville jeg satt meg ned og planlagt litt, hva skal historien handle om, hva kommer i hvilken rekkefølge, kansje sette opp en liten disposisjon.

 

- Når jeg var igjennom dette vil jeg satt meg ned og tenkt igjennom ideén min, og for hver ting jeg beskriver tenker jeg, er dette viktig for historien? om ikke bare sløyf det, om det har noe å si bruk det.

 

- Når du skriver den siste delen virker det som om du begynner å bli lei og prøver å bli fortest mulig ferdig, for å unngå dette, legg historien til side litt og fortsett en gang du har skrivelyst.

 

- Forsøk så godt det la seg gjøre å se etter om setningene dine er gode, ikke for korte, og at de ikke gjør sprang som kan være vansklige å følge, ellers brytes lett flyten i historien, og den er ganske viktig, hvis ikke blir det en slitsom opplevelse å lese den.

 

- Så ville jeg ha lest igjennom et par ganger og sjekka etter logiske brister og for store tanke sprang. Lagt den vekk et døgns tid og lest igjennom og retta igjen.

Det gjør at man får en langt bedre flyt i fortellingen ;)

Lykke til videre :)

Takk. Du har vært til stor hjelp og har faktisk inspirert meg til å gjøre STORE endringer på historien.

 

Jeg er så glad for at jeg fikk treffe på folk som deg her inne. Jeg skjønnte nesten det kom til å skje. Har opplevd det før at man kan finne det man minst venter på en plass man minst forventer det...

 

En versjon to kommer ut når den er ferdig. Sikkert mye bedre, for noen :)

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
Liten skrivefeil: "... and had a horn on his forehead", det skal være "its", ikke "his"!

5337229[/snapback]

Ikke hvis hesten er en "han"....

5337321[/snapback]

 

Jo, hesten er et dyr. Det går under "it".

5337364[/snapback]

Akkrat det trenger man ikke rette på. Regelen er at hvis det er noe levende som har et navn, kan man bruke he/she, det er ihvertfall det jeg har lært. Led Zeppelin er tydeligvis uenig, og er en smule mer liberal (In the tree by the brook there's a songbird who sings), men det vil ikke være feil å si "his forehead" i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
vet ikke om dette spm blir for teit men: hvorfor måtte historien være på engelsk? har en følelse at han kunne blitt mye bedre på norsk!

 

 

edit: hvorfor ser jeg bare starten??

Nå... dette er innlegg som gjør meg irritert. Små fjortisser som kommer med gode tips om at den skal være norsk :)

 

En av grunnene til at den faktisk er på engelsk er fordi jeg er norsk.

 

Om ikke du klarer eller gidder å lese den (fordi den er engelsk) er ikke det mitt problem. Du finner fort ut hvorfor du bare ser starten med å lese førstepost eller litt i tråden!

 

Please ikke post mer unyttig nå. Heller noe konstruktivt.

Endret av Newt32
Lenke til kommentar

Tror det han prøver å si er at det er at det er ikke noe poeng å skrive på engelsk bare for å skrive på engelsk. En slik historie er jo like bra på norsk som den er på engelsk. Og med dine middelmådige engelskkunnskaper hadde norsk vært å foretrekke.

 

Høres kanskje harskt ut, men slik er det nå.

Setningsoppbyggingen er relativt dårlig, valg av ord er heller ikke helt på sin plass. Pluss i margen for historien, da.

Lenke til kommentar
vet ikke om dette spm blir for teit men: hvorfor måtte historien være på engelsk? har en følelse at han kunne blitt mye bedre på norsk!

 

 

edit: hvorfor ser jeg bare starten??

Nå... dette er innlegg som gjør meg irritert. Små fjortisser som kommer med gode tips om at den skal være norsk :)

 

En av grunnene til at den faktisk er på engelsk er fordi jeg er norsk.

 

Om ikke du klarer eller gidder å lese den (fordi den er engelsk) er ikke det mitt problem. Du finner fort ut hvorfor du bare ser starten med å lese førstepost eller litt i tråden!

 

Please ikke post mer unyttig nå. Heller noe konstruktivt.

5342625[/snapback]

 

 

Vel frøen newt.. vet ikke hvor du får fjortiss fra.. Er 19 år, og skrev nok bedre engelsk enn det du gjør nå når jeg var 14..

 

I tillegg så var det ikke ment som et stygt spm i det hele tatt..

Selv om historien er på engelsk, så er den ikke bedre enn den kanskje ville vært på norsk.. Det er ikke språket som forteller hvor bra en historie er, og med engelsken din så blir det bare slitsomt å lese..

Lenke til kommentar
Bøker er best på engelsk, poesi er best på engelsk.

Hvis jeg skal utrykke meg på en eller annen kreativ og skriftlig måte, skriver jeg alltid på engelsk selv. Rett og slett fordi jeg mener det ser/høres bedre ut, og i tillegg synes jeg det er enklere å finne poetiske ord på engelsk.

Kanskje Newt32 hardet på samme måte?

5344607[/snapback]

Det krever et visst nivå med engelskkunnskaper før dette faktisk stemmer. Jeg elsker engelsk fordi hvis man først har god flyt i språket, føles det veldig naturlig. Historien har til tider en akseptabel flyt, men det meste er tyngre enn det behøver å være. Det er klart at dette er engelsken til en nordmann.

Lenke til kommentar
Vel frøen newt.. vet ikke hvor du får fjortiss fra.. Er 19 år, og skrev nok bedre engelsk enn det du gjør nå når jeg var 14..

Jeg driter i om du var bedre enn meg. Det virket ikke som du er 19 år og det tror jeg egentlig lite på. Kanskje du skal begynne å oppføre deg som en 19 år snart da? Lese litt, prøve finne svaret selv før du spør?

 

Og er jeg en frø? Siden du sier frøen newt... :ermm::nei:

Lenke til kommentar
Du må lese bøker, masse bøker.

Nei. Må ikke. Gør hva jeg vil. Ikke bruk må. Bruk heller burde, eller Jeg anbefaler deg.

5345291[/snapback]

 

Vil du ikke ha kritikk så drit i å legg det ut på et forum. Sitt hjemme og runk over dine stiler i stedet for.

5345338[/snapback]

 

Må si meg enig her.. Du oppfører deg ganske tras(s)ig (dialekt-ting,) og forventer konstruktiv-kritikk. Du får faktisk en hel del gode og konstruktive svar, men klarer ikke og takle kritikken som du føler ikke passer deg, og dine ønsker.

 

Sikkert mange leifer, men det er fordi jeg er trøtt! :thumbup:

 

(Ta deg sammen, gutt)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...