Gå til innhold

The Demon from Heaven!


Newt32

Anbefalte innlegg

Argh, hvor skal jeg begynne, lest gjennom hele posten... masse jeg vil si, men som jeg har glemt underveis...

 

1. Han som forfatter kan ta seg friheten til å skrive på hvilken måte han selv vil.

2. Alt som er oppi der trenger absolutt ikke være saklig.. usaklige ting er "inn" nå.. eks: The Hitchhikers Guide to the Galaxy...

3. Har ikke noe å si hvor lange, kompliserte og innviklet ordene er. De skal treffe forfatterens synpunkt/meninger perfekt. Altså ordlegge seg mest mulig korrekt eller noe. same shit, trøtt nå.

4. ting er i mange tilfeller utrolig mye bedre på engelsk enn på norsk osv. han bestemmer selv om han vil skrive på engelsk. Norsk er egentlig et jævla stygt og vanskelig språk i forhold til engelsk. (tro meg, skriver nermest feilfritt engelsk... hater norsk).

5. for å bli bedre i engelsk bør du lese mye engelsk. chat/snakk MYE med engelske folk, tving dem til å rette på deg, når du skriver med andre online ALDRI skriv forkortelser (u, ur istedet for you og your osv).

6. det å ha en plan over hvordan man skriver kommer ann på personen. hvis jeg skulle hatt en plan og oppbygning over hvordan jeg skulle skrevet en stil, hadde jeg kommet opp med et utrolig dårligere resultat. noen skriver kun på improvisasjon (jeg er en av dem).

 

sikkert uttalige ting jeg har glemt, men natta nå!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Argh, hvor skal jeg begynne, lest gjennom hele posten... masse jeg vil si, men som jeg har glemt underveis...

 

1. Han som forfatter kan ta seg friheten til å skrive på hvilken måte han selv vil.

Det hjelper lite om det ikke er noen som vil lese det i ettertid, man skriver ikke for seg selv, men for at andre skal ha glede av det, ihvertfall så er det det vanlige, så regner med det når han ikke presiserer noe annet..
2. Alt som er oppi der trenger absolutt ikke være saklig.. usaklige ting er "inn" nå.. eks: The Hitchhikers Guide to the Galaxy...

Jojo, det er satt i system, men dette er ikke en kåseri/essay type stil..

3. Har ikke noe å si hvor lange, kompliserte og innviklet ordene er. De skal treffe forfatterens synpunkt/meninger perfekt. Altså ordlegge seg mest mulig korrekt eller noe. same shit, trøtt nå.

Så lenge man gjør seg forstått og det ikke blir tungrodd er ordbruk ganske valgfritt, men det enkle er ofte det beste, bedrer flyten i skrivinga

4. ting er i mange tilfeller utrolig mye bedre på engelsk enn på norsk osv. han bestemmer selv om han vil skrive på engelsk. Norsk er egentlig et jævla stygt og vanskelig språk i forhold til engelsk. (tro meg, skriver nermest feilfritt engelsk... hater norsk).

Hvilket språk som er best er vel ganske subjektivt. Selv synes jeg norsk er et mye penere språk enn engelsk, men dette er ikke noe sted for å diskutere dette..

5. for å bli bedre i engelsk bør du lese mye engelsk. chat/snakk MYE med engelske folk, tving dem til å rette på deg, når du skriver med andre online ALDRI skriv forkortelser (u, ur istedet for you og your osv).

Så enig så enig..

6. det å ha en plan over hvordan man skriver kommer ann på personen. hvis jeg skulle hatt en plan og oppbygning over hvordan jeg skulle skrevet en stil, hadde jeg kommet opp med et utrolig dårligere resultat. noen skriver kun på improvisasjon (jeg er en av dem).

Planlegging av en stil gjør den absolutt ikke dårligere, hvis den gjør det har du virkelig gjort noe feil.. Man kan improvisere det meste, men en overordnet plan gjør det mulig å ta frem frampek bl.a. noe som er nærmere umulig når man ikke har planlagt noe..

Lenke til kommentar
Det hjelper lite om det ikke er noen som vil lese det i ettertid, man skriver ikke for seg selv, men for at andre skal ha glede av det, ihvertfall så er det det vanlige, så regner med det når han ikke presiserer noe annet..

Jeg laget dette eventyret fordi jeg hadde lyst. Jeg hater egentlig å lese mye, men noe selvprodusert tar jeg meg alltid gleden av å lese. Ble innspirert av det temaet jeg skrev om, ble motivert...

 

Hvordan skal jeg vite om folk ikke liker min måte å skrive på? Hvordan får folk vite om de ikke liker måten min å skrive på?

 

Om jeg hører at et flertall sier at måten jeg skriver på er dårlig, vil jo jeg lære av det. Jeg har allerede lært mye av bare det å begynne å skrive på engelsk. Ord jeg ikke kunne på engelsk brukte jeg ordbok på, Word er også ganske hjelpsom når det kommer til formulering.

 

Uansett, poenget her er at noen må lese for å finne ut om de ikke liker måten jeg skriver på... Og at jeg lærer om folk ikke liker den.

Lenke til kommentar

Hey. Hvor ble det av originalen? Den hørtes morsom ut? Og hvor blir det av resten? :---o

 

Hvis du vil ha kritikk, så må det sies at engelsken ikke er den beste jeg har sett. Mangel på ordforråd synes godt, noe som fører til ganske dårlig flyt. Også en del merkelige formuleringer og litt dårlig sammheng her og der. Anbefaler å skrive på norsk hvis du vil gjøre historien betydelig bedre. Menmen. Den ble nok morsomere slik den er nå.

 

Får forresten litt 'Criswell Predicts'-følelse av den teksten.

CriswellPredicts.jpg

"This future events, will affect you in the future"

Lenke til kommentar

Det meste har trolig blitt sagt allerede i denne tråden, men jeg kan likevel si min oppriktige mening:

 

- Nei, engelsken er IKKE "grei". De fleste engelsklærere (også på 8.klasse-trinnet) vil belønne RIKTIG bruk av språket. Om en bruker avanserte ord for å være avansert, men ikke klarer det, er det værre enn å bruke enkelt og lettfattelig språk som faktisk treffet. Denne stilen er en språklig katastrofe slikt sett. På samme måte som de aller fleste norske blogger på engelsk, gjør denne stilen meg litt flau over å være norsk.

 

- Kveruler så mye du vil. Fakta er at du har skrevet en kronglete, dårlig, usammenhengende, meningsløs, pretensiøs, kjedelig, slitsom, totalt upoetisk, banal og talentløs historie. At du gjorde det for din egen skyld eller at den fullstendig skakkjørte skrivestilen er slik fordi du liker det, er ingen unskyldning når du faktisk poster historien på et offentlig nettforum.

 

Hadde jeg vært deg, ville jeg ha lest noen gode, men enkle, engelske bøker. Et eksempel på en kort, men fantastisk og lettfattelig, bok du kan lese, er Animal Farm (av George Orwell). Du er riktignok 16-17 år, og burde nok ha holdt et mye høyere nivå i engelsk (bra du jobber med saken), men den mest effektive læringsmetoden er nok å lære seg basics FØR man prøver seg på det vanskelige. Hold deg f.eks unna Anthony Burgess, selv om A Clockwork Orange er helt brilliant, og les heller en lesehest-bok (litt satt på spissen). :)

Lenke til kommentar
- Kveruler så mye du vil. Fakta er at du har skrevet en kronglete, dårlig, usammenhengende, meningsløs, pretensiøs, kjedelig, slitsom, totalt upoetisk, banal og talentløs historie. At du gjorde det for din egen skyld eller at den fullstendig skakkjørte skrivestilen er slik fordi du liker det, er ingen unskyldning når du faktisk poster historien på et offentlig nettforum.

 

bok du kan lese, er Animal Farm (av George Orwell).

 

Vel... kan vel si meg litt enig der da. Men at historien er kjedeli er da ikke artig å høre, som sagt før jobber jeg med å bli bedre i engelsk her. Jeg har ikke gjort mitt aller beste på dette. Har aldri i mitt liv skrevet så mye, på engelsk, av fri vilje. I denne historien var det egentlig ikke hvordan jeg skrev det som var viktig, men hva som virkelig står der. Budskapet og ideen... Egentlig, men jeg vil jo bli bedre i engelsk også. Når jeg gikk på ungdomsskolen var det den skriftelige delen jeg slet mest med, og jeg må innrømme at jeg ikke har jobbet nok med den. Den muntlige står det bedre til på.

 

Appropo det med skole, engelsk læreren min er en av de beste lærerne jeg har vært borti. Ho er vel ei dame på 33 år og, noe som motiverer meg er hennes skjønnhet. Uansett fikk jeg en 5+ på en engelsk oversettelse og 5 på en stil. Der 6 er best og 1 er stryk. Kan godt scanne inn til de som vil :)

 

Jeg respekterer alle tips om at jeg skal begynne å lese bøker. Som sagt før er jeg ikke akkurat noe aktiv leser, men om jeg finner et tema som intereserer meg kan jeg gjerne bruke litt av tiden min på det. Emner jeg intereserer meg for kan være:

- Teorier om Gud, bibel o.l.

- Om skjebne, teorier og meninger

- Fantasihistorier der det inngår noe med demoner, djevler, engler... you name it!

 

CPU'en min hadde vært overklokket i ca. to år, helt til den brennte opp for noen dager siden. Kjøpte pcen av konfirmasjonspengene og nå er det på tide med ny CPU. Historien ligger på hardisken sammen med OSn, som vil si at historien ikke kan redigeres derfra nå. Men jeg forbedrer den hele tiden. Printet ut en vanlig versjon som jeg har rettet masse på.

 

Det jeg ville satt pris på fra dere var kanskje at dere sa mer nøyaktig hva som er feil og ikke at jeg suger. Jeg vil egentlig lære av dette, ikke få kritikk som person. La den ut på et forum for en grunn, og den grunnen var først og frems kritikk på historien og å lære og skrive bedre engelsk :)

 

 

kan ikke annet enn å rive meg i håret av newt32.. makan til ufyselig unge..

:p:innocent::thumbup:

 

You don't know me in real life. And I don't really care about what you say, so please burn in hell ;)

(Kan jeg spørre hvorfor du ikke viser når du er født i profilen din? Redd for alderen din? Hvor gammel er du da? 12?)

Endret av Newt32
Lenke til kommentar
for dere som har kritisert historien så er det bare latterlig. Som sagt det er et eventyr og det skal det handle 100% fantasi.

 

Historien er bra den

 

Det er den nok ikke. :dontgetit:

fredrikrb please... jeg vet du ikke synes den er bra, men den er ikke 100% ferdig. Les mitt forige innlegg før denne så vil du finne ut en del.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...