Jump to content
Sign in to follow this  
Duqe

Trådløs pcikort eller usb

Recommended Posts

Har vurdert å kjøpe meg et brukbart trådløst nettverkskort, siden min 3com usb oppfører seg veldig ustabil idet siste etter 2års bruk.

Per idag er ruteren av denne typen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118981&cks=PRL

Spørsmålene er da om nettverkskortet behøver å være 3com for å få et stabilt nettverk? Jeg UL og DL mye så dermed leter etter et kort som tåler mye belastning.

Hilket kort er da å anbefale etter mitt forbruk?

Nei, du trenger ikke et 3com kort, men å svare på pci eller usb blir vanskelig da jeg selv bruker begge deler og synes det fungerer bra med begge. Fordelen med usb er jo at du slipper å åpne maskinen.

Kanskje en oppdatering av firmware for ruter og oppdatering av driver for usb kan hjelpe?

Kanskje en oppdatering av firmware for ruter og oppdatering av driver for usb kan hjelpe?

5330386[/snapback]

Har de nyeste driverne/app til ruter og usb men allikevel oppstår problemet, eneste som hjelper er at jeg må restarte pcen for at nettet kommer tilbake. Men signalet mellom usb og ruter er alltid fin og stabilt.

Du har ikke tilfeldigvis Norton Internet Security? Vet at det kan skape slike problemer noen ganger. Har du dette, kan en avinstallering være verdt et forsøk.

Hvorfor må alt være tråløst i disse dager ? :)

Nei dersom en kan la være å bruke det så gjør det!, kan være tilnærmet ubrukelig i online spill , samt behov for kryptering og tilkobling av netveskabel ved oppgradering av router.

Samt langt større sansynlighet for ustabilitet.

Hvorfor må alt være tråløst i disse dager ?  :)

Nei dersom en kan la være å bruke det så gjør det!, kan være tilnærmet ubrukelig i online spill , samt behov for kryptering og tilkobling av netveskabel ved oppgradering av router.

Samt langt større sansynlighet for ustabilitet.

5331019[/snapback]

Helt enig med deg, men problemet er at jeg borre hull i 4 vegger hvis jeg skal bruke kabel. Og i med at pcen en dag må kanskje flyttes til et anna rom.

Helt enig med deg, men problemet er at jeg borre hull i 4 vegger hvis jeg skal bruke kabel. Og i med at pcen en dag må kanskje flyttes til et anna rom.

5331798[/snapback]

Så bruk powerlan, nettverk i stikkontakten like fleksibelt i huset uten alle de WLAN-spesifikkeproblemene.

5331798[/snapback]

Så bruk powerlan, nettverk i stikkontakten like fleksibelt i huset uten alle de WLAN-spesifikkeproblemene.

5331852[/snapback]

Har hørt om powerlan, men aldri sett noe lignende.

Men koster dette mye? Er innstallasjonen avansert?

Har nok villet ventet til de får utviklet bedre hastighet. 14Mbps er vel å kjøre på en litt dårlig måket vintervei.

5332026[/snapback]

85Mbit/s får man også, er poenget og dele bare internett vil jo 14 holde lenge for mange.

85 Mbps blir noe annet  :yes: , men om man skal dele internett eller annet nettverk blir 14 fort en flaskehals

5332072[/snapback]

Nåja, sålangt sitter de fleste på langt tregere linjer og antaglig blir sittende på dette en god stund sålange man sitter fast i kobberet med xDSL.

Har hørt om powerlan, men aldri sett noe lignende.

Men koster dette mye? Er innstallasjonen avansert?

5331935[/snapback]

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=59341

Plugg boksen i veggen og putt nettledningen i router/PC og det er det.

5331945[/snapback]

800kr for adapter med 14mbps contra 108mbps-kort som koster 350kr er for min del stor forskjell.

Men takk for tipset, regner med at jeg venter til at adapteren synker litt mer i pris.

Edited by duqe77