Gå til innhold

Rpg fan?Skaff deg Gothic 2, NOTR, nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har bestemt meg for å gå Merc men jeg vet ikke hva jeg burde oppgradere meg i... 2hand våpen eller 1hand våpen. Jeg vil ikke bruke opp LP på ting som jeg ikke trenger! Hva anbefaller dere?

5388436[/snapback]

Ingen som kan hjelpe meg? :cry:

5396092[/snapback]

Ikke bruk noe lp på det før lenger inn i spillet. Bruk det heller på styrke. det tjener du mest på. Så får du se åssen våpen du får etterhvert! Funker best på denne måten. :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har prøvd å spille Gothic 2 to ganger før.. men kontrollene er rett og slett så ræva at jeg ikke holder ut mer enn 10 min.

5395764[/snapback]

Kontrollene er geniale når man blir vant med dem. Men skal innrømme jeg slet litt med dem i begynnelsen jeg også.

Skrevet

Etter å ha unyttet Diego sin enorme styrke og steget mange leveler utrolig kjapt, har jeg endelig kommet til Chapter 3. Hvor jeg treffer en skikkelig jævel av en Seeker og måtte ty til Lurker-transformation for å ta han. Men tilbake i Khorinis så er de jo over alt!

Burde jeg egentlig kunne ta seekers når jeg har kommet sålangt? Orcs har jeg forresten heller ikke sjangs mot. Hvor skal jeg grinde? Valley of Mines er så godt som rensket og Khorinis kreler jo av Seekers.

Hm... Kanskje jeg klarer å springe fra dem. Høres stress ut, men funker kanskje.

Skrevet
Etter å ha unyttet Diego sin enorme styrke og steget mange leveler utrolig kjapt, har jeg endelig kommet til Chapter 3. Hvor jeg treffer en skikkelig jævel av en Seeker og måtte ty til Lurker-transformation for å ta han. Men tilbake i Khorinis så er de jo over alt!

Burde jeg egentlig kunne ta seekers når jeg har kommet sålangt? Orcs har jeg forresten heller ikke sjangs mot. Hvor skal jeg grinde? Valley of Mines er så godt som rensket og Khorinis kreler jo av Seekers.

Hm... Kanskje jeg klarer å springe fra dem. Høres stress ut, men funker kanskje.

5399158[/snapback]

Hva spiller du som?Mage eller melee-klasse?

Skrevet
har prøvd å spille Gothic 2 to ganger før.. men kontrollene er rett og slett så ræva at jeg ikke holder ut mer enn 10 min.

5395764[/snapback]

Ord fra en som tydeligvis er en veldig utålmodig FPS-gamer (etc.). :p

Prøv å spille spillet litt mer du. Den første halvtimen kan være traumatisk for en del, men når man har kommet seg forbi denne fasen, blir spillet bare bedre og bedre. I allefall for de som liker rollespill og generelt sett spill som baserer seg mer på historie og spillerens rolle i den, enn grafikk. :)

Skrevet

5399158[/snapback]

Er på vei til Paladin. Men tror jeg klarer meg. Hvis terrenget er lagt opp skikkelig så tar jeg Seekerne. Hvis ikke så løper jeg bare forbi dem.

Kom på en annen sak. Jeg har lest mange av bøkene man finner rundt om i spillet. Flere av dem forklarer hvordan man skal få trophys av f.eks Field Raiders, Blood Flies, Lurkers osv. Men karakteren gjør aldri noe med det. Er det noe spesielt man må gjøre for å 'lære' det av bøkene. Eller er det bare trainers som kan lære det deg utfra Learning Points?

Skrevet

Hvis du har vært i nærheten av det store blakctrollet, så er det en jeger der som kan lære deg å ta f.eks vingene av bloodflies og klørne av snappers.

Skrevet

5399158[/snapback]

Er på vei til Paladin. Men tror jeg klarer meg. Hvis terrenget er lagt opp skikkelig så tar jeg Seekerne. Hvis ikke så løper jeg bare forbi dem.

Kom på en annen sak. Jeg har lest mange av bøkene man finner rundt om i spillet. Flere av dem forklarer hvordan man skal få trophys av f.eks Field Raiders, Blood Flies, Lurkers osv. Men karakteren gjør aldri noe med det. Er det noe spesielt man må gjøre for å 'lære' det av bøkene. Eller er det bare trainers som kan lære det deg utfra Learning Points?

5403150[/snapback]

Som tommy t sa, det finnes flere trenere rundt omkring i spillet som kan lære deg div jakte-skills. Koster noe LP. ( fra 2 til 5 tror jeg )

Skrevet

5395764[/snapback]

10 minutt? Synest litt synd på deg dersom det er alt du klarer. :no:

Kontrollane i Gothic 2 er faktisk svært gode, men krever litt trening. Gi spelet ein time, og sjå korleis det kjennest då. Eg er rimeleg sikker på at du ikkje vil angre på det. :)

No har eg spelt gold edition i heile helga. Eg har ikkje komt til det nye området endå, men trur ikkje det er lenge før. So langt har eg hatt mykje moro med dei forandringane som er gjort, artig å komme til plassar eg har vore før og møte heilt nye situasjonar. Eg merkar òg at spelet er om-balansert. Hadde det litt tøft fram til eg slutta meg til magikarane, antaklegvis fordi eg berre hadde 10 i styrke og ikkje kunne bruke magi. Men no er eg magikar og har eg nådd andre sirkel, og alt går so mykje betre. Gledar meg til å komme heim frå jobben. Eg har tenkt å ta meg ein prat med ein viss banditt i nærleiken av garden til Onar...

Kay

Skrevet
Man må vist bruke masse experience points for å skape Strength Potions (King's Sorrel+Dragonroot). I stedet for å få +9 Strength fra bare Dragonroot, kan man få +25 Strength ved å skape Strength Potions. Men siden det koster så mye experience points er jeg ikke helt sikker på hva som er lurest.

5384671[/snapback]

Om man spiller med NOTR, så er det helt klart lurest å lære seg strenghtpotions.

Koster veldig mye å trene styrke etterhvert, og maks styrke er øket fra 100 til 200 i Night of the Raven.

Kan man lære det av Ignaz? Han lærer det ikke i begynnelsen hvertfall. Fikk bare velge mellom healing- og mana potion (+ en til som jeg ikke husker). Hvem lærer man det av hvis det ikke er Ignaz?

Skrevet
Man må vist bruke masse experience points for å skape Strength Potions (King's Sorrel+Dragonroot). I stedet for å få +9 Strength fra bare Dragonroot, kan man få +25 Strength ved å skape Strength Potions. Men siden det koster så mye experience points er jeg ikke helt sikker på hva som er lurest.

5384671[/snapback]

Om man spiller med NOTR, så er det helt klart lurest å lære seg strenghtpotions.

Koster veldig mye å trene styrke etterhvert, og maks styrke er øket fra 100 til 200 i Night of the Raven.

Kan man lære det av Ignaz? Han lærer det ikke i begynnelsen hvertfall. Fikk bare velge mellom healing- og mana potion (+ en til som jeg ikke husker). Hvem lærer man det av hvis det ikke er Ignaz?

5409193[/snapback]

Hmm. Du kan det tror jeg , men du må først lære noen andre potions. Som med elixiren som gir +5mana. Du må lære deg de 3 andre først.

Hvis jeg husker feil, mener jeg at du kan lære deg det hos hun hekse-dama i skauen bak landowners farm. :)

Skrevet

uh oh? strenght potions? Daaah! Nå har jeg så og si gransket hele øya runt khorinis (ikke innover i prisoncolony) og må si jeg har leita høyt og lavt etter disse plantene, og så spist dem med en gang.. Gjorde jeg no dumt da?

hmm sjekket litt på det offisielle forumet med denne potion greiene. Det er tydligvis delte meninger med denne potionsgreia. Folk sier "hvorfor sløse vekk en helt perfekt .. hva var det den planta het? kings sorrel(?) + Dragoonroot. Var bedre å skaffe seg HP enn strenght. Og en får nokk strenght fra stonetablets og dragonroots uansett.. hmm? jaja.. nå har jeg hvertfall spist meg mett på de røttene jeg har funnet. Selv om det sikkert er noen senere i spillet tror jeg ikke jeg kommer til å lære meg skillet å brygge ting. Jeg vet noen snakket om Elite Orks med dropps. Men de får heller tygges rått enn drikke det. Si ifra hvis jeg gjør noe dumt her!

Jeg vil igrunnen oppdage ting selv.. da har jeg større glede av å spille gjennom det for andre gang! For da har jeg liksom funnet ut av ting selv. Nå er det allerede noen quest jeg har gått forbi, og mye jeg har gjort gale. men jaja. Spillet kommer som det kommer. Det er jo egentlig slik man skal spille RPG spill.. ikke sjekke ut i walkthroughs og spørre runt "where is all the dragonroots in this game?"

Kom med meninger om denne spis rå blomst eller brygg med potions først. Hadde jeg hatt tid til å finne den forumposten igjen kunne jeg postet den her. Kansje en annen dag.. jeg må stikke

Skrevet

Synest du speler det heilt "riktig", eg. Det er viktig å ikkje fokusere for mykje på å spele "optimalt", det øydeleggjer ofte gleda med spelet. Ellers ville eg ikkje ha mista noko nattesøvn over å ha ete opp dragonrootane etter kvart som eg fann dei. Der er veldig få King's Sorrel, og nok av ting å bruke dei på. Eg kjem nok til å bruke alle mine på å lage Elixirs og Spirit. Sidan eg er magikar, synest eg det er naturleg at eg foredlar det eg finn gjennom alkymi. :)

Første gong eg spelte gjennom spelet trur eg faktisk eg åt ei av King's Sorrel-plantene. :roll:

Ellers kan eg rapportere at bandittane er ferdige. Akkurat no lurar eg på om eg skal reise til Valley of Mines eller det nye området først. Hadde kanskje vore greit å komme opp i tredje sirkel før eg gjekk laus på NotR-delen...

Kay

Skrevet

Ok, litt OT:

Det er lønningsdag i dag, tenkte eg skulle bygge meg "Gothic 3"-maskin. Nokon som har nokon kjappe innspel på denne?

Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

Grafikkort: PowerColor Radeon X1800XT 512MB GDDR3, PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I, Retail

Harddisk: Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Hovudkort: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

CPU AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

Minne Crucial PC3200 DDR-DIMM 2048MB CL3 KIT Kit w/two matched PC3200 CL3 DDRs

Kabinett Nexus Breeze Kabinett, Reduserer Støy, Perfekt luftflyt, m/500W Strømforsyning

Totalpris på komplett.no er om lag 17k (inkludert ein DVD-brennar og ein SATA-kabel)

Kay

Skrevet

Jaiks...koster å være kar. Det virker som et bra oppsett det der. Det eneste jeg personlig ville kanskje vurdert var å ha en disk til.

En disk på ca 80gb som er lyn kjap som da windows skulle ligge på. Og så ville jeg sjekket ut en skjerm som er hos dell, en 20" widescreen skjerm som nå koster litt over 4 lapper bare.

Skrevet
Jaiks...koster å være kar. Det virker som et bra oppsett det der.

:) Ferdig med studentlivet, i full gong med livet som singel sivilingeniør i full jobb. Fekk den første fulle lønninga mi i går. :green:

Det eneste jeg personlig ville kanskje vurdert var å ha en disk til.

En disk på ca 80gb som er lyn kjap som da windows skulle ligge på. Og så ville jeg sjekket ut en skjerm som er hos dell, en 20" widescreen skjerm som nå koster litt over 4 lapper bare.

5419788[/snapback]

Hmm... kanskje ein tanke det med den ekstra disken. Eg har allereie bestilt maskina, men det er jo ein smal sak å legge til ein ekstra disk. Når det gjeld skjermen, vurderte eg faktisk den Dell-saken. Såg den hadde fått gode omtalar, men valgte den bort på grunn av widescreen-formatet, har ikkje den store sansen for det på dataskjermar.

La forresten til eit skikkeleg lydkort, såg at det her hadde fått voldsomme omtalar. So då vart det rett under 18k for heile skiten.

Forhåpentlegvis er eg Gothic 3 - kompatibel no. ;)

Takk for innspelet. :)

Kay

Skrevet
Nå ser jeg ikke hvilke vifte det er på cpu, men vile kjøpt løst og prioritert en stille en. Silent Twin f.eks.

5419857[/snapback]

Følger visst med ei i pakken, veit ikkje kva type det er. Men det er godt mogleg eg byttar ut standardvifta, ville ikkje vore første gongen. Takkar og noterar meg forslaget om "Silent Twin". :)

Kay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...