Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en helt extreme Subwoofer!


Solid Edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du ha bass?

 

Her er subb http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1095

 

Her er forsterker http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1043

 

Du får mer enn øra dine tåler garantert.

 

PS Husk at du må ha strøm til og drive dette da.

5539625[/snapback]

 

Ta det rolig. Ikke alle er så rike som deg :)

Blir nok med 2 billige 12, og en "ok" forsterker :)

5547682[/snapback]

 

Trenger ikke være rik, bare litt smart så finner man det meste til en billig(ere) penge på internett... :roll:

 

Her er samme produktene som ilstang anbefalte, bare billigere:

Forsterkeren: http://www.megabillig.com/index.php?page=p...&cat2=14&id=373

Subben: http://www.megabillig.com/index.php?page=p...&cat2=21&id=580

Lenke til kommentar
Ja, men alle har sin smak. + så har jeg allerede kjøpt kasse for 2 12* såe... :)

5549371[/snapback]

 

Har du kjøpt kasse før du handler inn elementer?

Du får sørge for at de du handler inn trives i kassa du har da iallefall.

Det er ikke bare å stappe inn et element i hvilkensomhelst kasse.

Lenke til kommentar
Ja, men alle har sin smak. + så har jeg allerede kjøpt kasse for 2 12* såe... :)

5549371[/snapback]

 

Har du kjøpt kasse før du handler inn elementer?

Du får sørge for at de du handler inn trives i kassa du har da iallefall.

Det er ikke bare å stappe inn et element i hvilkensomhelst kasse.

5556198[/snapback]

 

Hmmm, kanskje det ja. Men jeg kjøpt lite brukt kasse fordi den var billig og pen.

Hva kan gå galt da?

Endret av << Alex >>
Lenke til kommentar
og jeg syns det er glimrende at du vil bruke så mye penger på stereo. finnes ikke noe morsommere enn lyd!

Mvh JohanChr

5389159[/snapback]

 

Enig med deg! :thumbup: Til bil bare MÅ man ha lyd. Jeg er bare 15 (snart 16) nå, så jeg kan ennå ikke få meg lappen og bil til å hive dyrt "juggel" inn i. Får spille NFS Underground 2 imens.

 

Når jeg blir gammel nok og får lappen, skal jeg hive inn ett eller annet som bråker.

 

kjøp deg to 12 tommere (vess du bruker å høre på en fort musikk da bør du kjøpe to 10 tommere fordi de slår fortere), en forsterker på 1500 watt, kjøp en god kasse for sub, og kanskje en kondensator for mere lyd FY FAEN FOR ET TRØKK DU FÅR DA!  alt det her koster ikke mere enn ca.5000 - 6000 (spørs hvor du skal kjøpe d) alt detta skal jeg kjøpe til min Mercedes så snart jeg får penger

 

Ta en titt i brosjyren til butikken du skal kjøpe høytallerene i. Der står frekvensområdet suben klarer. f.eks. 8000hz - 20hz. Skal du ha rånemusikk i bilen, bør suben kunne klare 20-40hz etter min mening. Hvis du skal høre på Cannibal Corpse aka død og kjetting og brenne i helvete, tror jeg du kommer rundt 40-200hz. Såør noen som har litt mer peiling på det.

Lenke til kommentar
Skal du ha bass?

 

Her er subb http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1095

 

Her er forsterker http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1043

 

Du får mer enn øra dine tåler garantert.

 

PS Husk at du må ha strøm til og drive dette da.

5539625[/snapback]

 

Jepp, det spiller sikkert så grusomt og udefinert at musikken blir aldeles borte i all grøten, hehe :p

Men med en følsomhet på 85db og mms på 300g så er nok denne litt ute å kjøre etter min smak. En får lett mer for mindre.

 

Eller kanskje mer for litt mer om en kikker etpar poster lenger opp på 25" som er nevnt der, hehe ;)

5540675[/snapback]

 

Spiller grusomt og udefinert ,forklar litt nærmere er du snill.

Etter mine ører skal det mye til for å få noe bedre.

Forsterkeren har balletak i subben og står den i riktig kasse skal jeg garantere at det er golyd til tusen.

Trådstarter skulle vel ha lyd for opp til 50 høvdinger.

Endret av ilstang
Lenke til kommentar

At den rett og slett ikke makter å få frem samme fine pludring fra bassgitarer som mye annet. Ikke den beste lydkvaliteten rett og slett.

T/S parameterne sier vel sitt, RF er ikke hva det engang var desverre.

En får nok rånedunk fra RF, men ikke så altformye godlyd, så trøkke gjør den nok, spørsmålet er om det er verdt penga i forhold til mye annet.

 

Men så er jeg kanskje bedre vant, hehe ;)

 

Du har dog aldeles rett i at en må ha rett type kasse uansett element. ~50% av godlyden kommer av installasjonen.

Lenke til kommentar
At den rett og slett ikke makter å få frem samme fine pludring fra bassgitarer som mye annet. Ikke den beste lydkvaliteten rett og slett.

T/S parameterne sier vel sitt, RF er ikke hva det engang var desverre.

En får nok rånedunk fra RF, men ikke så altformye godlyd, så trøkke gjør den nok, spørsmålet er om det er verdt penga i forhold til mye annet.

 

Men så er jeg kanskje bedre vant, hehe ;)

 

Du har dog aldeles rett i at en må ha rett type kasse uansett element. ~50% av godlyden kommer av installasjonen.

5561597[/snapback]

 

Vel så er det ikke meningen at et 12" element skal ta seg av noe pludring heller da,de kan feks 2 stk 8" tommere gjøre eller som jeg selv har 8stk bose 4.5" elementer.

Alt over 80-100hz bør mellombass få ta seg av, og RF'en gjør jobben der den skal.

Lenke til kommentar

Joda, aldeles enig i at en ikke skal dele suben høyere enn iallefall 80 Hz, men jeg hører på mye rart og deriblant endel som holder til rundt og under 50 Hz ett sted.

Av og til blir en overraska type, jøss ante ikke at det foregikk noe der gitt. Pludring er vel kanskje et understatement, det er heller som klart definert lynkjapp strengharving. Gøy :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
kjøp deg to 12 tommere (vess du bruker å høre på en fort musikk da bør du kjøpe to 10 tommere fordi de slår fortere), en forsterker på 1500 watt, kjøp en god kasse for sub, og kanskje en kondensator for mere lyd  FY FAEN FOR ET TRØKK DU FÅR DA! :dribble:  alt det her koster ikke mere enn ca.5000 - 6000 (spørs hvor du skal kjøpe d) alt detta skal jeg kjøpe til min Mercedes så snart jeg får penger :p

5344741[/snapback]

 

 

 

:!: :!: Hahahahahahahaha :!: :!:

Lenke til kommentar
Bare lurer... Hvor mye må man bruke hvis man skal ha en skikkelig subwoofer som man hører over flere kvartaler? Sånn som setter ett støkk i mellomgulvet. Ca pris? (Bare Subwoofer og evt. forsterker)

5336229[/snapback]

 

MTX Jackhammer

Regn med ca 100.000 norske kroner. 22" subwoofer, da er du kongen av Drammen uansett tid du kommer!

Endret av vegard_S
Lenke til kommentar
Bare lurer... Hvor mye må man bruke hvis man skal ha en skikkelig subwoofer som man hører over flere kvartaler? Sånn som setter ett støkk i mellomgulvet. Ca pris? (Bare Subwoofer og evt. forsterker)

5336229[/snapback]

 

MTX Jackhammer

Regn med ca 100.000 norske kroner. 22" subwoofer, da er du kongen av Drammen uansett tid du kommer!

5575559[/snapback]

Det er helt til jeg kommer med mitt monster!

 

Mooahhaaa...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...