Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en helt extreme Subwoofer!


Solid Edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er helt til jeg kommer med mitt monster!

 

Mooahhaaa...

5599753[/snapback]

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hva har du da?

 

BILDE, BILDE, BILDE! :cool:

5600504[/snapback]

Bilder kommer snart.

Den subwooferen jeg tenker på er et beist på 25" som får Jackhammer til å virke som et damplokomotiv i forhold!

 

Jeg blir den første i verden med dette MONSTERET montert i bil! :tease:

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor: med 6" lineær slaglengde må jeg si jeg blir ganske nyskjerrig på forvrengningstall og Vas sammenliknet f.eks JBL 2242? Kanskje en noe urettferdig sammenlikning, men..

 

JBL 2242 datablad

5645216[/snapback]

Mammaen min hekkler, ja. Hvordan visste du det? :dribble:

 

Når det gjelder mitt MONSTER med 4" slaglengde så er det for tiden litt utfordringer med spolen på 10" slik at det kan faktisk drøye litt før den kommer i min bil.

Jeg blir forøvrig den første i verden med dette EKSTREME elementet!

 

Det er klart vi er spennte på resultatet, men til kr.17.998,- så bør dette bli et must for BASS-HEADS rundtom i verden.

 

Vi håper at det er klart til siste Gatebil på Rudskoger i år. :w00t:

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
Høres spennende ut! Regner ikke med 10" svingspole er hyllevare nei ;)

 

Jeg synes helt klart du skal sende meg mer info på MSN! ;)

5646095[/snapback]

10" spoler er slettes ikke hyllevare og det er vel noe av det største som er laget i serieproduksjon.

En bevegelig distanse (XMAX) på 4" er heller ikke vanlig kost så det er for meg helt klinikende klart at det tar tid å utvikle magnet-motoren på dette monsteret.

Membranen kan sees på Arvus sin hjemmeside. Bladder Buster :w00t: benytter seg nå av en 25" slavebass og det er denne som nå blir oppgradert med magnetmotor.

 

Vi snakkes på MSN! :thumbup:

Min MSN er forresten: [email protected]

 

Mvh

Pål

Lenke til kommentar
4" vandring...

 

*se vantro på linjalen*

5654045[/snapback]

 

Hadde ikke Alpine en 15 tommer på 2500w RMS for noen år siden som slo 4" begge veier? Mener bilstereo spesialisten i Tromsø hadde en sånn i en 200 liters kasse i demobilen sin (en svart Volvo 240 stasjonsvogn)

 

De måtte ihvertfall til med 2 Alpine V12 monoblokker på 1500w hver for å drive monsteret...

Lenke til kommentar
DER datt jeg av lasset...

4" vandring uten av spolen kommer ut av magnetgapet.

Kall det hva du vil! :)

 

Hvordan låter Supremo 130?

Tilbakemelding ønskes!

 

Mvh

Pål

 

Da antar jeg at det kan defineres som Xmax, altså maksimal lineær slaglengde hvor magneten fremdeles har kontroll over svingspolen, innenfor visse marginer (lurer på om det regnes ca. 10%).

 

Xmech er maksimal mekanisk slaglengde før det oppstår/kan oppstå skader.

 

Xsus er den maksimale slaglengden for opphenget.

 

Lineariteten har altså ingenting å si for hverken Xmech eller Xsus.

 

Supremene har jeg dessverre ikke fått testet ennå, de ligger å venter på kompanjongene sine fra Audiotechnology ;) Gir deg tilbakemelding så fort jeg har lyttet på dem. Om ikke du bare vil komme å høre på dem selv?

Endret av epifant
Lenke til kommentar
e vel nærmere 5-6 år sia eg va der, å da hadde dem bare en ganske stor mtx ti tommer :D

 

Men trur eg såg 240'en :)

5654214[/snapback]

 

Eg huske bare at dein va svart og hvit, 15" va det garantert. Å dein hadde et sinnsvakt feit oppheng eller ka det heite (dein delen som utpå som flekse når subben bevege seg.) Å Spideren eller ka dein i midten heite va under 8" ihvertfall! Dein bevegde seg over 10 cm hver vei! Dein hørtes vannvetti ut å! Det kan eg skrive under på!

 

Trur eg må lese litt meir på ka delan i en sub heite! Hehe... :D

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
e vel nærmere 5-6 år sia eg va der, å da hadde dem bare en ganske stor mtx ti tommer :D

 

Men trur eg såg 240'en :)

5654214[/snapback]

 

Eg huske bare at dein va svart og hvit, 15" va det garantert. Å dein hadde et sinnsvakt feit oppheng eller ka det heite (dein delen som utpå som flekse når subben bevege seg.) Å Spideren eller ka dein i midten heite va under 8" ihvertfall! Dein bevegde seg over 10 cm hver vei! Dein hørtes vannvetti ut å! Det kan eg skrive under på!

 

Trur eg må lese litt meir på ka delan i en sub heite! Hehe... :D

5657315[/snapback]

 

Også kanskje skrive bokmål?!!

Lenke til kommentar

Hvis jeg vil skrive på dialekt, så kan jeg vel det? Skriver mest på engelsk no for tiden, så min bokmål, og det lille av sidemål jeg kunne, er helt borte. Men skulle det være til et så stort hinder at jeg skriver dialekt, kan jeg gå tilbake på skolen å lære meg bokmål på nytt igjen for din skyld. Bare si i fra :D

 

Det der va vanskelig.

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...