Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal kjøpe en helt extreme Subwoofer!


Solid Edge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. enig at det ble litt avsporing her.

er mange bra merker, men ta en titt på Porr Audio

jeg har kjøpt noe derfra og de kan garantert hjelpe deg med et anlegg som dunker så du hører det flere kvartaler unna. har en kamerat som kjøpte stort anlegg derfra og det dunker helt sykt. de kan skaffe deg mye lyd for pengene. så bare spør dem så gir de deg et tilbud!

og jeg syns det er glimrende at du vil bruke så mye penger på stereo. finnes ikke noe morsommere enn lyd!

Mvh JohanChr

Lenke til kommentar

50k på stereo til bil... huff!! hvor lenge har du det da tro? Nei, bruk penga på trim i steden, så slipper du hørselskader også ;)

Eller i værste fall, del litt på det.... kjøp deg et par dynabel dy9410 suber, og en dynabel bf4501 forsterker, så har du i massevis (autosound.no hjelper deg med en bra pris vil jeg tro).... så kan du bruke resten på trim hvis du har en egnet bil til det.

 

Og til han med merca, du kjøper selfølgelig det du vil kjøpe, men ikke vær så vrang å ha med å gjøre... vi prøver jo faktisk å hjelpe deg her... den forsterkeren du linker til yter ikke 1500w fordi om det står det der, ta en titt på en i real life, og se hvor store sikkringer den har... den har IKKE 2x70amp.... og den suben suger big time (som det meste av pioneer.... hehe, nå får jeg sikkert så hatten passer her, men pioneer er oppskrytt!)

Endret av weedman
Lenke til kommentar
også hvis man kan ikke skifte dynamo eller har ikke råd til å kjøpe bedre batterier så kan man bare kjøpe seg en kondensator :)

5344869[/snapback]

 

Kjøp et Optima redtop batteri(1600,- NOK), det har jeg og jeg kan love deg at det burde holde til et passe stort anlegg, med et par sub'er. Dessuten koster det ikke så mye mere enn et bra kondensatorbatteri. Å hvis du er på sparefronten så kan du jo bare stikke innom et bilopphuggeri å høre om de har f.eks en dynamo til dieselutgaven av din bil, i noen tilfeller så kan den være større.

 

Bilbatteriet finner du på: http://www.morel.no/ (Trykk på nettbutikk i menyen til venstre på hovedsiden)

 

Du kan å bestille dynamo her: http://www.excessiveamperage.com/ Hehe... :roll:

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
også hvis man kan ikke skifte dynamo eller har ikke råd til å kjøpe bedre batterier så kan man bare kjøpe seg en kondensator :)

 

 

Har man råd til et anlegg som trenger kondensator syns jeg man like gjerne kan ta seg råd til et skikkelig batteri. Men har inntrykket av at mange velger førstnevnte fordi en kondensator ser kulere ut i bagasjerommet enn et godt batteri gjør under panseret.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Har man råd til et anlegg som trenger kondensator syns jeg man like gjerne kan ta seg råd til et skikkelig batteri. Men har inntrykket av at mange velger førstnevnte fordi en kondensator ser kulere ut i bagasjerommet enn et godt batteri gjør under panseret.

5397524[/snapback]

 

Helt enig der, koster jo ikke så mye å kjøpe et nytt bilbatteri, dessuten kan jo ikke kondisen hjelpe deg med strøm til å starte en kald motor! :!:

Lenke til kommentar

Lyd for 50 tusen ? :)

 

Pent oppsett :

Bassforsterker:

http://www.iceaudio.no/?func=vareinfo&vnr=...2360d8d38606718

 

2X bassere:

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...2360d8d38606718 !

 

Frontsett :

http://www.iceaudio.no/index.php?func=vare...2360d8d38606718

 

Forsterker Frontsett:

http://www.megabillig.com/index.php?page=p...&cat2=14&id=210!

 

Kondensatorer: 2 X http://www.megabillig.com/index.php?page=p...cat2=17&id=1004 !

 

Det du trenger av kabler for dette, og sikringer kjøper man på svinesund, eller så får man ofte noen greie rabatter når man kjøper en del ting i en butikk!!

 

Batterier: Stinger/Optima ! det du har mest lyst på. selv kjører jeg med et ekstra stinger batteri, men kommer til å kjøre med 2 til når feriepenga kommer! :) Og skal man gi litt på med anlegg i bil, så er det ofte kjekt med 1-2 baterier ekstra og gjerne en ekstra kondensateor, men en kondensator til den bassforsterkeren er et must!

 

Her må du vel å merke bygge kassa selv, og da trenger man 1-2 bass porter til en 150,-

på basselementet på frontsette trenger du også en kasse på ca 30L hvis jeg kke husker helt feil! Så da trenger du noe å lage det av og! MDF plater koster 250-500,- Litt etter som man kjenner folk som jobber der man skal kjøpe de, eller ikke! :innocent:

 

- Edit: Skriveleif -

Endret av Burud
Lenke til kommentar
Skal du ha RÅ lyd ? Gå for Cadence!

Skal du ha FIN lyd ? Gå for Lotus

5416488[/snapback]

 

Skal du ha fin lyd er Lotus et alternativ ja, men Focal og Morel ligger nokk litt over der igjen.

 

Har selv begynnt å kjøpe inn komponent til Lotus komponentsett, men kommer heller til å sattse på Morel.

 

Av basser har du mye bra å velge mellom, men skal du ha et komponentsett som spiller fint. Da ville jeg absolutt sattset på Focal eller Morel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, syns heller det oser idiot. Jackhammern kunne i mine øyne hett "bevis på at folk kaster bort haugevis av penger på hype og dill" :p

At den er tung er ikke ensbetydende med kvalitet. Overvurdert, overprisa stor, unødvendig tung malmrøys er hva jeg tenkte sa jeg sån, hehe :D

 

Men nok om den, skal en ha skikkelige saker så finnes det løsninger som spiller mye bedre og muligens også høyere, veier mindre og tar mindre plass til mindre penger enn noe slikt koster. Og for å ikke spore helt av topic så er det vel mer eller mindre det trådstarter er ute etter. Godlyd av klasse som spiller høyt.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

jackhammer er jo helt sykt overpriset i norge. kan få den for 5000$ i usa. og jeg syns 5000$ er absolutt nok. det er jo en syk bass, men den er jo bare laget for å vise hva man faktisk kan lage. for 5000$ får du mye annet av lyd. eller 100000 i norge kan du også få sinnsykt mye annet for. regner med at det er utrolig få som kommer til å skaffe seg denne bassen. så jeg sier bare en ting. og det er at du må bruke dine 50000 på noe skikkelig og ikke så show-off.

Lenke til kommentar
jackhammer er jo helt sykt overpriset i norge. kan få den for 5000$ i usa. og jeg syns 5000$ er absolutt nok. det er jo en syk bass, men den er jo bare laget for å vise hva man faktisk kan lage. for 5000$ får du mye annet av lyd. eller 100000 i norge kan du også få sinnsykt mye annet for. regner med at det er utrolig få som kommer til å skaffe seg denne bassen. så jeg sier bare en ting. og det er at du må bruke dine 50000 på noe skikkelig og ikke så show-off.

5473659[/snapback]

 

Ifølge dagens dollarkurs så blir den å koste 33500,- og ikke 50000,-!! Pluss frakt selvfølgelig, men det er fortsatt dyrt ass... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...