Gå til innhold

Tror dere at ATI kan vippe Nvidia av tronen??


Chepe

Anbefalte innlegg

Med launchen av Radeon 9700 PRO-kortet, KNUSER ATI Nvidia lett... bare se på http://www.tomshardware.com for veldig gode tester!

 

Eg husker når 3dfx ble vippet av tronen, og det gikk mye fortere enn man skulle tro... eg personlig tror at hvis ATI klarer å levere 3 chip'er etter hverandre; dvs. to nye radeon kort som også overgår Nvidias nye chip'er, så vil de ta kontroll over markedet.

 

Men det eg vil høre er hva dere tror! Kan den store giganten bli slått av pinnen av et selskap som har kun 30% av markedsandelen? (samme som med intel og amd tenker eg, men dette er mye hardere konkurranse...)

 

Eg kommer ialllefall til å bestille dette kortet (når eg har råd hehe) og håper folk kan vurdere ATI som et godt valg i fremtiden....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt usikker, men jeg tror det er bare sunt at Nvidia får litt skikkelig konkuranse..Og personlig så syntes jeg hadde vært spennende om noen andre enn Nvidia hadde blitt markedsleder nå...

 

Jeg har et GF3-Ti200 kort nå men jeg vurderer sterkt å kjøpe et Radeon 9700 Pro 128. Blant annet pga kickass performance og god TV-out kvalitet...

Lenke til kommentar

Det er bare positivt at det er hard konkuranse mellom ATI og nVidia forde det gir oss brukere billigere hardware. Klart at Radeon 9700 PRO er raskere enn GF4 Ti4600 med god margin. Men eier du allerede ett GF4 kort så mener jeg det er bortkastet penger å kjøpe Radeon 9700 PRO nå. Men sitter man med GF3 eller Radeon 8500 og skal handle nå, så er jo Radeon 9700 PRO det beste valget. Jeg tror nVidia har ett ess i armene med sin NV30 brikke...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 11:30, Betroz skrev:

Jeg tror nVidia har ett ess i armene med sin NV30 brikke...



 

NV30 vil nok bli bedre enn Radeon 9700, men antar at ATI er bevisst på å matche NVidia, så de lanserer nok neste Radeon ikke lenge etter(kanskje samtidig). Spørs hvem som er best da? Blir meningsløst å sammenligne nåværende Radeon med neste Geforce.

Lenke til kommentar

Ja prisene vil bli bedre av hard konkurranse, men tenk kor mye bedre kortene vil bli på grunn av dette... fra et veldig paranoid synspunkt kan du si at nvidia ikkje har trengt å slippe grensesprengende grafikk hver gang de gir ut et kort... bare hver gang de er truet kraftig vil de gjøre det!

 

Eg hadde vært i skyene hvis Nvidia og ATI hadde 5050 markedsandel, for utviklingstigen ville gått dramatisk oppover istedet for at et selskap sitter med nærmest monopol (microsoft) og bare trenger å gi ut *litt bedre* og *litt bedre* for å MELKE markedet (slik som det virker microsoft har gjort lenge)

Lenke til kommentar

Monopol ja... Vi husker vel alle hva Intel tok for sine PIII flaggskip før Athlon kom på banen.. var fort mellom 6-10000 kr!!! Sånne priser ser vi heldigvis ikke lenger.Når det var reell konkuranse på grafikk for mange år siden (S3,ATi ++++, husker ikke alle) kostet de råeste 4 mb kortene sjelden mer enn 2000 kr..nå er det nærmere 5 laken og det utgjør en alt for stor andel av PC prisen!!

Skulle ønske Matrox hadde vært litt bedre også for gamere...:smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 11:15, Chepe skrev:

Med launchen av Radeon 9700 PRO-kortet, KNUSER ATI Nvidia lett... bare se på
for veldig gode tester!


Eg husker når 3dfx ble vippet av tronen, og det gikk mye fortere enn man skulle tro... eg personlig tror at hvis ATI klarer å levere 3 chip'er etter hverandre; dvs. to nye radeon kort som også overgår Nvidias nye chip'er, så vil de ta kontroll over markedet.


Men det eg vil høre er hva dere tror! Kan den store giganten bli slått av pinnen av et selskap som har kun 30% av markedsandelen? (samme som med intel og amd tenker eg, men dette er mye hardere konkurranse...)


Eg kommer ialllefall til å bestille dette kortet (når eg har råd hehe) og håper folk kan vurdere ATI som et godt valg i fremtiden....



 

Bare vent til NVidia slipper sitt nye skjermkort! Da er det full krig igjen.

Lenke til kommentar

eg tror at ati har kjøpt seg noen måneders forsprang på konkurrenten, siden de ikkje ventet et så utrolig kort... men hvis ATI no bruker denne tiden til å lage en ny chip som kan slå ut nvidias svar på radeon9700pro, så tar de markedet vekk fra nvidia for et halvt år til sammen, OG DET SKAL IKKJE MERE TIL!!! :wink:

Lenke til kommentar

Tror eg skal kjøpe radeon 9700 pro om en måned eller to når prisen er nede på 2500 kanskje... kem vet, muligens banker nvidia skiten ut av ATI med nv30 brikken men hvis ATI har en ny brikke klar rundt årskiftet... uansett kommer det til å bli et bra boost for ATI (peng i kassen) og det lover jo bra siden det er ati som er mest innovativ nå...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-05 12:35, warmaster skrev:

Spaz: Du har installert Radeon 9700 Pro kortet? Hvilket kjøpte du? (og ikke mist hvor)


Er du fornøyd?



 

Jeg kjøpte det hos http://www.quad.no. De importerer direkte fra USA og selger derfor originale ATI kort som kjører på full hastighet. Om jeg er fornøyd? Ja, gjett om jeg er. Det er en fryd å spille alle spill i 1280*1024, 6x FSAA, 16x AF uten så mye som et lite hakk engang (bortsett fra GTA3 som er ræva programmert)

 

Hvis noen lurer på hvorfor jeg ikke bruker 1600*1200 er det fordi flatskjermen min kjører i 1280*1024 oppløsning

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-05 15:10 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...