Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hvordan er ståda på den hjelpen ronilse?

 

Har fått ny TV, så det er litt trasig å ikke få brukt TV-kortet.

 

Beklager hvis jeg maser, du får bare ta den tiden du trenger med Mantis.

9509218[/snapback]

 

Hei,

Mantis er i orden så en 0.2.3 final er ikke langt unna, det var en hd krasj på den bærbare satte meg litt tilbake igjen, holder på å installere på nytt samt tilbakeføre data igjen (heldigvis bruker jeg opera som nettleser, irc og mail klient så den delen er enkel(kopiere mappe tilbake og alt er oppe å går igjen) verre med alt annet).

 

Er ledig i morgen kveld/tirsdag kveld hvis ikke vi skal ha MP møte, bare heng på hvis du ser MSN er pålogget :cool:

 

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Installerte 0.2.3RC2 + SVN, og da fungerer ikke Mce fjernkontrollen skikkelig kun piltastene. Noen som vet hva som må gjøres

 

Har Vista Home Premium

9592402[/snapback]

Rart. Har ikke sisite SVN (ett par dager gammel) og ikke Vista, men alt funker problemfritt her. Ingen bugs rapportert heller.

 

Sjekk at den er aktivert under Setup -> Remotes eller sjekk IR Server Suite om du bruker denne.

 

EDIT: Oops... *rette opp dobbelpost *

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Hei

 

Installerte 0.2.3RC2 + SVN, og da fungerer ikke Mce fjernkontrollen skikkelig kun piltastene. Noen som vet hva som må gjøres

 

Har Vista Home Premium

9592402[/snapback]

Rart. Har ikke sisite SVN (ett par dager gammel) og ikke Vista, men alt funker problemfritt her. Ingen bugs rapportert heller.

 

Sjekk at den er aktivert under Setup -> Remotes eller sjekk IR Server Suite om du bruker denne.

 

EDIT: Oops... *rette opp dobbelpost *

9594293[/snapback]

 

Takk, skal teste litt.

En annen ting, hvordan får man til at mediaportal viser "dvd-cover" av filmen slik som over?

Lenke til kommentar
Takk, skal teste litt.

En annen ting, hvordan får man til at mediaportal viser "dvd-cover" av filmen slik som over?

9594582[/snapback]

Velg "Movies -> Movies Database" i Setup, og legg til filmene du vil ha der. Så søker MP etter info og cover av den aktuelle filmen ;)

 

_____

 

Har forøvrig samme problemet som joffe11 med at kun piltastene på MCE fjernkontrollen funker.

Lenke til kommentar
Hei

 

Installerte 0.2.3RC2 + SVN, og da fungerer ikke Mce fjernkontrollen skikkelig kun piltastene. Noen som vet hva som må gjøres

 

Har Vista Home Premium

9592402[/snapback]

 

Hei,

Vista bruker og SVN, hmmm, da er nok MediaPortalDirs.xml overskrevet og alt peker til feil sted, har du backup av MediaPortalDirs.xml så hent den inn igjen og overskriv den i MediaPortal folderen. Hvis du ikke har så hent min MediaPortalDirs.xml, men den er bare til bruk for vista!

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Hei, og velkommen til forumet, moose2!

 

Bruker selv MediaPortal med Kreatel STB uten problemer. Kjenner mange som kjører MCE i "grunn" med MediaPortal som mediacenter - både med Kreatel dekodere og andre løsninger - uten problemer.

 

Skal ikke bli noe rot med codecer i utgangspunktet. Selv bruker jeg K-lite codec-pakke (vet man ikke anbefaler slike "pakkeløsninger", men det har fungert problemfritt hos meg, i motsetning til å installere dekodere hver for seg) samt PureVideo fra nVidia.

8742370[/snapback]

 

Jeg har selv dette oppsettet men jeg lurer på om det finnes en guide for hvordan man skal sette opp Kreatel settop boks med IR blaster mot Mediaportal.

 

Stefan Pettersen

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigivs. Bruker selv TVE2 nå. TVE3 har noen fordeler, men ble litt styr.

 

Vennligst oppgi følgende:

- TV-kort type

- Fjernkontroll og mottaker

- OS

- Dekoder modell.

9604519[/snapback]

 

- TV-kort type -- Hauppauge PVR150 MCE (henter i morgen:)

- Fjernkontroll og mottaker -- MCE remote versjon 2 og IR mottaker

- OS -- WinXP Mediacenter 2005

- Dekoder modell. -- Kreatel 1510 for Lyse IP-TV

Endret av StefanP
Lenke til kommentar

Da er dette en smal sak. Husk å kjøp en god/grei s-video kabel (ikke lengre enn den trenger). Vet ikke hva du mener med versjon 2, though.

 

1. Legg inn kanalene vha. add. - svideo. Velg "recieved by STB"

2. Konfigurer WebEPG (enten i MP eller kjør webepgconf (eller noe sånn)

1. Installer IR Server Suite

2. Lær kodene for 0-9 (+OK) - kan evt få dem av meg.

 

Lar det stå slik foreløpig, så ser jeg hvor du strander.

Lenke til kommentar
Hei

 

Installerte 0.2.3RC2 + SVN, og da fungerer ikke Mce fjernkontrollen skikkelig kun piltastene. Noen som vet hva som må gjøres

 

Har Vista Home Premium

9592402[/snapback]

 

Hei,

Vista bruker og SVN, hmmm, da er nok MediaPortalDirs.xml overskrevet og alt peker til feil sted, har du backup av MediaPortalDirs.xml så hent den inn igjen og overskriv den i MediaPortal folderen. Hvis du ikke har så hent min MediaPortalDirs.xml, men den er bare til bruk for vista!

 

Roy

9596365[/snapback]

 

Takker, nå funker det :)

 

Nå gjenstår det bare å bevege se ut i "codec" verden. Var ikke så nøye tidligere da jeg hadde en vanlig tv. Har skaffet meg en Panasonic 50px700 og da blir det viktig å kunne stille inn slik at det ser best ut på skjermen.

Er det noen som har erfaring med FFDSHOW guiden på avforum.no? Funker den greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...