Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei!

Det virket fremdeles ikke. Fikk opp "Unable to display graph"

 

Her er link til Pastebin.

http://pastebin.team-mediaportal.com/pastebin.php?show=12850

 

edit: Ser i .xmlen at du har merket av "sw=false", er ikke dette at kortet bruker software encoding?

 

Det gjør dette kortet.

9143288[/snapback]

 

Hei,

Den bryter på komminukasjoen mellom tuneren og til encoder filtrene.

Når du setter dette opp i graphedit, etter "713X BDA Analog Capture" på capture pin skal den til mux in på encoder filtret, du må nesten teste og se om den kan fungere med de filtrene du har på maskinen som "CyberLink MPEG Video Encoder(Twinhan)", "CyberLink MPEG Video Encoder" etc.

 

SW er ikke i bruk lenger, var til den gamle metoden for graph bygging.

 

Hvilken driver bruker du til kortet (versjon)?

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å komme seg her no. Musikk-problemet løste seg etter en reinstall. Sliter framdeles med å spille av X264. Installerte CoreAVC fra K-lite codec pack, men når eg prøver å spille av en x264-film blir bare skjermen mørk. Noen ide?

9142897[/snapback]

 

Installer siste SVN. Du kan da velge egen HD-codec. Med K-lite installert er valgene CoreAVC og FFDShow.

Lenke til kommentar
Sånn, nå har jeg fått satt den opp.

Hva skal jeg gjøre nå?

 

Her er en .pdf utskrift av GraphEdit.

9143660[/snapback]

 

Hei,

Du får den ikke til å virke med den graphen, du skal egentlig bare ha f. eks. MainConcept encoderen etter "713X BDA Analog Capture", du kan prøve en ny versjon av CaptureCardDefinitions.xml (endret pin nummer fra 3 til 2), skal ta natta nå men skal høre litt rundt i morgen om noen har noen tips for denne typen kort...

 

Roy

Lenke til kommentar
Sånn, nå har jeg bare MainConcept encoderen.

Når jeg da har byttet ut CaptureCardDefinitions med den du linker til skal det da funke?

 

edit: Still not working. Vi får ta det i morgen da. Skal også legge meg nå snart.

9143736[/snapback]

 

Hei,

Ble graphen korrekt når du bare bruker MainConcept encoderen, ingen feilmelding når de ble sammen koblet?

 

CaptureCardDefinitions filen skal fungere sånn teoretisk, men bare du kan prøve....

 

Roy

Lenke til kommentar
Hei igjen.

 

Nå har jeg koblet sammen MainConcept encoderen med Audio og Capture fra 713x BDA Analog Capture.

 

Får fremdeles opp at MP ikke kan lage graphen.

 

Får ingen feilmelding når jeg kobler MC encoderen til Analog Capture nei.

9145506[/snapback]

 

Hei,

Ok, last ned en oppdatert versjon her og test, post configuration.log til samme sted som før.

 

Hvilke encoders har du lagt inn?

 

Roy

Lenke til kommentar
http://pastebin.team-mediaportal.com/pastebin.php?show=12851

linken.

 

 

Etter 713X BDA Analog Capture har jeg bare lagt inn MainConcept encoderen, både til Audio og Capture.

 

Kan jo alltids installere Cyberlink PowerDVD 7, så kan jeg jo bruke den encoderen.

9145909[/snapback]

 

Hei,

ja du kan installere PowerDVD, en ny en for test med PDVD her

Det kan være lettere hvis du har mulighet til å gi meg tilgang til PC'n med kortet i, enten via MSN eller ultra vnc..

 

Roy

Lenke til kommentar

Nå funker TV kortet, takket være ronilse!

 

Er bare litt små konfigurering igjen nå.

 

- Hvordan får jeg volumkontrolleren til å virke? Jeg prøver å justere volumet med MCE remoten min, men ingenting skjer. Jeg kjører Vista.

 

- Hva skal Time Zone Compansation stå på?

 

- Hvordan får jeg deaktivert Start knappen på MCE remoten i Windows?

Når jeg trykker på startknappen på fjernkontrollen går MP til startbildet, og Media Centeret starter opp, jeg vil bare at MP skal gå til startbildet.

Lenke til kommentar

har nettop bynt å bruke MediaPortal, men har et spørsmål til dere som er mer erfarne me MP. Når jeg går innpå My Videos/Mine filmer så finner jeg fram de filmene jeg har på pcen, men når jeg trykker play så kommer det en svart skjerm i 2 sekunder så forsvinner det. Jeg regner med at det har noe me codecs å gjøre. Det jeg lurer på da e hvordan jeg legger inn codecs i MP, eller hvordan kan jeg få spilte de filmene jeg har??

 

Jeg la merke til at du kunne bruke et eksternt program til å spille av, men jeg har lyst å få kunne spille filmene av i MP.

Lenke til kommentar

I Setup velger du hvilke codecs som brukes for "vanlig" og HD filmer. Utvalget er begrenset til de du har installert. Prøv med MPV, men du må selvfølgelig ha rette codecer for dekoding av f.eks. DivX og Xvid.

 

Mitt tips:

Avinstaller alle codecs og bruk FFDShow eller K-lite codec pack.

Ingen vits med ekstern spiller.

 

 

Så:

- Hvordan får jeg volumkontrolleren til å virke? Jeg prøver å justere volumet med MCE remoten min, men ingenting skjer. Jeg kjører Vista.

Bruker du SPDIF? Er det lyd i det hele tatt? Mer info!

 

- Hva skal Time Zone Compansation stå på?

Trenger ikke å røre denne - bruk WebEPG (er guide i tråden her - evt. i første post)

Lenke til kommentar
- Hvordan får jeg volumkontrolleren til å virke? Jeg prøver å justere volumet med MCE remoten min, men ingenting skjer. Jeg kjører Vista.

Bruker du SPDIF? Er det lyd i det hele tatt? Mer info!

 

- Hva skal Time Zone Compansation stå på?

Trenger ikke å røre denne - bruk WebEPG (er guide i tråden her - evt. i første post)

9181064[/snapback]

Bruker SPDIF ja. Det er lyd som bare pokker. Får faktisk surround også, noe jeg ikke får til ellers. Jeg må stille opp lyden ved å bruke ikonet i oppgavelinjen i Windows eller ved å bruke volumknappene på tastaturet.

 

WebEPG. Shall search =)

Lenke til kommentar

Fått fikset det med å se filmer, men det er en siste ting jeg må få fikset. Pcen jeg sitter på nå er stasjonær (ikke media pc), men jeg har koblet både min tv og 17 lcd skjermen. Jeg kjører dual-view med den 17 skjermen som hoved og tven som ekstern skjerm hvor jeg kan sende vinduer over. problemet er at når jeg trykker fullscreen (med vinduet selvføgelig på tven) så kommer det bare fullskjerm på 17lcd skjermen.

 

Noen så vet hva jeg bør gjøre her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...