Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

I løpet av moen måneder uten å "love for mye" er det snakk om å endre deler av støtten for fjernkontroller slik at de blir like mye integrert som MCE & Hauppauge, dette vil etter det jeg vet (og det er ikke mye) være snakk om iMon også (hvis jeg ikke husker feil).

 

MCE / Hauppauge MCE clone kontrollene kan slå av og på datamaskinen så lenge maskinen støtter strøm på USB porten (alle nye gjør dette).

 

Internett TV upnp support er planlagt / ønsket føre MP 0.3, om dette lar seg gjøre vet man ikke, men det skal gjøres et forsøk på å få tak i programmerer(e) som kan dette.

 

Roy

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har prøvd Mp litt nå, og er positivt overrasket. Imidlertid har jeg litt problemer med TV. I oppsettet får jeg beskjed om at "no video capture card was detected". Jeg har et nvidia geoforce fx 5500 som funker helt fint i MCE. Har lett på div. forum, men skjønner ikke bæra. Noen som kan hjelpe? :hmm:

Lenke til kommentar
Har prøvd Mp litt nå, og er positivt overrasket. Imidlertid har jeg litt problemer med TV. I oppsettet får jeg beskjed om at "no video capture card was detected". Jeg har et nvidia geoforce fx 5500 som funker helt fint i MCE. Har lett på div. forum, men skjønner ikke bæra. Noen som kan hjelpe?  :hmm:

6577977[/snapback]

 

Har du installert DirectX den siste + alle oppdateringer til Windows XP?

Du kan poste mediaportal.log (hvis du har MP 0.2 + svn så er det Configuration.log) til MediaPortal Pastebin og link tilbake her.

 

Roy

Lenke til kommentar
Har prøvd Mp litt nå, og er positivt overrasket. Imidlertid har jeg litt problemer med TV. I oppsettet får jeg beskjed om at "no video capture card was detected". Jeg har et nvidia geoforce fx 5500 som funker helt fint i MCE. Har lett på div. forum, men skjønner ikke bæra. Noen som kan hjelpe?  :hmm:

6577977[/snapback]

 

Har du installert DirectX den siste + alle oppdateringer til Windows XP?

Du kan poste mediaportal.log (hvis du har MP 0.2 + svn så er det Configuration.log) til MediaPortal Pastebin og link tilbake her.

 

Roy

6578948[/snapback]

 

Ja mener jeg har alle oppdateringer. Her er logen http://pastebin.team-mediaportal.com/10276

Lenke til kommentar

Nå ser alt ut til å være OK :)

 

Men et par småspørsmål:

 

Jeg fikk med en slik fjernkontroll (vet ikke hva den heter, enda)

WEBPAKKE161_1.jpg

 

Den virker bare delvis i MP, og jeg skulle ønsket jeg kunne brukt den på samme måte som den virket i Intervideo Home Theater..

 

Noen som har testet dette / eller noen tips på hvordan får den til å virker mer enn 20% ? :)

 

Samt en liten ting til: Må jeg ha MP åpent for at en "recording" som er satt opp i fremtiden skal starte, eller starter programme seg selv?

Endret av johnroger
Lenke til kommentar

Benonih: Capture Card = TV-kort

FX 5500 er et grafikk kort - ikke et TV-kort - som er DX9 komp. og skal følgelig fungere fint med MP.

 

Hvilket TV-kort har du?

 

johnroger: du må finne ut mer om fjernkontrollen; merke etc. Se på baksiden eller inni, samt drivere. Kan tenke meg det er X10 - prøv gjerne å velge det (driver må instaleres - link i "setup").

Lenke til kommentar

Fant ut hva den het nå:

 

Intervideo Home Theater Remote Control (PH839A)

Manufacturer: Hewlett Packard / Intervideo

Part Number: PH839A

 

EDIT:

Fant en "Asus"-program til MP, og dermed virket flere knapper. Har ikke fått testet mer enda.

 

Men - Har noen problemer med avspilling av opptak fra TV? Eller komprimering av disse filene?

Jeg får bare opp første frame - men kommer ikke lenger i avspillingen..

Endret av johnroger
Lenke til kommentar

Artig sak der en MCE programmerer anbefaler MediaPortal i sin Media Centre Blog: http://mediacenter.mattgoyer.com/

 

Vista MCE 2007 not going to support DVB-C/S/S2 etc

Written by Frodo 

Wednesday, 02 August 2006

 

While I normally don't post any information about Windows Media Center i found the following very remarkable.

 

Matt Goyer is one of the program managers at Microsoft working on Windows Media Center. On his blog-site he confirmed that Vista MCE 2007 is not going to support DVB-C/S/S2.

 

Further he adds that support for DVB-S/C/S2 will probably be added in 2009 which means you'll have to wait a loooong time

 

I cannot believe that a big company like Microsoft is simply ignoring 3/4 of the world and is solely focused on the USA market with only support for analog tv and cablecard

 

Even better. In his blog he recommends to use MediaPortal !

 

from his blog site: http://mediacenter.mattgoyer.com/

 

I’d also like to point out that Media Center can’t be everything to everyone around the world. If a different program suits your needs then please use it. While I love Media Center if you can’t watch TV in it by all means use Media Portal (it’s built on .Net afterall!).

 

Makes me wonder how many copies of MediaPortal are currently running in Redmond;-)

 

 

 

Frodo 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...