Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Digital Everywhere FloppyDTV S2 - DVB-S2 HDTV-mottaker - FireWire

og

Canal Digital CAM

 

Kjører Mediaportal 1.1.0 under Win7 (64-bit). Min HTPC har to FloppyDTV kort og ett Canal Digital (CD) programkort. Har brukt SmartWi for å kunne benytte begge kortene. Nå sluttet plutselig SmartWi å funke. :mad:

Istedetfor å kjøpe ny SmartWi boks, så lurte jeg på å kjøpe CAM+programkort fra CD (blir billigere).

 

Jeg har googlet litt, og det ser ikke ut som om CDs CAM funker med FloppyDTV. :ermm:

Men kan jeg ta programkortet (kjøpt for CDs CAM (og parret(?))) og putte i min gamle Conax CAM?

 

Noen erfaringer/tips/smarte løsninger her?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte cam på komplett for noen år siden, den fungerer fint med floppydtv kortet mitt.

Det gjorde jeg også - 2 stk. Conax CAMs. De har fungert greit til nå - ved bruk av SmartWi.

Men nå har altså SmartWi røket. Jeg har flyttet CDs programkort fra SmartWi til Conax CAMen på et av FloppyDTV kortene, og det funker (sånn noenlunde - av og til får du 'ørten' "channel scrambeled"-meldinger før du får bilde).

 

Men spørsmålet mitt nå er:

Kan jeg bestille en CD CAM med programkort, og putte CD programkortet i det ledige FloppyDTV-kortet (med Conax CAM)? Såvidt jeg har skjønt så funker ikke CDs CAM med FloppyDTV ...

Parrings-problemer?

Lenke til kommentar

Jeg tror cam'en til Canal Digital skal fungere i Fire dtv kortet, det fungerte hvertfall i en tv som ikke var godkjent fra CD...

Jeg satte forøverig et nytt CD programkort i min gamle Conax cam i en ny tv og det fungerte hvertfall bra, så jeg tviler på at de er parret..

 

-Kjell

Lenke til kommentar

Jeg tror cam'en til Canal Digital skal fungere i Fire dtv kortet, det fungerte hvertfall i en tv som ikke var godkjent fra CD...

Jeg satte forøverig et nytt CD programkort i min gamle Conax cam i en ny tv og det fungerte hvertfall bra, så jeg tviler på at de er parret..

Hmm, jeg baserer meg vel egentlig på denne tråden:

FloppyDTV+Canal digital Strong CAM = No device found?

 

Ulike signaler her ... :shrug:

 

Flere erfaringer? Før jeg gambler og kjøper?

Lenke til kommentar

OK, da har jeg bestilt CAM + programkort fra Canal Digital.

 

Jeg ble imidlertid litt bekymret da jeg leste ordrebekreftelsen:

"Din nye dekoder/kortleser(CAM) er avhengig av å bli koblet sammen med smartkort for å gi bilde (pairing). Dette medfører at inntil denne koblingsfilen er lastet ned og godkjent i dekoderen/kortleseren(CAM) vil skjermen være sort.

Det kan ta opptil 2 timer før dekoderen/kortleseren(CAM) mottar meldingen". :omg:

Lenke til kommentar

Da har jeg fått det opp å gå på server 2008, men når jeg prøver å se en kanal får jeg opp "channel is scrambled".

 

Noen tips til hva som kan gjøre dette?

 

Har nøyaktig de samme innstilingene på serveren som jeg hadde under windows 7, så skjønner ikke helt hvorfor det ikke virker.

 

Har lagt med log filer, kanskje noen kan være grei å se over de for meg?

log.rar

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Når du har "lovlig" cam og kort(som er parret) kjøpt fra canal digital så må kortet oppdateres første gangen ellers får du scrambled-meldinger..jeg bruker rikstv og den måtte stå på 3 dager. MEN jeg kjenner en som har canal digital og han kjøpte cam+kort lovlig hos forhandler, han har aldri brukt camen i en tv kun i pc og mediaportal og det måtte stå på LENGE før kortet ble oppdatert.

Lenke til kommentar

Om det er meg du svarer til så har ikke dette noe med saken å gjøre vil jeg tro.

 

Jeg har to pcer stående her med mediaportal. Dene ene virker tvkortet+cam i, mens i den andre får jeg beskjed om at "channel is scrambled".

 

Det er det samme tv-kortet, samme cam og samme programkortet som blir brukt i begge pcene, og det er nøyaktig de samme innstillingene i tv-server.

 

Eneste forskjellen på disse to er at den ene kjører windows 7 og den andre kjører server 2008 r2.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet at det ikke er støttet som OS, men har fått frem tv-kortet og får søkt inn kanaler osv. HEntet BDA drivere fra windows 7. Alt virker, bortsett fra å se kanalene som ikke er "åpne", så hadde håpet der stod noe fornuftig i logfilene.

 

Hei,

Kort titt i loggen og det er tydelig at CAM ikke er gjenkjent og aktiv, hva dette skyldes vet jeg ikke siden jeg har ikke brukt det operativsystemet og vet heller ikke om noe i Teamet som gjør det.

 

Roy

Lenke til kommentar

Jeg har Canal Digital satelitt og har slitt med at noen kanaler har fått channel is scrambeled feilmelding...

 

Jeg testet med et annet nytt kanalkort, og da fungerte allt perfekt.

Så snakket jeg med Canal Digital og fikk beskjed om at kortet mitt antagelig måtte oppdateres, og at dette måtte gjøres i dekoderen jeg hadde fått fra dem...

 

Så om dere sliter med channel is scrambeled så oppdarter kortet.

 

Jeg klarte ikke og oppdatere kortet i dekoderen fra CD, så de sender meg ny dekoder og nytt kort, så skal ting fungere igjenn :D

 

 

Lenke til kommentar

http://01688cb.netsolhost.com/samplerdownload/

 

http://www.soundkeeperrecordings.com/format.htm

 

Det kan være mange forskjellige formater, men wav og flac er mest brukt. Om man har en god DAC og skikkelige headset eller stereo, så hører man ganske lett forskjell i forhold til vanlige CD´er.

 

Hei,

Har testet en av de filene og de spiller av perfekt her, så da må du nesten fortelle meg litt mer om hvordan jeg kan frembringe feilen (MP versjon, Dshow eller BASS spilleren, mediaportal.log, OS, etc)

 

Roy

 

Jeg har skrevet et svar to ganger den siste tiden, men begge ganger har det oppstått problemer i det jeg trykker "Svar nå". Når man har tatt seg god tid med et svar, og det ender opp med 404 ol. er det fort gjort å legge maskinen for hat en tid. For min egen del er det ihvertfall ikke aktuelt å bite i eplet. Til det smaker det alt for surt, så jeg foretrekker å droppe PC resten av dagen... men ikke før jeg har klappet til tastaturet. (Har alt kostet meg en X300)

 

For å begrave stridsøksen med denne tråden gjør jeg et nytt forsøk... (deja vu?)

 

Mitt oppsett er Win7 x86, MP 1.1 RC3 og 1.1 Final, med et ASUS M4A785TD-V EVO (VIA VT6308P) der jeg kjører ASIO - SPDIF. ASIO-driveren er ASIO4ALL.

 

Testet du filene med ASIO og/eller ASIO4ALL ?

 

Det eneste som mangler med MP er at de får på plass skip steps på musikkfiler slik som tidligere, og WASAPI-støtte.

Det viktigste er WASAPI, for lydkvaliteten i Windows uten ASIO/WASPI eller KS er generelt sett ræva.

Om du er en del av MP-teamet, eller kjenner noen av dem, må du gjerne forklare de at mange faktisk prioriterer kvalitet fremfor alt annet.

På fest er det greit, men når man setter Stax´ene på hodet er det greit å slippe den skandaløse windows mixeren :)

 

Finnes det noe beta eller plugins med støtte for WASAPI? Tips mottas med masse takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...