Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Nå fungerer de fleste kanaler helt fint hos meg på Canal Digital kabel.

 

Opplever dog et par problemer med CNN og Bloomberg (ikke at jeg ser så mye på de men).

Jeg får verken bilde eller lyd, og MP bare henger når jeg bytter til dem. På HTPC som har både server og klient, kan jeg trykke enter og bytte til en annen kanal, men på andre klienter så henger MP seg helt.

 

Noen som vet hvilke codecs jeg må sjekke ang. CNN og Bloomberg?

 

Btw: Bloomberg virket plutselig i morges... Ingen endringer er gjort.

 

Jeg bruker Cyberlink PDVD10 på H.264 og Cyberlink PDVD9 på MPEG-2. Brukes begge codecene?

 

Og kanalskift tar 1-3 sekunder, og gjerne et par sekunder ekstra på bærbare klienter.

 

Er dette normalt?

 

Hvilken versjon av windows bruker du?

 

På windows 7 er det anbefalt å bruke Microsoft sine codecer. Gjør det her med stort hell. Synes det virker bedre med de enn med cyberlink sine, både på mpeg2 og h264.

 

1-3 sekunder må du vel overleve. Her er det vel rundt 1 sekund det tar å bytte kanal. Ikke noe jeg gidder å irritere meg over da alt annet virker.

 

Min erfaring med en tv-server og klienter rundt om er at det blir ofte feil ved kanalbytte, det går treger ved bytte av kanal og det kommer oftere feilmelding.

 

Dette kan være pga jeg brukte windows server 2008, men jeg droppet det i hvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

På windows 7 er det anbefalt å bruke Microsoft sine codecer. Gjør det her med stort hell. Synes det virker bedre med de enn med cyberlink sine, både på mpeg2 og h264.

...

Heisann. Har faktisk greid å ikke få med meg at Win7 støtter h264 før nå.. Kanskje jeg skal oppgradere til Windows 7 på HTPC alikevel. Åssen er det, fungerer MP knirkefritt på Win7 iforhold til Vista?

Lenke til kommentar

Til dere som kanskje er litt mer inn i dette enn meg:

 

Jeg har gått over til For The Record som TV plugin, og har nå oversatt denne til norsk.

 

Se forøvrig tråd her, og last ned om du vil

 

Jeg trenger hjelp til et par ting.

 

Scheduler har jeg oversatt til "Opptaksplan" (som er relativt OK)

 

Men hva med "Alert Scheduler" og "Suggestion Scheduler."

 

Forslag? :blush:

Endret av nordemoniac
Lenke til kommentar

 

Til dere som kanskje er litt mer inn i dette enn meg:

 

Jeg har gått over til For The Record som TV plugin, og har nå oversatt denne til norsk.

 

Se forøvrig tråd her, og last ned om du vil

 

Jeg trenger hjelp til et par ting.

 

Scheduler har jeg oversatt til "Opptaksplan" (som er relativt OK)

 

Men hva med "Alert Scheduler" og "Suggestion Scheduler."

 

Forslag? :blush:

 

 

Er nå ferdig med oversettelse av For The Record.

Så fra og med neste versjon vil dere få norsk i Web Access og MP. De har ennå ikke gitt mulighet til å oversette Management Console.

Lenke til kommentar

Er nå ferdig med oversettelse av For The Record.

Så fra og med neste versjon vil dere få norsk i Web Access og MP. De har ennå ikke gitt mulighet til å oversette Management Console.

 

Godt jobba. Det betyr at jeg seriøst bør vurdere denne, jeg har lest om den før.. Ser ut som et godt alternativ til MP's opptaksfunksjon (som slettes ikke er så værst) Det blir nok ikke før jul da.. ;)

Lenke til kommentar

Trenger litt assistanse her.

Har idag en htpc, har kjørt Media Center, Hauppage HVR1300 med Canal Digital kabel uten nevneverdige problemer.

Nå skal jeg oppgradere til digital-tv abbonement fra CD, og har bestilt IDTV kort-modul for tvèn. Har nå installert Mediaportal, og har nå fått stilt inn de analoge kanalene ( har ikke fått camèn fra CD enda)

Spørsmålet er som følger, hvordan går jeg så frem, må jeg ha nytt tv-kort? isåfall, noen anbefalinger? Skal camèn installeres i tv eller pc? Og kanskje det viktigste, hva gjør jeg for å ta opp fra flere kanaler samtidig, to tv-kort? og isåfall, er det problemfritt med tanke på digitale kanaler?

 

Håper dere kan ta det litt steg-for-steg for meg (HTPC for Dummies), da jeg ikke er noen ekspert på dette..

Beklager hvis dette ligger svart på en annen plass i tråden, men har nå lett på nett etter en steg-for-steg forklaring uten å finne noe som jeg forstår.

Lenke til kommentar

Hei,

lucifer666, kommer litt an på hva du oppgraderer til.

Hvis du bor i en bolig med analog kabel i dag og skal bytte til digital er det vel DVB-c det er snakk om og hvis du kun har HVR-1300(analog + DVB-t), så må du i tilfelle ha en DVB-c mottaker.

 

Det kan uansett lønne seg å titte på sidene til MSPC evt registrere seg å få tilgang til gråsonen når det gjelder kodede kanaler.

 

Roy

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg sitter og sorterer kanaler her nå etter ett nytt kanalsøk, og det slår meg at det er et par funksjoner jeg savner under TV Channels...

 

1: En knapp som fjerner alle hakene på tv kanalene (ikke bare betalkanalene)

 

2: en knapp som automatisk tester alle kanalene i kanallista om de fungerer.

Om de kommer opp som scrambeled så skulle de bli merket av i lista.

Så kan bruker sjekke lista og trykke på slett for og bli kvitt kanalene...

 

Sistnevndte hadde spart meg for noen timers arbeide..

 

Jeg vet ikke om dette er riktig sted for dene type forslag, om det ikke er det så gi meg et hint om hvor jeg kan henvende meg med disse ønskene...

 

Mvh

Kjell

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

 

Jeg lurte på om noen har opplevd følgende og kanskje hadde noen tips til meg:

 

- TV 2 HD får ikke noe EPG info - alle andre kanaler er OK (DVB-S2 m/Canal Digital)

 

- Skifter fra en HD kanal opplever jeg ofte "kan ikke starte timeshifting" eller "ingen signal". Dette løses ved å gå ut av mytv og inn igjen.

 

Er takknemmelig for alle innspill.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Jeg lurte på om noen har opplevd følgende og kanskje hadde noen tips til meg:

 

- TV 2 HD får ikke noe EPG info - alle andre kanaler er OK (DVB-S2 m/Canal Digital)

 

- Skifter fra en HD kanal opplever jeg ofte "kan ikke starte timeshifting" eller "ingen signal". Dette løses ved å gå ut av mytv og inn igjen.

 

Er takknemmelig for alle innspill.

 

Hadde problemer med Epg på alle HD kanalene. Jeg tok et nytt kanalsøk og fikk da oppdatert kanallisten, og da kom epg tilbake igjen også.

 

Hva tvkort har du? Og du har et floppyDTV kort så vil jeg tro problemet med feilmelding kommer utav feil firewire driver.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har det skjedd noe rart her, for tv-delen har plutselig sluttet å virke mot Canal Digital Kabel. Ukjent feil har oppstått, så ikke så veldig informativt heller.

 

Kjenner jeg begynner å bli ekstremt lei etterhvert, og tror dette blir mediaportal sin avgang her i hus. Er rett og slett lei uforklarlige feilmeldinger når det kommer til tv-delen, og tross for at det nå utrolig nok har virket utmerket de siste 6 mnd orker jeg ikke tanken på å måtte justere alt på nytt igjen nå.

 

Noen andre som har merket av tv-delen har sluttet helt å virke i det siste?

Lenke til kommentar

Hvis jeg har et setup som funker rimelig bra så tar jeg alltid en image-backup av system-disken (inkl. MediaPortal) før jeg installerer / oppdaterer noe som helst. Dette har reddet meg flere ganger. Anbefales.

(Som du sikkert vet, så behøver du ikke gjøre rare endringen før ingenting funker!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...