Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og klør meg litt i hodet her...

 

Når jeg setter på en tv kanal f.eks Discovery og setter på pause så står det discovery på den linja som kommer opp i bunnen av skjermen. Men om jeg så bytter kanal til NRK1 så står det fremdeles discovery i bunnen av skjermen om jeg setter på pause...

Det hjelper ikke noe om jeg bytter kanal flere ganger den første kanalen jeg satte på står på den linja om jeg setter på pause uansett...

 

Hva kan dette skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Jeg har nå installert media portal og sliter med å få opp noe bilde på TV, det kommer bare opp en feilmedling som sier "kan ikke starte graphen", jeg bruker et Terratec Cinergy C PCI HD kort.

 

Er det noen instillinger jeg må gjøre?

Har prøvd å søke på nettet og har enda ikke funnet noen løsning.

 

Håper noen kan hjelpe!

 

 

PS: TV-kortet fungerer fint i Terratec sin egen Home Cinema program, det er media portal som er vrang..!

Endret av nirosan
Lenke til kommentar

Lurer på en liten ting.

 

Korrupt database, hvordan endres dette? Er feilen som dukker opp i error.log.

 

Har mediaportal noen problemer med å bli lagt inn på en SSD disk, timeshifting eller andre ting som klusser det til?

 

Hei,

Vel da har den ikke blitt oppdatert/avsluttet riktig, det at den er på SSD disk skal ikke ha noe betydning. Hvilken error.log er dette, den til MP eller TVServer?

 

Roy

Lenke til kommentar

Nå er det ikke jeg som sliter med dette, men en jeg prøver å hjelpe.

 

Kan sitere hva han har skrevet og legge med logfiler som er lagt ut, så kan du se om du finner ut hva det kan være:-)

 

 

Jeg klonet harddisken min til en SSD og kjører den som system disk med MediaPortal.

 

Etter dette har MediaPortal begynt å oppføre seg fryktelig rart!

 

Første jeg merker er at det tar en evighet å åpne. Starter tilleg sekjsonen for eksempel tar en evighet!

Så når den er ferdig så går den tilbake til skrivebordet for å være der noen sekunder før MediaPortal kommer opp igjen. Aldri opplevd før.

Hele MediaPortal hakker noe fryktelig! Bla i menyen hakker. Filmer hakker. Tv hakker konstant. Hører vifta til prosessor begynner ganske fort etter at MediaPortal har startet og prosessor kan komme opp i over 90%.

 

Noen som skjønner seg på hva dette kan være?

Har aldri opplevd dette før, og alt skal være som før skifte av harddisk siden jeg klonet en eksakt kopi.

 

 

MediaPortalLogs_28_10_10__20_35.zip

Lenke til kommentar

Nå er det ikke jeg som sliter med dette, men en jeg prøver å hjelpe.

 

Kan sitere hva han har skrevet og legge med logfiler som er lagt ut, så kan du se om du finner ut hva det kan være:-)

 

 

Jeg klonet harddisken min til en SSD og kjører den som system disk med MediaPortal.

 

Etter dette har MediaPortal begynt å oppføre seg fryktelig rart!

 

Første jeg merker er at det tar en evighet å åpne. Starter tilleg sekjsonen for eksempel tar en evighet!

Så når den er ferdig så går den tilbake til skrivebordet for å være der noen sekunder før MediaPortal kommer opp igjen. Aldri opplevd før.

Hele MediaPortal hakker noe fryktelig! Bla i menyen hakker. Filmer hakker. Tv hakker konstant. Hører vifta til prosessor begynner ganske fort etter at MediaPortal har startet og prosessor kan komme opp i over 90%.

 

Noen som skjønner seg på hva dette kan være?

Har aldri opplevd dette før, og alt skal være som før skifte av harddisk siden jeg klonet en eksakt kopi.

 

 

MediaPortalLogs_28_10_10__20_35.zip

Hei,

SQL error der er fordi TV-Series databasen er blitt korrupt, grunnen til det vet jeg ikke, men ny installasjon v TV-Series kan være nødvendig, samt slette/gi nytt navn til TVSeriesDatabase4.db3.

 

Roy

Lenke til kommentar

Nå er det ikke jeg som sliter med dette, men en jeg prøver å hjelpe.

 

Kan sitere hva han har skrevet og legge med logfiler som er lagt ut, så kan du se om du finner ut hva det kan være:-)

 

 

Jeg klonet harddisken min til en SSD og kjører den som system disk med MediaPortal.

 

Etter dette har MediaPortal begynt å oppføre seg fryktelig rart!

 

Første jeg merker er at det tar en evighet å åpne. Starter tilleg sekjsonen for eksempel tar en evighet!

Så når den er ferdig så går den tilbake til skrivebordet for å være der noen sekunder før MediaPortal kommer opp igjen. Aldri opplevd før.

Hele MediaPortal hakker noe fryktelig! Bla i menyen hakker. Filmer hakker. Tv hakker konstant. Hører vifta til prosessor begynner ganske fort etter at MediaPortal har startet og prosessor kan komme opp i over 90%.

 

Noen som skjønner seg på hva dette kan være?

Har aldri opplevd dette før, og alt skal være som før skifte av harddisk siden jeg klonet en eksakt kopi.

 

 

MediaPortalLogs_28_10_10__20_35.zip

Hei,

SQL error der er fordi TV-Series databasen er blitt korrupt, grunnen til det vet jeg ikke, men ny installasjon v TV-Series kan være nødvendig, samt slette/gi nytt navn til TVSeriesDatabase4.db3.

 

Roy

 

Det virket utmerket, så skal hilse å takke så mye for hjelpen:-)

Lenke til kommentar

Hvilket tv kort til pc oppdaterer programkort fra canal digital satelitt? Jeg er på jakt etter en tv kort og cam løsning som tar ned oppdateringer til canal digital sine programkort for satelitt...

 

Jeg har et firedtv S2 kort med conax cam i dag, men det oppdaterer ikke programkortet, så kanaler forsvinner innimellom...

 

Noen som vet om en løsning som fungerer?

Lenke til kommentar

Hvilket tv kort til pc oppdaterer programkort fra canal digital satelitt? Jeg er på jakt etter en tv kort og cam løsning som tar ned oppdateringer til canal digital sine programkort for satelitt...

 

Jeg har et firedtv S2 kort med conax cam i dag, men det oppdaterer ikke programkortet, så kanaler forsvinner innimellom...

 

Noen som vet om en løsning som fungerer?

 

Hei,

trodde faktisk FireDTV S2 gjorde det, jeg har ikke måtte gjøre noe ekstra for at det skal virke, men er det en stund siden pcen har blitt brukt kan det være den må inn i boksen for oppdatering...

 

Roy

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke noe med kanalsøk da det er programkortet som ikke har oppdatert seg til de nye kodene for dekoding av enkelte kanaler...

 

Jeg har hatt dette kortet i daglig drift i lang tid (ca 1 år) og plutelig forsvant en og annen kanal...

Det kan jo være feil på programkortet, men det skal vel mye til...

 

Jeg sliter også med dekoding av enkelte HD kanaler og skifte mellom dem...

Hva av dette som er tv kortet sin feil kan sikkert diskuteres, men jeg funderer på og bytte det ut...

 

 

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke noe med kanalsøk da det er programkortet som ikke har oppdatert seg til de nye kodene for dekoding av enkelte kanaler...

 

Jeg har hatt dette kortet i daglig drift i lang tid (ca 1 år) og plutelig forsvant en og annen kanal...

Det kan jo være feil på programkortet, men det skal vel mye til...

 

Jeg sliter også med dekoding av enkelte HD kanaler og skifte mellom dem...

Hva av dette som er tv kortet sin feil kan sikkert diskuteres, men jeg funderer på og bytte det ut...

 

Hei,

I løpet av et år bytter gjerne frekvenser / kanalene plass også, når det gjelder HD dekoding er det vel mer snakk om kodekeren enn noe annet, men det kan sees i loggene..

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...