Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Bestilte nå en TechnoTrend CT-3650-CI enhet fra dvbshop.net.

 

Folk på MP forumet sier at det virker, så jeg stoler på de. Håper bare den virker med TechniCrypt CXV CAMen til RiksTV, eller har jeg fått meg en fin liten bordvekt til 1000,-

 

:)

 

Hehe,

Får håpe det ikke er en rådyr bordvekt da :D

 

Roy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen "kode" for og gå rett inn i tv funksjonen?

 

Jeg har en MCE fjernkontroll som jeg prøver og sette opp i gjennom en Imon ir mottager og det hadde vært kjekt og kunne bruke live tv, guide,recorded tv og dvd menu...

 

Edit: Jeg sliter også med at flere kanaler mangler når jeg prøver og finne de i web epg setup.

Kanalene kommer inn fra tv server, men jeg kan ikke finne matchende på listene fra sol osv...

 

Finnes det oppgraderte grabbers for Norge noe sted?

Hei,

Ingen oppdatert enda(siste var rett før jul i fjor), men sjekk om SOL har de og post navnet på kanalene her så skal jeg legge de til.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Hvilke kanaler mangler du?

 

Eneste jeg mangler er tv2-sport 1-5 og 3-4 andre som jeg aldri ser på og som jeg ikke har valgt å ta med i listen likevel.

 

Sliter med å få power-plugin til å virke skikkelig.

 

Noen som kan si hvordan innstillingene bør være, og hvilken "sleep-mode" jeg bør bruke?

 

 

Jeg mangler alle hd kanaler, Tv2 n, Discovery, nat geo, Tv4 fakta N osv...

 

Kan du legge inn grabbers filene dine for Norge som vedlegg her?

 

Plasering i win 7 64 bit: C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\WebEPG\grabbers\NO

 

Jeg ser de filene jeg har instalert er datert 24.9.09 så da er det jo ikke så rart den ikke er komplett...

 

Jeg bruker RC1, før dette hadde jeg ikke på alle disse kanalene.

 

Det som ser ut til å mangle er følgende kanaler hos meg, resten er på plass. Nå er ikke dette ett stort problem med unntak av ett få kanaler, så er ikke de andre i bruk her likevel.

 

Tv2 sport 2,3,4 og 5

Rush HD

TLC Norge

Canal+ sport ekstra

ESPN kanalene

TV 1000

tv 1000 plus one

Viasat motor

rikstotto direkte

SVT HD - Denne henter jeg likevel fra en svensk kilde.

Discovery world

Discovery science

bloomberg

tv4 fakta - Henter denne også fra en svensk kilde.

 

Har lagt ved filene du etterlyste.

grabbers.rar

Lenke til kommentar

Finnes der forresten en mulighet for å integrere karaoke i mediaportal, og da gjerne med en opptaksfunksjon som gjør at en får de som synger lagret? Hadde vært utrolig stilig og hatt dette integrert i programmet slik at en slipper å finne frem ps2 eller lignende for å få i gang festen:p

 

Tenker da spesielt på ultrastar som er en kopi av singstar.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Det hjalp en del med den fila du la ut :D

 

Nå mangler jeg bare følgende: (det er de 6 første som jeg savner mest)

 

Tv 4 fakta

TLC Norge

Rush HD (sol)

Motors TV

Discovery travel & living (SOL)

Motors TV

Tv 2 sport 2,3,4,5

Espn America HD

Espn America

ESPN Classic

Voice No (SOL)

Bloomberg

Visjon Norge

Discovery travel & living (SOL)

Adult

Blue Hustler

The poker channel

Lenke til kommentar

ESPN classic, Motors TV, Bloomberg fant jeg fra UK.

Tv 4 fakta fant jeg fra Sverige

 

Så da er det TLC, Rush HD, ESPN Amerika HD og ESPN Amerika som er savnet...

 

Hvordan er det med radiokanaler, er det noe epg til det?

 

Jeg har satt epg til og laste ned for 12 dager, hvor lang tid tar det og laste ned epg infoen?

Lenke til kommentar

Bestilte nå en TechnoTrend CT-3650-CI enhet fra dvbshop.net.

 

Folk på MP forumet sier at det virker, så jeg stoler på de. Håper bare den virker med TechniCrypt CXV CAMen til RiksTV, eller har jeg fått meg en fin liten bordvekt til 1000,-

 

:)

 

Hehe,

Får håpe det ikke er en rådyr bordvekt da :D

 

Roy

Neida, den funker gull.

 

TechnoTrend CT-3650-CI virker med RiksTV!

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg har fått et abonnement gjennom faderen, så jeg slipper unna med 85,- måneden, som er greit for min egen del. Som student flytter jeg i blant, så det er greit å ha et oppsett som funker uansett hvor en er. Trenger bare å slenge opp bordantennen med forsterker, så har jeg TV. Plugger jeg i en nettverkskabel så er hele oppsettet mitt i gang ;)

Lenke til kommentar

Finnes det noen "kode" for og gå rett inn i tv funksjonen?

 

Jeg har en MCE fjernkontroll som jeg prøver og sette opp i gjennom en Imon ir mottager og det hadde vært kjekt og kunne bruke live tv, guide,recorded tv og dvd menu...

 

Hvilken ir er det du har? Jeg har en Imon IR, den sitter i en Antec MediaPC, men jeg sluttet å bruke denne nettopp fordi den var vanskelig å sette opp siden Imon-programmet oversatte kommandoer til tastekombinasjoner.

Jeg bruker nå en IR-dongle som fulgt med et Pinacle TV-kort og alle mediatastene på mitt MCE-IR-keyboard fungerer finfint med MP...

Lenke til kommentar

Finnes det noen "kode" for og gå rett inn i tv funksjonen?

 

Jeg har en MCE fjernkontroll som jeg prøver og sette opp i gjennom en Imon ir mottager og det hadde vært kjekt og kunne bruke live tv, guide,recorded tv og dvd menu...

 

Hvilken ir er det du har? Jeg har en Imon IR, den sitter i en Antec MediaPC, men jeg sluttet å bruke denne nettopp fordi den var vanskelig å sette opp siden Imon-programmet oversatte kommandoer til tastekombinasjoner.

Jeg bruker nå en IR-dongle som fulgt med et Pinacle TV-kort og alle mediatastene på mitt MCE-IR-keyboard fungerer finfint med MP...

 

 

Jeg bruker iMon ir som er innebygd i et Antec Fusion Remote kabinett...

Jeg bruker nå Shortcuter plugin som lar meg bruke live tv, guide,recorded tv og dvd menu så lenge jeg har startet MP først.

 

Så nå hjelper det, men det er ikke helt perfekt...

Det burde vært en løsning så jeg kunne bruke disse tastene også når MP ikke er i gang, slik det er i MCE...

 

Jeg siter også med og få epg helt perfekt og med at opptaks funksjonen henger eller ikke fungerer, men det hjelper nå ;)

Lenke til kommentar

Den blir hjem knappen når MediaPortal kjører, og den starter MediaPortal når MediaPortal ikke kjører.

Mener å huske at i de siste versjonene så deaktiverer MediaPortal det innebygde MediaCenteret til Windows, slik at man kan bruke knappen uten å måtte trikse noe selv, men er ikke helt sikker da jeg ikke har brukt et OS med MediaCenter og MediaPortal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Yoyo!

 

Noen småproblemer:

 

National Geographics mangler lyd + tekst.

TV2 og alle 3 NRK-kanalene mangler tekst.

 

Noen som vet hva det kan skyldes? Tenker å evt. bytte lydkodek for å få NG til å fungere. Men hva med tekst? Hvorfor fungerer ikke det? Andre kanaler har perfekt bilde, lyd og tekst.

 

Er ikke på min setup, så har ikke loggfiler tilgjengelig for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Yoyo!

 

Noen småproblemer:

 

National Geographics mangler lyd + tekst.

TV2 og alle 3 NRK-kanalene mangler tekst.

 

Noen som vet hva det kan skyldes? Tenker å evt. bytte lydkodek for å få NG til å fungere. Men hva med tekst? Hvorfor fungerer ikke det? Andre kanaler har perfekt bilde, lyd og tekst.

 

Er ikke på min setup, så har ikke loggfiler tilgjengelig for øyeblikket.

Greit å få med hvilket oppsett som brukes, i allefall det essensielle: Leverandør av TV, TV-kort og versjon av MP.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...