Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

For ffdshow brukes Tryouts versjonen, den kan lastes ned fra her.

Det er også viktig å endre en ting i "ffdshow Audio decoder configuration -> Codecs & sette "MP1, MP2" til "mp3lib"" (trengs for noen spesielle kanaler som sender i 4x mono(f.eks.Disney channel) eller 2x mono (f.eks. Animal Planet).

 

Loggen skal jeg se på litt senere i dag.

 

Roy

Lenke til kommentar

Nå krasjet den når jeg prøvde og gå fra Nat geo wild HD til Nat geo HD

Det kommer mange rare farger på skjermen og høye pipelyder...

 

Om jeg stopper tv og starter det igjenn så kommer Nat geo HD uten prolem...

 

Fint om du kan se på loggen smile.gif

 

-Kjell

 

Hei,

Prøv den ffdshow versjonen jeg linket og se om det samme skjer, ifølge loggen er det enten lyd kodekeren eller MP som misser hvor den skal begynne å vise. Skulle teste selv i dag men det viser seg at Win 7 update for mediacenter tuller med MP / tunerne som jeg har, så etter a ha avinstallert den igjen, var tida brukt opp, men ny dag i morgen :D

 

Roy

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

 

Har ENDELIG fått inn Canal Digital i MediaPortal med mitt Terratec Cinergy C PCI kort. Er det noen som vet hvordan oppsett for EPG bør være? Jeg fikk i går (satt opp systemet i går) nåværende + neste program på nesten alle kanaler, men i dag er det helt tomt.

 

Hva bør innstillingene settes til?

- CRC sjekk av eller på?

- Always try to fill holes?

- Always try to update existing entries?

- EPG grabbing while timeshifting/recording?

- Timeout?

- Refresh every n minutes?

 

Blir forvirret her. Hva bør velges? I NextPVR oppdaterte den hele EPG lista for alle kanaler i en uke fram i tid i løpet av 1-2 sekunder etter du skrudde på programmet.

 

Hvordan gjør man dette i MediaPortal? Hvordan får man det til å bli automagisk?

Lenke til kommentar

Legger ved noen bilder her med hensyn til EPG oppsettet.

 

Ser forresten ut til at hvilken kanal en skal velge kommer an på hvor en bor i Landet.

 

Her er det som sagt SVT1, bor i Bergen, men har lest om andre som har måtte velge TV2 Zebra, Nickelodeon eller Visjon Norge. Prøv først med SVT1, se på tv en liten stund og sjekk så tv-guide om den er oppdatert. Dersom du har fått på et par kanaler så er det bare å vente så kommer resten også. Her pleier TV2 og NRK kanalene og komme først. Bare sjekk at du har fått for flere dager og ikke bare nåværende og neste program.

 

Virker ikke det med SVT1 så prøv med en av de andre kanalene som nevnt over.

 

Dersom du skal bytte driver på Firewire kortet ditt, så kan jeg tipse om at jeg måtte slå av pcen etterpå, kutte strømmen helt i ca 30 sekunder før jeg startet maskinen på nytt. Før jeg gjorde det så tok den ikke inn bilde eller lyd, men så snart dette var gjort så virket det helt utmerket:-)

 

Siste bildet er bare lagt ved for å vise hvor du manuelt kan refreshe epg.

 

post-17931-0-38127500-1290695819_thumb.jpg

post-17931-0-70405600-1290695824_thumb.jpg

post-17931-0-80284000-1290695830_thumb.jpg

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Nå fungerer de fleste kanaler helt fint hos meg på Canal Digital kabel.

 

Opplever dog et par problemer med CNN og Bloomberg (ikke at jeg ser så mye på de men).

Jeg får verken bilde eller lyd, og MP bare henger når jeg bytter til dem. På HTPC som har både server og klient, kan jeg trykke enter og bytte til en annen kanal, men på andre klienter så henger MP seg helt.

 

Noen som vet hvilke codecs jeg må sjekke ang. CNN og Bloomberg?

 

Btw: Bloomberg virket plutselig i morges... Ingen endringer er gjort.

 

Jeg bruker Cyberlink PDVD10 på H.264 og Cyberlink PDVD9 på MPEG-2. Brukes begge codecene?

 

Og kanalskift tar 1-3 sekunder, og gjerne et par sekunder ekstra på bærbare klienter.

 

Er dette normalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...