Gå til innhold

Sokkel M2 blir AM2


Anbefalte innlegg

Mhm, en av grunnene til at jeg har ventet på å oppgradere, det er nå de bytter fra 32bit til 64bit. Like greit å vente så får jeg noe som holder i 3 år til. Spennende å se om nvidia kommer med et brikkesett til AM2.

5300504[/snapback]

Hvis du bare har ventet på 64bit så har du jo hatt muligheten til en sånn oppgradering i over 2,5 år.

 

Nja tenkte mest på teknologien, er ikke så merkbart å gå fra 32bit til 64bit. Det er vel mest pga programvaren ikke er lagd på 64bit. Men det kommer jo noen 64bits utgaver av programmer nå. Kan ikke huske at det var noe særlig med 64bits programmer på windows for 2,5 år siden.

 

Men den egentlige grunnen jeg har ventet med å kjøpe er at jeg skal ha en dualcore prossesor.

 

Ja, er ikke sikkert jeg kommer til kjøpe AMD neste gang. Kanskje jeg kjøper meg en Intel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser skuffende ut fra AMD, så kanskje Intel tar ledelsen?

5302243[/snapback]

10% ytelseøkning ved å gå over til DDR2 må da være meget bra. FX62 vil sannsynligvis få en klokkefrekvens på 2.66GHz, så AMD øker også klokkefrekvensen!

 

Intel må vel øke klokkefrekvensen med ca. 500MHz for å svare på en FX62. Tror det skal mye til for at Intel tar tilbake ledelsen i år.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det ser skuffende ut fra AMD, så kanskje Intel tar ledelsen?

5302243[/snapback]

Tipper Intel kommer til å "eie" fra og med Q3 i år. De bytter nemlig fullstendig arkitektur på desktop-prosessorene sine og vil lansere noe som er en videreutvikling av Pentium M / "Dothan" - "Conroe". Tipper vi vil se en del rå resultater på OC-forumet av den nylanserte "Yonah" dualcore prosessoren til bærbare.

 

Hvis AMD kun klarer klokke opp 200Mhz (antar at PR-ratingen ikke endres fra 939 til AM2) og bytte til DDR2, ser det som Intel igjen vil ta over teten i CPU-racet.

Lenke til kommentar
Det ser skuffende ut fra AMD, så kanskje Intel tar ledelsen?

5302243[/snapback]

Tipper Intel kommer til å "eie" fra og med Q3 i år. De bytter nemlig fullstendig arkitektur på desktop-prosessorene sine og vil lansere noe som er en videreutvikling av Pentium M / "Dothan" - "Conroe". Tipper vi vil se en del rå resultater på OC-forumet av den nylanserte "Yonah" dualcore prosessoren til bærbare.

 

Hvis AMD kun klarer klokke opp 200Mhz (antar at PR-ratingen ikke endres fra 939 til AM2) og bytte til DDR2, ser det som Intel igjen vil ta over teten i CPU-racet.

5421291[/snapback]

 

Yonha ser ut til å være ca ekvivalent med en s939 AMD klokke for klokke, tipper de nye Intel-CPUene blir noe liknende i ytelse, sånn ca på ytelse med M2-CPUer. Mao tror jeg de to (intel og amd) blir likere enn på lenge.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tipper Intel kommer til å "eie" fra og med Q3 i år. De bytter nemlig fullstendig arkitektur på desktop-prosessorene sine og vil lansere noe som er en videreutvikling av Pentium M / "Dothan" - "Conroe". Tipper vi vil se en del rå resultater på OC-forumet av den nylanserte "Yonah" dualcore prosessoren til bærbare.

5421291[/snapback]

Det sies at Conroe ikke skal være en vidreutvikling av Pentium-M -serien. Conroe skal være noe helt nytt. Ikke i slekt med hverken Netburst eller Pentium-M.

 

Det skal være mange nyheter så det blir spennende å se hva det innebærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...