Gå til innhold

EU vil overvåke alt


Anbefalte innlegg

Hvordan kan vi være sikre på at tsunamier og jordskjelv er tilfeldige?

5305530[/snapback]

Fordi tsunamier skyldes jordskjelv, og jordskjelv skyldes at platene under jordskorpen beveger seg. ;)

Og før konspirasjonsteoriene ta fullstendig overhånd så er det ikke mer tilfeldig enn at geologene stort sett vet hvilke områder som er utsatt for disse bevegelsene og at de på sikt regner med å kunne varsle jordskjelv på forhånd.

 

Men det var vel EUs tilnærming til Norsk overvåking som var temaet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Før og etter 2. verdenskrig ble mange i USA sterilisert via vaksiner, hvis ungene ikke hadde et høyt nok intellekt ble dem sterilisert, det er historisk fakta. Selektiv oppfostring var ikke en idè nazistene var alene om.

5304366[/snapback]

 

Hva i granskauen har dette med temaet å gjøre? Når du først er inne på det, hva skjedde med sigøynerne i Norge? Eller med de som ikke hadde evne til å arbeide i Pol Pot sitt "sosialistiske" jordbruksdiktatur?

 

Mye fælt som har skjedd i nyere historie, men du er ute og kjøre når du skal linke systematiske massedrap eller etnisk "utrensing" til nettovervåking.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Hvordan kan vi være sikre på at tsunamier og jordskjelv er tilfeldige?

 

Tesla laget en gang en maskin som fikk husene i nabolaget til å ramle sammen pga elektromagnetiske bølger eller noe slikt..han "bare testet litt". Han skrev også at den samme teknologien kunne brukes til å starte et jordskjelv på andre siden av jordkloden...

 

Nok en gang, dette er fakta jeg har hørt om Tesla og dere kan tenke selv.

 

Jepp, vi kan tenke selv, og naturkatastrofer rammer uavhengig av religion, politikk, rik eller fattig. Flere tusen ble drept i flommer i nederland på 50-tallet, flere titusener omkom i hetebølgen i Europa for 2 år siden, USA hadde et av moderne tids største vulkanutbrudd i Mount St. Helens i 1980, jordskjelv rammer titt og ofte, spesielt i det vestlige USA. Latin Amerika og USA har vært hardt rammet av orkaner i mange tiår, byen Darwin i Australia ble utslettet av en storm på 60-tallet....

 

Hvis du påstår at naturkatastrofer lages av Illuminati eller en ond gjeng med konspiratører så skal du slite hardt med å finne belegg for at det er noen fellesstrekk med hvem som rammes. :roll:

Lenke til kommentar

mad_arab du får det til å virke som at alt er som det skal. Ingen Illuminati som prøver å ta over verdenen og naturkatastrofer kommer og går som vanlig. Alt er "normalt". Vet ikke dette var dine ord, men du gir uttrykk for det.

 

Jeg bør lære meg at det går ikke an å diskutere konspirasjon med noen som allerede har bestemt seg for hvordan verdenen funker. Men så kan man se det sånn at hvem er jeg som tør påstå jeg har rett i det jeg sier. Jeg bare følger informasjon..om dere liker den informasjonen får være opp til dere.

 

PS: Råder dere til å ikke besøke Iran de kommende månedene. Jeg hører frihetens land og folk (USA) er på vei dit snart for å innføre demokrati og frihet der... :whistle:

 

"America...america the land of the freeeeee...."

Lenke til kommentar

Det jeg bekymrer meg litt for er at når det blir innført mer og mer kontroll på alt mulig så får vi til slutt ikke muligheten til å tenke selv, når du ser hvilke teknologier som blir forsket på og eksisterer i dag og kommer til å bli brukt i fremtiden blir jeg skremt. Det neste blir nok implanterte elektroniske chip. Først som erstatning for legimitasjon og bankkort osv. Når dette kommer sier nok mange "jippi så kjekt, da trenger jeg ikke ha med meg vesken min på shoppingtur og kan bare gå rett ut av butikken uten å betale kontant eller med kort". Dette har jo allerede blitt tatt i bruk i noen miljøer, et eksempel var en nattklubb der medlemmene hadde en slik brikke og kunne derfor bare komme og gå uten å vise legimitasjon osv..slipper å tenke på å ha penger når du skal bestille en drink. Høres kjekt ut men kan bli slutten på alt også.

Lenke til kommentar

Tja, det er jo en del ting som kan påvirke Naturkreftene da :

 

Underjords Atomspregninger.

Forskjellige typer for Radio/Mikro Bølger (Project Darpa / A.R.P.A).

Klimagasser (Co2 , Nitrater og annet).

Store Romspeil som kan brukes til å konsentrere enten sollys eller radio / mikrobølger.

 

Så jeg vil ikke si at Betroz er så utrolig langt ute på vidda heller, problemstilling er nok mer om Illuminati er oppdiktet eller rett og slett en slags syndepunkt for en hel haug med tilfeldigheter , men uansett så ser det ut som det finnes flere større interessegrupper som stadig ønsker seg mer kontroll over oss :

 

*Overvåkning av bankbevegelser. Flott for politiet å spore deg opp på.

*Overvåkning og avlytting av telefonsamtaler derav også mobil.

*Overvåkning av hva du ser på Tv.

*Overvåkning av hva du gjør på dataen.

*Dokumentsikkring (sammtlige dokumenter du printer ut av printeren din har et serienummer som kan spores, se etter med et forstørrelseglass og riktig lys uv? / annet).

*Ønske om at hver enkelt individ blir elektronisk merket med Id-Tag = lettere overvåkning. Brikke som sender og tar imot.

*Overvåkning av e-mail gjennom filtre som automatisk sjekker for diverse ord...

 

Vanskelig å si hva som allerede er innført og hva som gjenstår for å innføres, men sannheten er nok at vi er mindre fri enn det vi tror.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Itavisen hadde en artikkel om dette for noen dager siden; Hvordan skal vi overvåkes?.

 

Som Karl Trygve Kalleberg nemner er noen av problemene sikring av data som skal lagres. Skal de først lagre all denne personlige informasjonen må den også sikres.

Det faktum at de som de etter sigende skal ta, terroristene, lett kan komme seg forbi denne "sperren" er det tydligvis ikke mange politikere som har fått med seg. Om dette har noen effekt på kriminel aktivitet på nettet vil det i tilfellet være med på å gjøre det vanskeligere å oppdage, grunnet bevistheten over at all "offentlig" kommuniksjon på nettet blir lagret.

 

Likte også denne setningen:

Kripos forsikrer om at det vil bli tatt hensyn til personvernet ved implementasjon av de nye reglene.

 

Når man leser litt lenger oppe:

- Når det gjelder aktivitet på internett, så er prinsippet at man skal logge data som er knyttet til oppkoblingen, men ikke data ut over det. For eksempel at man har startet en oppkobling til internett, eller at man har logget seg opp på en e-postserver, eller på en webside, sier Sunde til ITavisen.

 

Med andre ord vet de hvem du skriver mail til, når du er på nettet, når du sjekker mail, hvilke sider du er inne på osv. kommers har for øvrig listet opp noe av informasjonen en kan finne bare ved og se på ip-pakkene.

 

Jeg har i bunn og grunn ikke noe imot overvåkningen, så sant det er snakk om en som er mistenkt for lovbrudd. Det som gjør dette så problematisk er at de vil overvåke alle. Hva skjedde med "uskyldig til det motsatte er bevist"?

 

Men i hvilken grad kan egentlig informasjonen som er innsamlet brukes ved en event. rettsak?

Det er en kjent sak at det finnes mye styggedom (virus, adware osv.) som kan komme inn på pcen din og gjøre ugagn. Disse programmene kan igjenn "besøke" nettsider uten din viten, sende mail osv. Hvordan skulle de event. bevise at det er du som står bak denne aktiviteten?

 

Uansett burde det vel være opp til folket, ikke noen politikere som gang på gang har bevist at de ikke eier fnugg av teknisk innsikt, å bestemme om vi vil innføre denne typen overvåking. Mener å huske at Norge hadde en eller annen forbindelse med demokrati :hmm:

Lenke til kommentar

Mener å huske at Norge hadde en eller annen forbindelse med demokrati :hmm:

5481525[/snapback]

 

Bush og hans "war against terrorism" med alle midler er overbygningen. Dermed svekkes lokaldemokratiet. Og selvsagt ikke bare i Norge...

Endret av Oldie
Lenke til kommentar
Dere skulle bare visst hva som venter oss. Dette blir ett spennende år!

Det er ikke mange millioner dollar som skal til i mer gjeld for USA skal falle sammen økonomisk. Krig i midt-østen er ikke langt unna.

 

Garantert året dere vil sitte foran TV og se kaoset øker.

5481773[/snapback]

 

Vet jeg burde holde meg unna trollene... men klarer ikke dy meg. USA økonomiske undergang er spådd i flere tiår (sikkert hundreår også) av diverse grupper (konpirasjonsteoretikere, marxister osv). Likevel har både USA og vestens økonomi vist seg å motstå selv enorme kriser og fremdeles være dominerende i verden. Jeg tviler på at det du nå sier er fundert på noe som helst av økonomisk teori, men heller dine egne ønsker....

 

Det blir forøvrig spennende å se om din spådom går i oppfyllelse. Og jeg tar deg bokstavelig, en nedtur på 2% teller ikke, det er sammenbrudd du snakker om. Krig i midtøsten har vi allerede og har hatt en god stund...

Lenke til kommentar
Dere skulle bare visst hva som venter oss. Dette blir ett spennende år!

Det er ikke mange millioner dollar som skal til i mer gjeld for USA skal falle sammen økonomisk. Krig i midt-østen er ikke langt unna.

 

Garantert året dere vil sitte foran TV og se kaoset øker.

5481773[/snapback]

 

Vet jeg burde holde meg unna trollene... men klarer ikke dy meg. USA økonomiske undergang er spådd i flere tiår (sikkert hundreår også) av diverse grupper (konpirasjonsteoretikere, marxister osv).

 

 

For å ikke snakke om økonomer :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Økonomer snakker om oppturer, nedturer, korreksjoner, og av og til krakk. Jeg kan ikke engang huske å ha hørt at "krakk" er nevnt om dagens situasjon av noen seriøse økonomer.

 

Så da får du en ganske vanskelig bevisbyrde hvis du skal være troverdig når du spår undergang.

 

Men vi får se... er drøye 11 måneder igjen. Spent...?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Økonomer snakker om oppturer, nedturer, korreksjoner, og av og til krakk. Jeg kan ikke engang huske å ha hørt at "krakk" er nevnt om dagens situasjon av noen seriøse økonomer.

 

Så da får du en ganske vanskelig bevisbyrde hvis du skal være troverdig når du spår undergang.

 

Men vi får se... er drøye 11 måneder igjen. Spent...?

5486924[/snapback]

 

Greit nok, kanskje ikke "undergang" men jeg har lest økonomer som spår grimme tider for USA flere ganger før, egentlig er det nesten bare å ta en hvilken som helst økonomisk spådom så er det økonomer som støtter opp om den, var bare et billig stikk mot økonomer fra min side :)

 

AtW

Lenke til kommentar

mab_arab:

 

Jeg skrev om det for at man skal ikke tro at nazismen begynte direkte i Tyskland og for å poengtere at USA er ikke slik som vi bare tror og får høre i mediene, det samme gjelder EU og FN. Vi er allerede kommet så langt at vi har egentlig ingenting å si imot disse lovene som blir trådt i kjeften på oss, vi kan marsjere og rope høyt men ingen av våre politiske parti vil løfte fingeren og sette seg imot.

 

Lever vi fritt i Norge når vi blir påført lover fra andre land og institusjoner som vi ikke ønsker? Man kan kalle det diplomati, politikk osv, men til slutt så er det rent latterlig at vi ikke kan si et høyt og klart nei, skulle gjerne likt å se utenriksministeren slå hardt i bordet og gaule ut "NO!" i et FN-møte.

Lenke til kommentar

Du får det til å høres ut som jeg er EU-tilhenger, det er jeg ikke. FN trer såvidt jeg vet ingen lover ned over hodet på oss, annet enn menneskerettigheter og regulering av handel/import/helsepolitikk gjennom underbyråer (WHO osv).

 

Men jeg tviler på at du vil se dagens AP-ledede regjering bruke veto mot EU-klubben de så inderlig gjerne vil være med i...

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan jeg får deg til å se ut som EU-tilhenger, men jeg prøver ikke på det, så jeg må unnskylde meg om det virker slik. Regulering som det norske folk ikke velger selv i sitt eget land er fascisme i praksis, jeg betegner FN og EU som to institusjoner som er drevet på en fascistisk måte og hvis vi noen gang skulle si nei til lovene og reguleringene ville vi blitt boikottet og økonomisk ruinert.

Lenke til kommentar

Du opererer med et veldig bredt fascismebegrep isåfall. Da er det ikke rart at det ordet nevnes så ofte. Ifølge din logikk vil da alle internasjonale avtaler som ikke er godkjent ved folkeavstemning være "fascisme". Norge er medlem av flere hundre slike. I tillegg vil det være særdeles vanskelig å få gjennomført internasjonale standardiseringer og samarbeid. Et slikt verdenssamfunn ville sannsynligvis også medført mer krig og elendighet nettopp pga manglende samarbeid og fokusering på nasjonalisme....

 

Nei, da tar jeg heller til takke med en mellomting. Dagens situasjon der vi er utenfor EU og har vetorett, men samtidig får fordelene av FN- og WTO-medlemskap, høres mye mer fristende ut selv om det er "fascistisk"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...