Gå til innhold

Stor økning for Hardware-nettverket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper inderlig at det ikke BARE er DEN telleren dere bruker når dere måler brukere. Såvidt jeg husker er den telleren javascriptbasert (filen er tmv11.js) og da mister dere alle de som er litt restriktiv på hva som går gjennom browseren. Jeg er et eksempel, og jeg er ganske sikker på at mange andre med kunnskap litt over den gemene hop gjør eksakt det samme.

 

Sånn utenom det, synes jeg forumet er kjappt nok som det er, men man bør bestandig huske å ligge litt foran kravene som er når det er snakk om forum.

5294798[/snapback]

 

Det er jo kjekt til noe da, surfer på kjæresten sin PC nå, og her bruker jeg JS til å disable flash (er en litt eldre bærbar), ikke fordi jeg misliker reklamen så sterkt, men fordi flash suger så enormt mye ressurser, maskina går jo helt i stampe med flash aktivert. Og Hw.no har desverre endel flash, og mindre vanlige bilder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Fra Om Hardware.no -artikkelen:

I begynnelsen av 1999 fikk vi domenet Hardware.no, og nettsiden har etter hvert vokst til å bli en av Norges desidert største data-relaterte nettsider, med rundt 70 000 unike besøkende i uken (juli 2005, kilde: TNS Gallup).

 

Da jobba jeg for harde livet! Fikk ikke en eneste treff fra meg... Så tallene er ikke fortrolige :p

 

Stå på. Satser på at trøbblinga ordner seg snart.

Lenke til kommentar

Jeg vet ihvertfall litt av grunnen til den store økningen...

De større nettavisene henviser til hw.no, så det virker som dem har fått opp øynene for hva som tilbys her... Har selv korrigert div. tester/guider hos disse og bedt dem ta kontakt med hw.no for hjelp, noe dem gjorde...

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er ikke slik at drift ikke er klar over at systemet er overbelastet, serverne har tekniske problemer. Det jobbes med saken. :)

5294704[/snapback]

 

Med tanke på "siggen" din bør du prøve å gi litt mindre uttrykk for stadig å gå "teknisk" i forsvar.

Det klarer de fint sjøl.. med å stenge tilbakemeldingstråder.. samt frekventere tråder i tide og utide.. som *moderatorer*. Vi har da mer enn nok av sistnevnte kategori...

Forøvrig er innlegg med "Go hw.no" omtrent som å heie på seg sjøl.. mao. latterlig..

Hw.no/forum er det nok en del av oss som er blitt litt for avengig av (også litt latterlig egentlig), og da er det *meeget* irriterende med en overbelastet "frontend".

Det er greit å stadig minne på at det "jobbes med saken", men som i alle andre arenaer i livet.. er det "money talks..bullshit walks"... Oversatt: Det er resultatet som teller...ikke å prøve å snakke bort fakta. Og fakta er at forumet svelger trafikken elendig unna.. og det har *ikke* bare vart en uke.. :mad:

Lenke til kommentar
Med tanke på "siggen" din bør du prøve å gi litt mindre uttrykk for stadig å gå "teknisk" i forsvar.

Nå kan det jo hende at han som freelancer har litt oversikt over hva som foregår internt da. Derfor er det vel ikke så farlig at han deler litt av denne kunnskapen med dere, så dere skjønner at det jobbes med sakene. uansett er ikke dette statshemmeligheter akurat - det ble linket til en tråd i forumet for tilbakemeldinger tidligere som forklarer nettopp det Andrè sier :)

 

Det klarer de fint sjøl.. med å stenge tilbakemeldingstråder.. samt frekventere tråder i tide og utide.. som *moderatorer*. Vi har da mer enn nok av sistnevnte kategori...

Forøvrig er innlegg med "Go hw.no" omtrent som å heie på seg sjøl.. mao. latterlig..

Hw.no/forum er det nok en del av oss som er blitt litt for avengig av (også litt latterlig egentlig), og da er det *meeget* irriterende med en overbelastet "frontend".

Det er greit å stadig minne på at det "jobbes med saken", men som i alle andre arenaer i livet.. er det "money talks..bullshit walks"... Oversatt: Det er resultatet som teller...ikke å prøve å snakke bort fakta. Og fakta er at forumet svelger trafikken elendig unna.. og det har *ikke* bare vart en uke.. :mad:

5302561[/snapback]

Det er klart det er synd at tjenestene ikke er optimale, men når man har brukt x antall tusen på en ny server så kan man knapt kaste denne og kjøpe en ny en fordi ting ikke fungerer helt som de skal. Jeg vet ikke hvilken erfaring du har med servere i produksjonsmiljøer, men å teste en server er ikke bar å kjøre memtest i et par timer. En server tar uker å klargjøre inkludert planlegging av idriftsettelse og feilhåndteringsrutiner. Er det noe feil med serveren kan man plusse på en uke eller så for å finne feilen og kjøre gjennom hele testopplegget igjen.

 

Irriterende? ja, men det er ikke så mye å gjøre, med mindre du hoster opp noen (ganske mange sannsynligvis) tusenlapper til en flunkende ny server for å erstatte den som feilsøkes og testes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med tanke på "siggen" din bør du prøve å gi litt mindre uttrykk for stadig å gå "teknisk" i forsvar.

Nå kan det jo hende at han som freelancer har litt oversikt over hva som foregår internt da. Derfor er det vel ikke så farlig at han deler litt av denne kunnskapen med dere, så dere skjønner at det jobbes med sakene. uansett er ikke dette statshemmeligheter akurat - det ble linket til en tråd i forumet for tilbakemeldinger tidligere som forklarer nettopp det Andrè sier :)

 

Det klarer de fint sjøl.. med å stenge tilbakemeldingstråder.. samt frekventere tråder i tide og utide.. som *moderatorer*. Vi har da mer enn nok av sistnevnte kategori...

Forøvrig er innlegg med "Go hw.no" omtrent som å heie på seg sjøl.. mao. latterlig..

Hw.no/forum er det nok en del av oss som er blitt litt for avengig av (også litt latterlig egentlig), og da er det *meeget* irriterende med en overbelastet "frontend".

Det er greit å stadig minne på at det "jobbes med saken", men som i alle andre arenaer i livet.. er det "money talks..bullshit walks"... Oversatt: Det er resultatet som teller...ikke å prøve å snakke bort fakta. Og fakta er at forumet svelger trafikken elendig unna.. og det har *ikke* bare vart en uke.. :mad:

5302561[/snapback]

Det er klart det er synd at tjenestene ikke er optimale, men når man har brukt x antall tusen på en ny server så kan man knapt kaste denne og kjøpe en ny en fordi ting ikke fungerer helt som de skal. Jeg vet ikke hvilken erfaring du har med servere i produksjonsmiljøer, men å teste en server er ikke bar å kjøre memtest i et par timer. En server tar uker å klargjøre inkludert planlegging av idriftsettelse og feilhåndteringsrutiner. Er det noe feil med serveren kan man plusse på en uke eller så for å finne feilen og kjøre gjennom hele testopplegget igjen.

 

Irriterende? ja, men det er ikke så mye å gjøre, med mindre du hoster opp noen (ganske mange sannsynligvis) tusenlapper til en flunkende ny server for å erstatte den som feilsøkes og testes.

5303421[/snapback]

 

Enda en som skal gå i forsvar for en tjeneste som ikke fungerer som den burde?

Hva har min jobb/erfaring med dette å gjøre egentlig (som forøvrig er "Low-level" koding av komm.løsninger/drifting av tunge mainframe-løsninger ...for kunder som ikke kan tillate noe som helst av nedetid/feil/treghet)..

Jeg prøver bare å få noen teknikere/misforståtte "hw-fans" til å innse at:

Slutt å preike../..sensure kritikk../.. bruke tid til å frekventere forumet (når tida kan brukes på feilsøking/feilretting).

Sitt helller og kod/konfigurer OS/software/finne alternative løsninger når det gjelder hardware som evt. ikke fungerer som tiltenkt..

Vi som *kunder* d...er i forklaringer.. selv om det selvsagt er urettferdig for den/de som sliter med å løse problemene.

 

PS.

Jeg veit at det jobbes med saken, ... jeg veit hvor vanskelig/frustrerende slike problem kan være... men jeg krangler ikke med "kundene" i slike situasjoner.

Det er *veldig usmart*... for å si det pent..

 

:nei:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Er vel til en viss grad enig med TL1000S...

Slik jeg har forstått det så har hw.no gått over fra å være en amatør virksomhet til pro, så kanskje det er på tide at man ter seg som det og.

Når hovedgrunnen til at hw.no i det hele tatt eksisterer er forumet, så må det vel være krise når dette ikke funker.

Men hva vet vel jeg, annet en at jeg har tatt meg selv i å bruke andre forum mer og mer...

Lenke til kommentar
Hva har min jobb/erfaring med dette å gjøre egentlig [...]

Jeg var bare nyskjerrig siden innlegget ditt ikke akurat henspeiler masse erfaring med drift oppsett og drift av servere. Ikke noe stygt ment, men det er mange forståsegpåere som krever ditt og datt uten å ha peiling på hva som ligger bak en helt feilfri tjenestelevering. Jeg regner med at du vet nok om dette ut fra hva du jobber med. Rom ble ikke bygget på en dag, du skriver ikke om en stor applikasjon på fem minutter, det tar ikke bare et par timer å finne en feil på en server og sette den i drift igjen

 

Jeg veit at det jobbes med saken, ... jeg veit hvor vanskelig/frustrerende slike problem kan være... men jeg krangler ikke med "kundene" i slike situasjoner.

Det er *veldig usmart*... for å si det pent..

 

:nei:

5304176[/snapback]

Hvem krangler? Driftsavdelingen har da ærlig og redelig gått ut og informert at de har et problem og at de jobber med saken, men at det tar tid. Hadde det vært lett å løse problemet så ville det sikkert vært løst. Det er urimelig å kreve at løsninger som har kostet mangfoldige tusen kroner i anskaffelse skal kastes på grunn av innkjøringsproblemer. Spesielt gjelder dette i en situasjon hvor "kundene" nyter godt av en gratistjeneste.

 

Vær vennlig og spar meg for kommentarer av typen "det er leserne hardware.no lever av". Jeg tror nok at de som bestemmer er fullstendig klar over dette, men spørsmålet er hva som koster mest - en ny server for å rette på et problem man sannsynligvis klarer på den andre (også ny) som fusker i dag eller 10-15 brukere som truer med å slutte å bruke tjenesten, og faktisk følger opp truslen.

 

For å avslutte; ja det er synd at tjenesten ikke er optimal. I en ideell verden hadde man bare kastet den fuskende serveren til fordel for en my en. I en litt mer realistisk verden bruker man en deli tid på å sørge for at forbedringen av tjensten faktik er en forbedring, og ikke et lappverk av et hasteprosjekt som sannsynligvis bedrer ting umiddelbart, men degraderer tjenesten over tid.

 

 

PS; når man feilsøker maskinvare sitter man sjelden og ser på at den jobber. Da har man masse dødtid man kan bruke til å frekventere forum og informere brukerne. For de fleste brukere setter nemlig pris på å få tilbakemeldinger om at noe er galt, at det jobbes med saken og eventuelt hva som gjøres dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...