Gå til innhold

Tele2 senker prisene


Anbefalte innlegg

linjehastigheten oppgraderer seg nokk ikke...  (du vil ha det samme som du hadde før) men du kan oppgradere abbonementet, men da får du et nytt år med bindingstid!

5285246[/snapback]

 

Dette bør nevnes i artikkelen. Helt latterlig å holde på slik spør du meg.

Vi søkte om prisreduksjon for noen måneder tilbake. Fikk da til svar ca. 4 uker senere at vi hadde en regning liggende som ikke var betalt enda, derfor ville de ikke sette ned prisen og vi måtte søke på nytt når regninga var betalt. (fristen hadde ikke utløpt for å betale den, og de hadde sendt den regninga lenge etter vi søkte, så jeg skjønner ikke helt hvordan de tenker)

Jeg ga iallefall opp, og går heller ut bindingstida for å så finne meg en ny ISP.

5285335[/snapback]

 

Enig! Har selv erfart elendig kundeservice fra Tele2.

 

Med det sagt; Noen som har tips til ISP me OK kundeservice? Ventetid på telefonen eller pris er ikke noe problem. (Utsettelse på utsettelse i forbindelse med oppkobling under flytting er derimot et problem for meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tok TID, sendte de likesågodt noen mailer

Hei

Vi har imidlertidig tatt vekkpris garantien på de produktene telenor har bedre pris. Grunnet en del sykdom, er vi forsinket med vårt jule tilbud. Vet derfor ikke når dette vil komme ut.

Mvh
Stian Øby
Tele2 Adsl




Kort tid? kort tid er fra 2 til 24 timer, om dere ikke legger ut tilbudet på
sidene deres, kan dere iallefall imnformere meg som kune hvilke tiltak dere
gjør. La meg minne dere på at dere akkurat nå  bryter deres __egen__ garanti

On 11/23/05, [email protected] <[email protected]> wrote:
>
> Hei,
>
> Vi vil innen kort tid ha et svar på Telenors tilbud klart, dette vil
> legges ut på www.tele2.no
>
> Mvh Linda Arnesen
> Tele2 Kundesenter
> 02000
>
>
> [PRODUCT:ADSL Private]
>
> [CATEGORY:ADSL-Priser]
> [COMMENTS:Med bakgrunn i deres prisgarantier og de nye prisene til Telenor
> kontra deres priser for ADSL small, krever jeg herved å få oppgradert linja
> vår kostandsfritt og til samme pris  eller eventuelt med tilsvarende
> hastighet til Telenor Mini. Nedafor følger ei prissammenlikning:
>
>
> Leverandør           hastighet            pris/år       pris/måned
> Tele 2 Adsl Small   704/100 kpbs      3737,-        299,-
> Telenor Mini          700/160 kbps       3588,-        299,-
>
> Mvh.
> Bjørn Inge Berg]
>

 

Når sant skal sies har jeg ikke fått noe bedre hastighet (fortsatt 700/100), venter på neste regning nå, får å se om de faktisk krever kun 289,- Dette er for dårlig. Sendte dem enda en mail, men fikk et litt kryptisk svar:

Hei

Din hastighet vil bli høyere så fort din sental har blitt oppgradert. Vi har ikke noen dato på dette enda.

Mvh
Alexander Wilhelmsen
Tele2 ADS

Hvorfor må de oppgradere linjene sine? De kan jo levere langt høyere hatigheter gjennom dyrere abbonement. Jeg vurderer å skifte til nextgentel på nyåret, eventuelt bluecom.

Lenke til kommentar
Det tok TID, sendte de likesågodt noen mailer

Hei

Vi har imidlertidig tatt vekkpris garantien på de produktene telenor har bedre pris. Grunnet en del sykdom, er vi forsinket med vårt jule tilbud. Vet derfor ikke når dette vil komme ut.

Mvh
Stian Øby
Tele2 Adsl




Kort tid? kort tid er fra 2 til 24 timer, om dere ikke legger ut tilbudet på
sidene deres, kan dere iallefall imnformere meg som kune hvilke tiltak dere
gjør. La meg minne dere på at dere akkurat nå  bryter deres __egen__ garanti

On 11/23/05, [email protected] <[email protected]> wrote:
>
> Hei,
>
> Vi vil innen kort tid ha et svar på Telenors tilbud klart, dette vil
> legges ut på www.tele2.no
>
> Mvh Linda Arnesen
> Tele2 Kundesenter
> 02000
>
>
> [PRODUCT:ADSL Private]
>
> [CATEGORY:ADSL-Priser]
> [COMMENTS:Med bakgrunn i deres prisgarantier og de nye prisene til Telenor
> kontra deres priser for ADSL small, krever jeg herved å få oppgradert linja
> vår kostandsfritt og til samme pris  eller eventuelt med tilsvarende
> hastighet til Telenor Mini. Nedafor følger ei prissammenlikning:
>
>
> Leverandør           hastighet            pris/år       pris/måned
> Tele 2 Adsl Small   704/100 kpbs      3737,-        299,-
> Telenor Mini          700/160 kbps       3588,-        299,-
>
> Mvh.
> Bjørn Inge Berg]
>

 

Når sant skal sies har jeg ikke fått noe bedre hastighet (fortsatt 700/100), venter på neste regning nå, får å se om de faktisk krever kun 289,- Dette er for dårlig. Sendte dem enda en mail, men fikk et litt kryptisk svar:

Hei

Din hastighet vil bli høyere så fort din sental har blitt oppgradert. Vi har ikke noen dato på dette enda.

Mvh
Alexander Wilhelmsen
Tele2 ADS

Hvorfor må de oppgradere linjene sine? De kan jo levere langt høyere  hatigheter gjennom dyrere abbonement. Jeg vurderer å skifte til nextgentel på nyåret, eventuelt bluecom.

5286431[/snapback]

 

Tele2 leverer på samme sentraler og linjer som Telenor, altså produktene Tele2 selger er nøyaktig like de som Telenor har med tanke på linjenes ytelse.

 

Derfor, når det gjelder denne oppgraderingen, har Tele2 akkurat samme forutsetninger som Telenor, de kan ikke garantere at alle sentraler er ferdig utbygd/endret før utgangen av mars..

 

Poenget er at Tele2 kan ikke bare skru på en bryter og velge akkurat den inn/ut hastigheten de ønsker, det kan kun velges blant de ferdigdefinerte produktene som Telenor tilbyr med ferdig definerte inn/ut hastigheter.

Endret av cyberpet
Lenke til kommentar
Dette er bra:) Nå blir det 3 mbit:)

5286815[/snapback]

 

Joda, men blir fortsatt ikke bra nok!

3Mbit for 300-400kr måneden er egentlig helt forkastelig! Se på sverige for eksempel! 10mbit for 399kroner osv..! Herregud, at norge kan holde på sånn!!

5287226[/snapback]

 

Ja, det er helt forkastelig at ikke oljepengene kastes bort på å bygge fiber til en gjeng bortskjemte pappagutter som ikke klarer å sitte å vente på at den piratkopierte programvaren skal lastes ned.

 

Er det din påstand at hele Sverige har tilgang til 10mbit til 399 kroner?

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Dette er bra:) Nå blir det 3 mbit:)

5286815[/snapback]

 

Joda, men blir fortsatt ikke bra nok!

3Mbit for 300-400kr måneden er egentlig helt forkastelig! Se på sverige for eksempel! 10mbit for 399kroner osv..! Herregud, at norge kan holde på sånn!!

5287226[/snapback]

 

 

:hmm:

 

Slutt å klag, tenk på hva de som ikke har bredbånd og betaler 499kr for 150timer i måneden

Det er 64 kbps det.

 

Bortskjemte er dere, det er vel ikke dere som betaler det engang, men foreldrene.

Lenke til kommentar
Men hvem er egentlig billigst?

Hvem?

argh :wallbash:

5287299[/snapback]

??

 

 

 

Når det gjelder tallene så er det jo klart at NGT vinner over hele linja.

 

Tele2 : 3000/350 389,-

NGT : 3500/600 398,-

 

Her gir jo NGT mye mer linje pr krone! (14% høyere download og 41% høyere upload til bare 2,2 % høyere pris)

 

EDIT:

Og kan dere slutte med "dere er så utakknemlige", "tenk på de sultne i afrika", "bortsjemte pappagutter" osv. Det er ikke konstruktivt og lager bare problemer og mas.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

 

Ja, det er helt forkastelig at ikke oljepengene kastes bort på å bygge fiber til en gjeng bortskjemte pappagutter som ikke klarer å sitte å vente på at den piratkopierte programvaren skal lastes ned.

 

Er det din påstand at hele Sverige har tilgang til 10mbit til 399 kroner?

 

Ørjan...

5287518[/snapback]

 

 

:hmm:

 

Slutt å klag, tenk på hva de som ikke har bredbånd og betaler 499kr for 150timer i måneden

Det er 64 kbps det.

 

Bortskjemte er dere, det er vel ikke dere som betaler det engang, men foreldrene.

5287637[/snapback]

 

Har INGENTING med å være bortskjemmt å gjøre eller å måtte vente lenge på at piratkopierte ting kommer ned fra nettet.. Det har med å henge med på "verdensmoten", norge ligger langt etter feks USA, danmark, finnland å Sverige, bare for å ta noen eksempler..

Du sier bortskjemmt, jeg sier at vi ikke henger helt med når det gjelder resten!

Du går ikke med 3 år gamle sko liksom! Eller kjøper en 10 år gammel bil til ny pris! Det skjer ikke!!

Endret av Shaper^
Lenke til kommentar
Eller kjøper en 10 år gammel bil til ny pris! Det skjer ikke!!

 

Sorry, det er OT, men

Jo, det gjør vi faktisk i dette landet.

Camaro Z28 1985 (IIRC) ...ca 30000kr i usa...130-140000kr i pottitt-norge

1. Skatt på motorens volum

2. Skatt på bilens vekt

3. Skatt på hestekreftene

Edit: 4. pluss MVa både på bilens pris i USA og frakten til norge

 

Men ja, jeg skjønner poenget ditt, og er helt enig. Det handler ikke om å være bortskjemt, men å følge med utviklingen. Mer bredbånd til folket.

 

Personlig så jeg helst at det var offentlig tilgjengelig trådløst bredbåndsdekning over Norge (bebygde områder da...), men det er vel en smule urealistisk...i hvert fall med det første.

 

 

 

Så delvis tilbake til topic (men ikke helt), det var noen som nevnte dårlig service fra Tele2.

Vi hadde en direkte crappy linje her i ganske lang tid (6 til 12 mnd...ganske lang tid).

vi spurte tele2 gjentatte ganger om å sjekke linja og finne ut hva som var feil, og fikk stadig "ingenting" til svar.

 

Helt til en telemontør (som skulle legge inn ekstra telefonlinje i kåken) tilfeldigvis tok seg en tur ned i sentralen og fant at linja nesten var ubrukelig pga noe tull der inni. Hva han gjorde med det vet eg ikke, men han fikset det i hvert fall...

 

Egentlig bare latskap som har gjort at vi har holdt på tele2 som isp...NGT studentabb. er tingen :w00t:

Endret av BlinkyBill
Lenke til kommentar

JA JA, ser at testene er ganske snevre.

 

For at f.eks. fildeling skal fungere må jo alle abb. ha en anstendig ut hastighet også.

Hvor mange kunder må f.eks Lyse tele ha for å komme inn på lista?

Det begynner etter hvert å bli ganske mange underlevrandører som distribuerer lyse sitt bredbåndsnettverk.

 

der koster det 449 for 4096/4096

 

Hvis vi ser på ut hastighet så ser det vel ingen som engang er i nærheten sånn reint prismessig. Eller hvis vi tar ut+inn så blir det ikke stort bedre. Hva skal man vel med høy inn hvis ikke den andre står i stil!

Ok når det gjelder en netttilgang men ikke når det gjelder mange.

 

 

 

Er det noen som har oversikt over kundemassene innen de forskjellige aktørene??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...